Donderdag stille tocht Cassandra Van Schayk

Discussie in 'De lounge' gestart door Dbm21, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Voor de mensen die mee willen lopen..
    Hij begint om 18:00 bij ROC Almere Buiten

2. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Helaas is het voor mij te ver anders had ik zeker mee gelopen.
    Wens jullie heel veel sterkte.
    In gedachten zal ik met jullie mee lopen :cry:

Lover

3. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik wil zeker mee lopen, want dit mag gewoon niet gebeuren!
    alleen ligt een beetje hoe de dag met Sam verloopt, en hoe ik daar kom natuurlijk het zal wel behoorlijk druk zijn. en om dan met een kinderwagen in de bus te zitten...

maar ik ga het zeker weten proberen.. zo niet, loop ik net zoals LOVER in gedachten met jullie mee..!

sterkte met dit verlies!

4. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    is het dan al zeker dat er daders in het spel zijn?

ik heb het wel zon beetje in de gaten gehouden maar heb daar nog niets over gelezen

veel mensen wezen juist of het feit dat ze onder invloed van drugs en drank zelf wrs het water in gelopen was

zucht zo jong tis tog niet te geloven echt pure woede roept dit bij mij op, om zoveel uiteenlopende redenen

5. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    ik weet verder nog helemaal niets,
    ik weet alleen dat de ouders van cassandra deze stille tocht hebben georganiseerd.

6. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Voor mij is het helaas ook te ver, maar ik vind dit een heel goed initiatief!

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    voor mij ook veel te ver maar we zullen zeker aan de meis denken, dit is niet eerlijk

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ga niet meelopen maar zal er wel bij het begin zijn denk ik. Lopen is voor mij niet heel makklelijk nu. het is niet zo ver bij mij vandaan. en ben echt gegrepen door het nieuws. onze hele stad hing vol met aanplakbiljetten van haar foto, en nu ze allemaal weg zijn word je er bij elke winkel weer aan herrinnerd dat dit gebeurd is.

9. Niet meer actief

Heel veel sterkte morgenavond!

Als het lukt dat mn vriend op tijd thuis is morgenavond kom ik ook om mee te lopen..

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje.... :(
    Ik kan niet meelopen maar ook ik loop in gedachten zeker mee.
    Sterkte morgen!

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    heel veel sterkte morgenavond.

voor mij een beetje te ver, maar in gedachte ben ik bij jullie.

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Voor mij ook te ver en kan helaas ook niet meer goed lopen maar in gedachte ben ik er ook zeker bij!
    Sterkte!

13. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    UPDATE

Gisteravond werd al bekend gemaakt dat er donderdagavond een stille tocht word gehouden voor Cassandra van Schayk. Dit wil ik uit naam van de organisatie bevestigen maar enkele eerdere details wijzigen!

Vooraf aan de stille tocht zal er op 't ROC in Almere Buiten een besloten herdenkingsavond worden gehouden, de aanwezige van die avond zullen met bussen vervoerd worden naar de Noorderplassen.
    ER WORD DUS NIET VERZAMELD BIJ HET ROC!

Vrienden en belangstellende die niet aanwezig zijn op de besloten herdenkingsavond op 't ROC worden om 18.30 verwacht op de parkeerplaats van de Noorderplassen.
    Om 19.00 zal de tocht beginnen en zullen wij in stilte gaan lopen richting schateiland via de Trekvogelweg.
    Aangekomen bij schateiland zal iedereen de gelegenheid hebben om bloemen neer te leggen, en eventueel te water laten gaan.

Voor de duidelijkheid; Mensen die NIET aanwezig zijn op de herdenkingsavond op ROC, worden dus om 18.30 verwacht bij de, gezien vanaf de rotonde,bij de hoge ring, eerst parkeerplaats van de Noorderplassen.

14. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Heel erg bedankt dat jullie mee willen lopen, of het echt is of in gedachten!
    Bij Schateiland worden er bloemen te water gelaten..

15. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Lieve DBM21, ook al kan ik er niet bij zijn, ik wil je toch even laten weten dat jij en de familie en vrienden van Cassandra in mijn gedachten zijn.....

16. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    heel erg bedankt dat jullie zo mee leven!
    de tocht was super mooi! er waren zeker zo'n 500 mensen gekomen, en het alles ging gelukkig volgens plan!

morgen word ze gecremeerd.

17. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Indrukwekkend afscheid Cassandra van Schayk

De stille tocht voor de onlangs dood aangetroffen Cassandra van Schayk (17), bracht zo`n 500 mensen op de been.
    Cassandra van Schayk verdween op 23 maart na een avondje stappen en werd onlangs levenloos aangetroffen in het water van de Noorderplassen.

Ter nagedachtenis aan de jonge overleden Almeerse werd donderdagavond een bijeenkomst en een stille tocht gehouden. De bijeenkomst werd georganiseerd door leerlingen van het ROC Flevoland.
    Deze besloten herdenkingsbijeenkomst vond plaats van 17:00 tot 18:00 uur. De school stelde hier de aula voor ter beschikking. Ook regelde het ROC busvervoer voor de aanwezigen naar de start van de stille tocht.

Verzamelpunt voor de stille tocht was de Von Draisparkeerplaats aan het Noorderplassenstrand. Tussen half zeven en kwart voor zeven verzamelden zich daar een groot aantal vrienden, kennissen en belangstellenden. Uiteindelijk zouden naar schatting zo`n 400 tot 500 mensen deel hebben genomen aan de tocht.

Even voor zeven uur zette de stoet, voorafgegaan door familieleden van Cassandra, zich in beweging. Opvallend daarbij waren de vele Nederlandse vlaggen die werden meegevoerd. Cassandra was een gabber. Ze hield van hardcore muziek en de daarbij behorende scène.

Na een tocht van twintig minuten kwam de stoet aan bij het Schateiland, doel van de herdenkingsmars. Daar hield men stil om de familie eerst de gelegenheid te geven bij het, voor deze gelegenheid neergezette monumentje, bloemen te leggen. Dit was dan ook het indrukwekkendste moment van de tocht.

De jongeren uit de hardcore scène die normaal zeer luidruchtig en agressief overkomen waren juist deze tien minuten stil en ingetogen. Bij menigeen vloeiden de tranen over de wangen. Juist op dit moment kijkt men op de Almeerse jongerensite Almere4you met gemengde gevoelens terug.

Na bij het monumentje bloemen te hebben gelegd, werden er door de familie van Cassandra ook bloemen in de Noorderplassen gegooid om symbolisch naar haar vindplaats te drijven. Ook ontstak men 17 vuurpijltjes. Daarna kregen de aanwezigen de gelegenheid om elk op eigen wijze gepast afscheid te nemen van Cassandra.

de mooie Foto's die zijn gemaakt door de familie staan in mijn album

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    heel indrukwekkend... :( nogmaals heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina