nog even een aanvulling, de spenen van de fles niet met azijn koken dus alleen de fles zelf, anders blijft er een azijn smaak aan de speen zitten
Bij ons werd door de kraamhulp verteld dat we gewoon warm water uit de kraan mochten gebruiken dit altijd gedaan en geen problemen mee gehad. s Nachts namen we poeder mee naar boven en een fles en hoefden we niet naar beneden. Mocht je het op gaan warmen in de magnetron, dan word aangeraden eerst het water op te warmen en dan het poeder erin omdat er door de magnetron wat vrij komt waar kinderen sneller krampen van kunnen krijgen. Voeding kant en klaar in de koelkast zetten word afgeraden, werd er bij ons gezegd.
Wat een verschil allemaal Want mijn schoonzus en oude vriendin die zweren er juist bij het klaarmaken van
Nou ik lees weer een hoop tegenstellingen. Misschien handig om het even op een rijtje te hebben wat nou tegenwoordig wel en niet mag. Wel: - gewoon water uit de kraan, voorkoken hoeft niet meer - kraanwater opwarmen in de magnetron - voeding opwarmen in de flessenwarmer - steriliseren in de magnetronsterilisator - flessen in de vaatwasser (vanaf 3 maanden steriliseer ik nog 1 keer per week) Niet: - Warm water uit de kraan, dit i.v.m. bacteriën die in de leidingen achterblijven en bij loden leidingen in oudere huizen is het helemaal af te raden ivm loodvergiftiging. - Voeding vooraf klaarmaken, dit ivm bacteriegroei (ook al bewaar je het in de koelkast) - Voeding opwarmen in de magnetron (zowel fles- als borstvoeding), dit ivm beschadiging van belangrijke voedingsstoffen door ongelijkmatig opwarmen. - spenen in de vaatwasser - sommige soorten mineraalwater, dit ivm teveel mineralen en zouten Nou meid, hoop dat je er wat aan hebt.
Misschien heb je hier nog iets aan (info Ned. waterleidingbedrijven) Verswater is ... - Water voor baby's Verswater is ... - Vragen over water en gezondheid Drink het koud - Kennis van kraanwater Wij hebben een boiler, dus ik heb altijd koud water uit de kraan gepakt en dat opgewarmd in de flessenwarmer.