Bijvoeden

Discussie in 'Voeding' gestart door Kaas, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ons meisje is inmiddels 6 maanden en ik ben me aan het verdiepen in het bijvoeden. Op zich snap ik het begin wel, ik ga starten met wat groente en daarna fruit en ga dat langzaam opbouwen. Maar wat ik niet zo goed begrijp is hoe je dat dan opboust naar een volwaardige maaltijd, dus aardappels, groente en vlees. De groente doe je stuk voor stuk aanleren, zeg maar. Maar doe je dat straks ook met vlees? Dus eerst een hapje vlees geven? Of kun je de aardappels en het vlees gewoon voorzcihtig toevoegen, dus steeds wat meer? En hoe gaat dat op den duur met brood?

Daarnaast zag ik ook dat anderen hun kind al babyliga's geven en zo, maar zit daar niet te veel suiker in?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Groetjes!

2. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    je wil graag beginnen met groente ik zou eerst 4 dagen dezelfde groente proberen en daarna 4 dagen een andere enz. in het begin zal er niet veel ingaan een paar hapjes per keer dus als ze een beetje aan de groente gewend is zou ik daarna de aardappels introduceren bij de groente dat zal een paar maanden later zijn en als ze daaraan gewend is de vlees tegen de tijd dat ze vlees krijgt is ze al aardig gewend dus kan je van alles proberen ik heb het bij mijn dochter ook op die manier gedaan ik begon bij 5,5 maanden maar ze was hier toen echt nog niet aan toe toen ben ik nog even gestopt en een paar weken later weer langzaam begonnen pas toen ze 9-10 maanden was gingen er hele maaltijden in. en wat de liga's betreft dit heeft ze echt nog niet nodig met 6 maanden ik ben dat pas gaan geven toen ze 10 maanden was

Deel Deze Pagina