wat voor wasmand hebben jullie? welk merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb destijds 2 leuke gekocht bij ah een rose en een groene, groene is voor de 60 was en de rose voor 30/40 en een witte voor sophie/babywas, dat was ik ook op 60.

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Dit vind ik echt zo'n handige tip. Waarom heb ik hier nooit eerder aan gedacht.. ;)

Wij hebben trouwens 1 wasmand, waar alles in gaat. Onze dochter heeft trouwens nog wel een kleine mand op haar kamer, Ik doe altijd witte was, bonte was 40 graden en bonte was 60 graden. Dekbedden enzo op 95 graden trouwens.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben gewoon 1 mand waar alle wasgoed ingaat.
    Als ik wil wassen sorteer ik gewoon het wasgoed.
    Zou ook niet meer willen...anders moet ik 3 wasmanden hebben.
    1 voor donkere was, 1 voor roze was en 1 voor witte was...beetje teveel van het goede.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ken je die metalen wasmanden van Brabantia? Zo heb ik een nepding van bij Makro. Die gebruik ik voor de donkere was. En dan een plastieken curver voor de bleke was. Deze 2 staan boven op de badkamer.

Beneden in de berging, bij mijn wasmachine heb ik er nog een staan (ook een plastieken van curver) voor de keukenhanddoeken ed en vaak ook de werkkleren van m'n vriend (werkt in de bouw).

Zo'n Ikea ding hebben we ook, langs mijn vriend zijn bed in de hoop dat de was dan niet meer langs zijn bed ligt... Dat was dus ijdele hoop ;)

Dus ook redelijk wat wasmanden voor 2 personen! :D

5. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Zit hier met hetzelfde probleem! Fel gekleurde shirts met witte mouwen. Hoe was je dat? doe je het bij de bonte was zijn de witte mouwen ineens een andere kleur, doe je het bij de witte was, is de witte was verkleurd... Help!

Ik heb trouwens 2 wasmanden, maar daar gaat alles door elkaar in, 1 op de badkamer en 1 op de slaapkamer.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb beneden naast de wasmachine twee stapelbare bakken van de ikea met een klapdeksel. Een voor wit en donker/bont. Boven staat een boodschappenkrat die ik steeds beneden weer leeg. Schone was gaat ook in een boodschappenkrat naar boven naar het rekje.

Iets donkers met witte mouwtjes doe ik altijd met de gekleurde was mee. De eerste keer even een color catcher doekje, verkleurd die dan eigenlijk niet dan gaat het de volgende keer zonder doekje mee. Er verkleurd hier eigenlijk nooit iets.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb 2 wasmanden. 1ntje voor de vuile was (een lichtgroene van stock 2000 weet het merk ff niet) en daar gaat gewoon alle was in. ik gooi alles op 1 hoop en sorteer alles waarna ik alles op 1 dag weg werk (heb maar 3 wasjes per week en doe alles op zaterdag)

de andere wasmand, een blauw van curver is zo'n lage mand. hierin doe ik de opgevouwen was naar de kamers "vervoeren"
    ik zou eigenlijk ook wel een wasmand bij willen voor de donkere was. maar dan ga ik wachten tot de mand volzit en dat gaat dus langer als een week duren... gevolg: nieuwe en meer kleren nodig zodat we langer als een week toe komen. (ik draag op het moment maar 2 broeken (zwangerschapsbroeken) (mss toch een goed idee dan?) :D

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb 1 van curver, vind 1 ook prima genoeg sorteer de was zelf ;)

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik heb er ook drie van Ikea, van die zakken in rekken op wieltjes; een voor wit, een 60 graden donker en een overig..

10. veronika

veronika Niet meer actief

Haha leuk topic.

Wij hebben 4 stapelbare kratten - half doorzichtig. Een voor witte was, 60 gr was, en lichte en donkere was. Gelijk sorteren dus bij het in de was gooien, en doordat je er half doorheen kunt kijken gelijk volgen welke was er gedaan moet worden.

Alleen wollen truitjes en andere handwas slingert nog naast de kratten, maar daarvoor een eigen krat gaat me te ver, zoveel/zovaak is het niet. :D

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb wat rieten manden bij de tweedehands op getikt die heb ik gevoerd met een stof die vocht werend is.

vind die stanaard dingen niet leuk en dit werkt net zo goed

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik let niet zo op kleuren! ik ben daar heel lax in.
    ik was handdoeken, sokken ondergoed, lakens ed op 60 graden (soms op 95)

lichte was: alles lichte kleuren op 40graden
    en alle donkere kleuren ook op 40 graden.

rood, blauw, groen, geel... alles gaat bij elkaar. ik maak alleen een onderscheid tussen licht en donker.
    een wit tshirt met een felle blauwe print gaat bij mij en de lichte was. omdat er mee licht in zit...

mijn schoonmoeder wast al het rode appart, al haar jeans broeken appart,...
    ze vloekt altijd op me dat ik veel te lax ben... ik heb zoiets, verkleurd het dan gaat het de vuilbak in (wij kopen geen dure merk kleding op jeansbroeken na)

13. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij hebben boven één wasmand waarin we alles opsparen..
    als deze vol is gaan ze in de 2 wasmanden die we beneden hebben..
    sorteren pas als we gaan wassen.. en hebben dan één zo'n curver om schone was te "vervoeren"..

Wij wassen witte was op 40 graden..
    Bonte was (inclusief spijkerbroeken) op 40 graden..
    Fijne was op 30 graden..

1x in de zoveel tijd op 95% met van dat spul erin..

14. Miniman

Miniman Niet meer actief

Dat zou bij ons niet werken want mijn man gooit alles in de mand die het dichtste bij staat :D
    Dus hier doen we het met eentje en die staat in de bijkeuken en deze is chroom van het merk Brabantia. Moeders (ik dus) zoekt wel uit wat in welke was moet ;)

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb gewoon 1 wasmand, geen idee van welk merk, en daar gooien we alles in en op het moment ik wil gaan wassen sorteer ik alles.

Deel Deze Pagina