Wat voor werk deden jullie in de zwangerschap en tot hoelang hebben jullie doorgewerk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jarina, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lori

    Lori Bekend lid

    1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk als zzp'er en heb wat rondvraag gedaan in mijn omgeving. Iedereen heeft me aangeraden om 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Dus dat ga ik ook doen. Lang leve de zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen!:)
     
  2. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Bij de eerste had ik een echte kantoorbaan en heb ik tot 36 weken gewerkt. Nu heb ik ook een kantoorbaan, maar met meer lopen en tillen (showroom inrichten, beurzen aflopen en bureauwerk) maar wil ook nu tot 36 doorwerken. Wel iets pittiger met een peuter erbij, maar tot nu voel ik me erg goed. Wil mn weken het liefst bewaren tot de kleine er is.
     
  3. Tanya

    Tanya Bekend lid

    27 jul 2010
    668
    0
    0
    Echte kantoorbaan, een aantal dagen per week kom ik niet al te veel van mijn stoel. Ik heb bij de eerste tot 4 weken van te voren doorgewerkt, en onze zoon is na twee weken thuis met een geplande keizersnede gehaald. Maar ik zou zo weer voor 4 weken van te voren gaan hoor, dan heb je langer tijd met je kindje samen. Als alles weer net zo lekker loopt als bij de eerste dan.
     
  4. WeEsJe24

    WeEsJe24 Bekend lid

    20 jun 2010
    599
    0
    0
    Ik ben verpleegkundige in een verpleeghuis-revalidatie afdeling. Best zwaar dus, maar kan tot nu toe alles nog doen. Hoop tot 35 weken (36 wk en 1 week ervoor vakantie) door te werken!
     
  5. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik dacht dat je perse met 34 weken met verlof moest als je gedeeltelijk in de ziektewet zit is dat veranderd?
     
  6. jannie1980

    jannie1980 Fanatiek lid

    15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik was kapster..
    bij de oudste heb ik tot 9 weken voor de uitgerekende datum gewerkt.. had nog mega veel vakantie dagen dus die opgenomen..
    (werkte 28 uur)

    bij de jongste heb ik vana 20 weken minder gewerkt..(uur later beginnen en uur eerder naar huis en om de 1,5 uur een half uur pauze) en ben ook weer 9 weken voor mijn uitgerekende datum thuis gebleven.. stopte met werken en had nog genoeg uren.. anders was ik de ziektewet in gegaan, want lag toen alleen nog maar op bed als ik niet aan het werk was..
     
  7. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik ben praktijkondersteuner. Dus geen zwaar lichamelijk werk. Ik was van plan tot 36 weken te werken. Helaas zit ik al van 12 weken thuis ivm hyperemesis gravidarum. Door de arbo-arts ben ik volledig afgekeurd, ik hoop over een paar weken toch mijn werk weer op te pakken, waarschijnlijk met veel minder uren en dan hoop ik dit tot 34 weken vol te kunnen houden. Maar dat ligt helemaal eraan hoe het gaat, nu kan ik mijn hoofd er niet bij houden, laat staan iemand op insuline instellen. Levensgevaarlijk!
     
  8. giraf

    giraf Niet meer actief

    Ik werk op kantoor en heb vorige zwangerschap tot 36 weken op kantoor gewerkt, daarna tot 42 weken thuis verder gewerkt.
    Wilde een project graag zelf afmaken, dus heb lekker thuis gewerkt, geen 40 uur hoor, maar gewoon lekker op het gemak elke dag een paar uurtjes.

    Deze keer geen lopende projecten die ik alleen doe, dus de bedoeling is om deze keer al met 34 weken met verlof te gaan. Maar daar zijn we nog lang niet, dus alles kan nog veranderen! :D
     
  9. typje

    typje Fanatiek lid

    14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

    Nou inderdaad, heb het toch nog even nagevraagt. Maar mijn leidinggevende is het aan het uitzoeken, maar denk inderdaad 34 wkn
     
  10. angietjuh

    angietjuh Actief lid

    14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in een winkel dus moet veel bukken en lang staan ook regelmatig op en neer lopen al vond ik dat laatste niet erg.
    Ik zit nu sinds een paark weken in de zw.Dat komt door het vele bukken en zwaar tillen op me werk dat een wervel in me rug ( waar ik voor de zwangerschap ook al last van had) behoorlijk pijn ging doen. Ook had ik al vrij vroeg last van harde buiken en moest toen rustiger aan gaan doen. Maar wat is dat precies?
    Dat wist ik niet en melde me vanaf de 12 week ziek/ beter. Ben zo door blijven sukkelen tot me 28e week en toen had ik zoiets van nee nu is het genoeg geweest ik meld me nu ook ziek.
    Op het werk hadden ze er ook niks aan als ik ziek/beter was.
    De harde buiken nemen wel meer af maar zijn er nog. Maar de vk zei al je kunt nu beter thuis blijven en rust nemen.
    En ben blij dat ik dat nu ook doe! Nog 3 weken en dan heb ik verlof.
     
  11. peetjuhh

    peetjuhh Actief lid

    9 dec 2009
    341
    0
    0
    Ik zat ook al te denken toe typke dat hier zei, dat kan helemaal niet, als je al gedeeltelijk ziek bent moet je met 34 weken stoppen. eigenlijk heel logisch..

    Ik werk als verpleegkundige op een ouderenafdeling en heb tot 34 weken volledig gewerkt. Toen was het ook genoeg voor mijn lichaam. Na de 32 weken merkte ik toch wel dat het snel minder prettig werd hoor. en ik heb onbetaald verlof dus voor het langer kunnen genieten van de kleine hoefde ik het niet te doen..
     
  12. boterbloempje83

    boterbloempje83 Fanatiek lid

    14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ik werk fulltime als manager bij een fastfoodketen, dus veel lopen, rennen, staan, 'stressen', etc.. ik ga met 34ste week op zw verlof..
     
  13. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    werk als verpleegkundige.
    heb doorgewerkt tot 28 weken (ivm veel harde buiken)
     
  14. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    Ik werk op kantoor, ben 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan en 4 weken hiervoor al halve dagen gaan werken. Kreeg veel last van mn rug ivm houding achter het bureau door mijn buik die in de weg zat.
     
  15. typje

    typje Fanatiek lid

    14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

    Klopt hoor, heb mij verkeerd laten inlichten door fout leidinggevende.
    Hier ook met 34 wkn met verlof....ook wel blij om eigenlijks:D
     
  16. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik ben advocaat. Heb bij alle drie tot 36 weken fulltime doorgewerkt.
     

Deel Deze Pagina