Wat voor werk deden jullie in de zwangerschap en tot hoelang hebben jullie doorgewerk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jarina, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jarina

    Jarina Actief lid

    19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames,

    Ik vroeg me af, wat voor werk jullie gedaan hebben toen jullie zwanger waren of zijn, zit werk, werk waar je veel moet bukken enzovoorts. En tot hoeveel weken hebben jullie doorgewerkt?
     
  2. buikje123

    buikje123 Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik werk nu op een logistiek bedrijf, veel staan, lopen en ook wel wat tillen(nu niet natuurlijk) en ik ben van plan over ongeveer 2 weken toch wel te gaan stoppen...dus met verlof:D
     
  3. holagirl

    holagirl Actief lid

    3 feb 2009
    232
    0
    0
    Ik ben juf. Best intensief als je zwanger ben.
    Kreeg last van bekken-instabiliteit dus kwam in de ziektewet. Ben toen halve dagen gaan werken.
    tot 28 weken, toen begon de zomervakantie en aansluitend mijn verlof.
    Vond het wel pittig op het laatst...
    Je kan niet effe gaan ziten als je moe ben..
     
  4. schaapje84

    schaapje84 Fanatiek lid

    22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hier zijn we zelfstandig ondernemer, wij hebben paarden bedrijf, heb in de eerste zwangerschap tot 39.1w (dag voor bevalling)gewoon het normale werk gedaan wat ik voorheen ook deed, wel heb ik de veiligheid altijd heel erg vooropgesteld, heb gewoon heel de periode stallen gemest, geveegd ect ect zwaar werk dus, veel bukken.

    Nu tijdens de tweede zwangerschap zorg ik gedurende de hele dag voor onze dochter en daarnaast als ze slapt probeer ik wat andere zaakjes bij te houden, huishouden wat schoonmaken op stal, maar moet zeggen dat ik echt geen hele zware arbeid kan doen zoals tijdens de eerste zwangerschap, dan heb ik echt meteen last overal van.

    Je lichaam geeft duidelijk aan wat wel en niet kan, zelf ben ik best eigenwijs en ga ik meestal net over de lijn, maar echt te ver niet.

    Luister naar jezelf!
     
  5. Stampertje23

    Stampertje23 Fanatiek lid

    2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hallo...

    Ik werk op een kinderdagverblijf...op een groep met kinderen van 0tot4jaar...en max 16kids op de groep met 3leidsters....dus werk waar ik veel moet lopen, bukken,tillen!!...Ik ga met 34weken met verlof...(bij ons is de ongeschreven regel met 6wk van te voren omdat het fysiek gewoon te zwaar wordt)...maar merk dat het wel steeds zwaarder wordt....

    Maar ben van plan het gewoon vol te gaan houden.:D..
    Liefs
     
  6. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik als fysiotherapeut in een ziekenhuis en heb ik tot 30 weken doorgewerkt. Ik had behoorlijk wat bekkenklachten en ook ARBO-technisch was het niet verantwoord meer. Daarnaast had ik een behoorlijke buik, dus als je met een mindervalide persoon door de gang wandelt en diegene zou bijv. vallen ofzo, kon ik niet eens ingrijpen. Het was dus ook niet meer veilig voor patiënten.

    Deze zwangerschap werk ik niet meer (thuisblijfmama), maar dat valt me zo mogelijk nog zwaarder ;)
     
  7. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Ik heb tot 36 weken doorgewerkt. Ben verpleegkundige in het ziekenhuis. Dus veel lopen. Tillen, trekken aan bedden. Bukken.
     
  8. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik werk als verzorgende in de thuiszorg (behoorlijk zwaar) gisterenavond alleen al 17x in en uit de auto moeten stappen ;)
    Maar ik werk nog steeds alleen het bukken gaat wat moeilijker en af en toe een harde buik en een kindje wat giga tegen mijn ribben zit te trappen en af en toe veel last van mijn stuitje.
    Maar ik hoop gewoon tot 36 weken door te werken.
     
  9. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ga doorwerken tot 36 weken!
    Ik ben salarisadministrateur, echt een kantoorbaan dus :)
    Ik werk trouwens fulltime....
     
  10. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik werk bij de gemeente dus ook een zittend beroep!

    Met 33 weken ga ik met verlof! :D Doordat ik veel vakantiedagen heb opgebouwd neem ik lekker 2 weekje eerder en heb ik mijn vakantie achter mijn verlof aan!! Ik kijk er na uit! ;)
     
  11. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    ik werk bij een klantcontactcentrum (zittend werk dus) ben met 34 weken gestopt omdat ik gedeeltelijk al ziek was gemeld ivm harde buiken en uk al ingedaald met 20 weken. uiteindelijk op dinsdag opgehouden met werken en op vrijdag bevallen.
     
  12. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Ik werk in de kinderopvang, 36 uur.
    Maar wel eerder 50% de ziektewet ingegaan, ging met 34 weken met verlof.
     
  13. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik werk op kantoor, dus fysiek geen zwaar werk, wel veel stress af en toe. Ik werk tot eind volgende week, dus tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Wat mij betreft prima te doen:)
     
  14. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kantoor, commerciele binnendienst, dus voornamelijk zittend werk. Maar wel voldoende gelegenheid om even te lopen en zelf de tijd in te delen.
    Heb bij de oudste tot 36 weken gewerkt.
    Nu werk ik tot 34 weken, mede omdat er dus nu nog een dreumes van bijna 2 jaar rondloopt.
     
  15. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    ik werk op een VMBO met zorgleerlingen en mijn verlof gaat voor de derde keer met 36 weken in.
     
  16. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    hoi hoi

    ik werk als schoonmaakster in een ziekenhuis.
    11 april ga ik met verlof.
    ik zou eerst tot 4 weken van te voren proberen maar mijn contract wordt niet verlengd.
    nu stop ik dus ong. 10 weken van te voren.;)
     
  17. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik werk in de gehandicaptenzorg. veel staan, lopen, tillen ed.
    bij de eerste heb ik tot 18 weken door gewerkt en bij de 2e tot 23 weken.
     
  18. typje

    typje Fanatiek lid

    14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

    Ik werk in een verpleeghuis, op een somatiek-afdeling...Erg zwaar, veel tillen,lopen,trekken etc etc. Vanaf 16 weken 50% Gaan werken ivm pijnlijke r.heup. En ga met 36 weken met verlof. Mocht ik dat volhouden, want het word steeds zwaarder.
     
  19. Romana

    Romana Actief lid

    1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik werk in een ggz instelling, jongens met ernstige gedragsproblemen. Heb tot 36 weken doorgewerkt. Kon zitten, liggen, lopen wanneer ik wilde.... dus was te doen... bij mijn werk is het meer geestelijk zwaar dan lichamelijk. En er is natuurlijk risico op agressie, maar gelukkig niks gebeurd, merkte juist dat deze jongens hoe groter mijn buik werd steeds zorgzamer voor me werden ;)
     
  20. Ollebolle

    Ollebolle Actief lid

    4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    kantoorwerk, af en toe wel druk, maar goed te doen. Werk door tot mijn 36ste week.
     

Deel Deze Pagina