Hier in Utrecht komt er bar le duc uit de kraan (water van de Utrechtse heuvelrug). Dus waarom idioot veel uitgeven aan water. Eerlijk gezegd vind ik enorm zonde dat er zoveel uit flessen wordt gedronken. Het is zowel financieel als milieutechnisch niet handig. Ik heb ook redelijk wat gereisd en er zijn maar weinig landen waar zulk lekker water gewoon uit de kraan komt.
Kraanwater! Gebruik flessen van tupperware, echt fijn. Ik vind fleswater wat onzinnig omdat we goed kraanwater hebben hier!
Kraanwater is hartstikke goed hier in het midden van het land vind ik . (overigens proef ik in heel nl weinig verschil) Ik koop in de zomer wel vaak flessen spa blauw dan drink ik die leeg en vervolgens vul ik hem met kraanwater voor in de koelkast en dan na ongeveer 2 weken haal ik weer een nieuwe. In een restaurant bestel ik wel vaak spa blauw. ik vind water soms gewoon lekker. Meestal als ik wijn drink krijg je er wel een karaf water bij maar als mijn tafelgenoot cola drinkt en ik een spa blauw bestel ik spa blauw en geen kraanwater. Dat zou ik raar vinden.
hier in belgie drink ik ook gewoon uit de kraan verder neem ik soms een flesje mee als ik weg ga of voor in de auto.. maar meestal gevuld met kraanwater
N.a.v dit topic schiet me ineens iets te binnen: vroeger had ik een klasgenootje die zogenaamd overal allergisch voor was (duidelijk aangepraat door de moeder). En dan bedoel ik ook echt alles, op een gegeven moment was de lijst zó groot dat ze zelfs een 'aanval' zou krijgen van kraanwater... Nou, als er dan schoolfeesten waren o.i.d stonden er dus pakken bar-le-duc (enige water wat ze volgens die moeder kon verdragen) klaar, gevuld met kraanwater... En dan kwam die moeder later ook nog eens vertellen hoe fijn ze het vond dat er niks met haar dochter was gebeurd vanwege die bar-le-duc.
Ik vond het in België echt niet lekker. De meeste Nederlanders die ik ken en in België zijn gaan wonen drinken dus ook om die reden mineraalwater.
Ligt miss aan de plaats waar je woont. Ik drink gewoon kraan water. Hoor me familie ook niet klagen over het water als ik ze kraanwater geef
Meestal Spa blauw. Vind ik toch lekkerder als kraanwater. En het water uit de kraan gaat eerst door een filterkan voordat ik het in de waterkoker of koffie apparaat gebruik.
Wij hebben een kraantje dat het leidingwater zuivert. Als je weet hoeveel rommel er nog in gewoon leidingwater zit.... wij koken ook met dit water en dat gaat ook de waterkoker en koffiezet apparaat in.. Wij hoeven die nooit te ontkalken! Je proeft echt een verschil met kraanwater! Ik zou niet anders meer willen!
Hebben wij ook, plus nog Brita waterkannen, maar dat moet in mijn woonland toch wel. In NL vind ik het kraanwater juist heerlijk!
Ik vind dat 'wij Nederlanders' strontverwend zijn. Serieus, water uit een fles kopen terwijl je hier zo de kraan kunt opendraaien?