hoi allemaal evenm mij verhaal doen hoor, moet even klagen al enkele weken loop ik met een flinek pijn in me been, autorijden was zelfs sommige dagen onmogelijk vanwegen pijnscheuten naar me rug. ook i sme rechterbeen vaak moe en voelt zwaar aan. brandend epijn zeg maar alfof ik flink heb lopen sporten. nu sinds 3wk zit de pijn ook in me rug. het wordt steeds erger en me been voel ik ineens een stuk minder. nog wel een doof gevoel en zak er ook vaak doorheen maar niet echt die pijn meer. denk omdat de rugpijn zo heftig is. ik slikte Diclofenac maar dit werkt niet meer tegen de pijn gisteren bij de huisarts geweest, wat tesjes gedaan en ze denkt dat het me heupgewricht is die lastig doet. wat til oefeningen gekregen en moet maar door gaan met Diclofenac. ook maar aleve gehaald en dat haalt een beetje de scherpe randjes weg. vanacht werd ik steeds wakker van depijn in me heup en ondragelijke pijn in me heupen. ging gewoon op de pijn dromen en kreeg onzettende buikpijn erbij. Toen ik uit bed kwam moest ik even ontvouwen (zoals elke morgen) maar meestal dan gaat het in de ochtend best redelijk en dan in de loop van de ochtend begint de elende pas echt. nu ook zit ik achte de pc en de pijnscheuten schieten van me onderrug tot aan me tenen. zo maar weer even lopen maar pff wat een elende. nu denk ik zelf aan een hernia. niet omdat er veel pijnsignalen hier op duide maar meer omdat ook mijn zus en oom rond hun 25 hernia bleken te hebben en ondertussen verschillende operaties hebben gehad.oommet succes en zus helaas minder geluk. ook mijn moeder loop al jaren met rugklachten en het zit dus in onze familie. nu weet ik niet tot hoever dit erfelijk is en of ik dit moet aankaarte bij de huisarts. mijn zus liep jaren met rugklachten bij dezelfde huisarts en werd niet sirieus genomen. uiteindelijk koos ze voor een andere huisarts die aan dehand van de klachten wel een mri etc deed en ze bleek dus een dubbele hernia te hebben en al snel werd ze geopereerd. Mijn huisarts is dus meer van het gemiddelde kwa aandoening en zegt dat ik veel te jong ben voor hernia. zo me verhaal kwijt en nu weer even een stukje lopen. belemmerd echt mijn leven deze pijn
Ik zou dan net als je zus doen, een andere huisarts opzoeken. En anders dwingen voor een doorverwijzing. Je pijn komt ergens vandaan.
Waarom ben je nog niet bij een fysiotherapeut geweest? Je slikt behoorlijk wat pijnstillers, terwijl de fysio goed kan bepalen wat er aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden (zonder allerlei pillen te slikken de hele dag). Bij een (flinke) hernia heb je over het algemeen ook gevoelsverlies en krachtsverlies. Daarover lees ik niks bij jou? Maar te jong voor een hernia is een beetje raar (tenminste om op basis van leeftijd een hernia uit te sluiten). Hoe oud ben je?
ik ben 25 ik ben wel bij de fysio geweest enkele jaren terug. ook voor rugklachten, kreeg toen til oefeningen mee en uiteindelijk was me rug weer redelijk stabiel. toen was het wel een andere rugpijn. gewoon z'n lage rugpijn die iedereen wel is heeft maar die bleef maar terug komen. ik heb denk ik niet echt krachtverlies in me been maar hij is wel erg vaak moe, nou ja weet niet hoe je dat moet uitleggen. na een stukje wandelen of bijv een trapje oplopen brand heel em bovenbeen. alsof ik flink gesport heb. heel me spieren in me bovenbeen branden dan. ook heb ik vaak in mijn bovenbeen een heftige kramp. zoals je ook wel is in je voeten hebt. dat doet ook echt goed pijn. weet niet of dat bij een hernis hoort of een andere rugaandoening. heb erg vaak rugpijn gehad maar dat was dan van korte duur en vaak na enkel dagen/weken weer vanzelf weg. dit keer is het anders en voelt het ook heftiger. ook houdt het in totaal ook al veel langer aan dan gewone rugpijn.
Enkele jaren terug.... ik heb maar één advies: bezoek eens een fysiotherapeut. Want ook al zou je een hernia hebben (wat ik niet denk als ik jouw klachten hoor, heb zelf een hernia gehad) dan proberen ze het eerst nog d.m.v. fysiotherapie te verbeteren (met rust en fysiotherapie gaan nl. 70-80% van de hernia's vanzelf over). Overigens kun je tegenwoordig zonder verwijzing naar de fysiotherapeut, dus dan hoef je ook niet eerst weer naar je huisarts, maar kun je maandag gewoon de fysio opbellen).
Jouw klachten komen iig niet overeen met de klachten van m'n vriend die wel een hernia heeft, maar ik weet niet in hoeverre die klachten afwijkend zijn als het andere gewrichten betreft. Als je twijfelt zou ik zeker een andere arts bezoeken of idd een fysiotherapeut er eens goed naar laten kijken. Met pijn rondlopen is zeker geen pretje
het klinkt wel als mijn hernia.. \ben 2 dec geop. nadat ze 2 maanden naar de oorzaak hebben lopen zoeken had dus een hernia met atypische pijn.. begon rond mijn bekken.. trok naar knie en kuit.. pas de dag dat ze de hernia vonden ook rugpijn.. kon binnen een paar dagen naar de ok.. hernia was te groot en zat er al maanden (terwijl ik van de pijn alleen nog kon liggen) waarom vraag je niet om een mri..