Hoi! Ik ben inmiddels alweer 25 weken zwanger van ons tweede kindje. De eerste tijd zal ons kindje geen kamertje hebben, maar bij ons op de kamer slapen. Daarna zal het kindje voorlopig bij zijn/haar grote broer op de kamer gaan slapen. Nu vraag ik mij af of het handig is om toch op de een of andere manier een extra commode te hebben. Dit om de kleine 's nachts te kunnen verschonen en ook als mijn oudste overdag slaapt en ik bijvoorbeeld de kleine in bad heb gedaan hem of haar ook kan aankleden op een commode. Ik weet nog van de eerste dat ik snel last van mijn rug heb als ik bijvoorbeeld op bed mijn oudste verschoonde. Ik heb deze "muurcommode" bij de Ikea gezien. ANTILOP Wandcommode - IKEA Denk jullie dat dit handig is? Of zal ik het gewoon eerst wat aankijken en aan de hand daarvan beslissen of het nodig is? Alvast bedankt!. Groetjes Mariska
Ik heb 3 commodes in huis 1 op de babykamer, 1 op Lucas' kamer en 1 op de badkamer (ingebouwd). Ik vind het ideaal om een extra verschoonplek te hebben. Kijk, een commode is in principe natuurlijk zo gekocht, maar het is maar de vraag of je daar zin in hebt als je net bevallen bent. Aan de andere kant... ik pak overdag meestal een aankleedkussen mee naar beneden om daar de jongens te verschonen. Hoef ik niet telkens met 2 kids de trap op/af. Tja... wat is nodig? handig vind ik het zeker wel
Toen mijn 2e geboren werd, was mijn oudste 21 maanden. We hebben voor hem een ladenkast gekocht bij Ikea en die heeft dienst gedaan als commode. Zoonlief werd al met 32 maanden zindelijk maar toch vind ik het heel handig, bijvoorbeeld met aankleden en afdrogen. Mijn dochtertje heeft gewoon op haar kamer de babycommode staan. Beneden verschonen wij op tafel (extra verschoningskussen ligt beneden) Ivm reuma is traplopen voor mij geen pleziertje
Je kunt een extra kussen kopen en dit kussen op de bank/grond/tafel leggen. Op bed verschonen kan ook prima. Leg er dan een hydrofielluier onder. Het is persoonlijk maar ik zou het niet doen.
Ik zou het ook niet doen,maar als je zelf aangeeft dat je bij je eerste veel last van je rug kreeg met verschonen op bed zou ik er wel over na denken.
Hoi! Bedankt voor jullie reactie! We hebben besloten dat we het voorlopig zonder gaan doen. We zouden de extra commode ook in de hal moeten hangen. Maar daar kan je het natuurlijk niet verwarmen, dus dat schiet niet echt op. Ik kijk wel hoe het gaat om het gewoon op ons bed te gaan doen en anders is de Ikea niet ver bij ons vandaan en kan mijn man alsnog de muurcommode gaan halen. Groetjes Mariska
Misschien heb je ruimte in de bv de overloop of badkamer om de commode die je hebt neer te zetten, dan kun je hem makkelijk voor beiden gebruiken.
Wij hebben boven op de commode een aankleedkussen en eentje beneden op de eettafel(stoel) verschonen overdag dus gewoon op de eettafel.