Hoe 'ouderwets' ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het valt me steeds vaker op, ik ben/word ouderwets!!

Sowieso is onze gezinsindeling relatief traditioneel, ik ben thuisblijfmama en manlief werkt fulltime. Wij hebben geen magnetron in huis (wel een oven), maar 1 auto die manlief gebruikt voor zijn werk, dus ik doe alles lopend/fietsend. We hebben geen DVD-speler in de auto en maakten de maxi-cosi altijd met de gordel vast (hoefde er maar 2x per maand ofzo in).

Ik heb geen hyves/facebook/linkedin-pagina of iets dergelijks, ik heb mijn mobiele telefoon opgezegd sinds ik thuisblijfmama ben, we hebben geen digitale tv met 100.000 zenders en we hebben één gezamenlijk 'gezins-emailadres'.
    Ik lees mijn boeken het liefst vanaf papier, heb dus geen smartphone, I-pad of E-reader, met weet ik wat voor Apps. Als een gesprek daarover gaat, raak ik meestal de draad kwijt, hahaha.

Mijn zoontje heeft ook geen pagina's op internet of whatever. Hij mag van mij pas een televisie op zijn kamer als ie hem zelf bij elkaar kan verdienen. Ik hou het meest van houten speelgoed (al is plastic niet verboden hoor!).

Nou, ik heb gebiecht, hahaha. Soms denk ik wel eens dat ik tot een uitstervend ras behoor :D
    Hoe zit het met jullie?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik herken het wel. Al vind ik sommige dingen niet zo zeer 'ouderwets' te noemen.

Sowieso is ouderwets zo'n woord dat hartstikke subjectief is. Van de week zei iemand tegen me: 'Goh, is jouw man huisvader? Dat is modern!' Toen ik haar zei of ze dat ook gevonden had als ik verteld had dat ik thuisblijfmamma was geweest, bleef het heel lang stil. Toen gaf ook zij toe: 'Dat had ik waarschijnlijk ouderwets gevonden... hmmm, misschien moet ik het toch eens in een ander licht gaan zien.'

Sommige dingen die jij noemt heb ik ook: geen TV op de kamer of papieren boeken, geen smartphone (een die gewoon kan bellen vind ik al meer dan genoeg), vooral houten speelgoed.

Maar een Hyves, Facebook en LinkedIn-pagina heb ik wel ;)...

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    O nee, ik ben juist het tegenovergestelde

Sorry, hier juist niet ouderwets,

Hightech kan mij niet ver genoeg gaan ( uitzonderingen daargelaten)

Ik kan niet wachten tot wij zelf in een volledig hightech huis kunnen wonen

4. tulip

tulip Niet meer actief

voor mijzelf qua spullen ben ik niet ouderwets, hou wel van snufjes, maar niet zo erg als bosi denk;) maar qua opvoeding is ben ik denk heeeeeel ouderwets, het enige dat niet ouderwets daaraan is dat ik 2 dagen werk.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mmmm niet echt ouderwets eigenlijk, ik houd van nieuwe snufjes en ze zijn vaak ook wel heel gemakkelijk, ik kan niet zonder mijn mobiel (we hebben juist geen huistelefoon) en de magnetron vind ik ideaal. Ook kijken we digitaal tv en hebben we een dvd speler, spelcomp. enz.

Ik houd wel van foto's inplakken ipv een digitaal fotoboek. Ik vind het leuk er met de hand commentaar bij te schrijven. En ik vind houten speelgoed ook erg leuk. Maar dat is zo'n beetje het enige waar ik oldschool in ben eigenlijk.

6. Ik ben van het vrouwen-koken-makenschoon-zorgenvoordekinderen en mannen werken principe. Ook héél ouderwets.

Ik pas het overigens niet toe, juist totáál niet, dus misschien ben ik dan toch niet zo ouderwets ;) Of dat komt omdat hier geen man aanwezig is :p

7. MamaMarije

o, deze was ik nog vergeten, we hebben geen tv meer op onze slaapkamer ;)

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oke komt ie, ben niet heel ouderwets maar loop ook niet met de laatste mode mee zal ik maar zeggen.
    * hier ook een maxi-cosi gehad met gordel en die werd dagelijks gebruikt
    * hier 1 auto omdat we er maar 1 nodig hebben, al hebben we wel nog een bedrijfswagen maar die tel ik niet mee
    * we eten altijd samen aan tafel
    * geen hyves, facebook, whatever, zie ik het nut niet van in en heb er ook geen behoefte aan om mijn hele hebben en houwen voor iedereen neer te tikken op een site. Vind gewoon met vrienden afspreken véél gezelliger namelijk.
    * hier wel plastic speelgoed
    * geen dvd speler in de auto
    * boeken lees ik ook alleen in gedrukte vorm
    * ik kook bijna elke dag zelf en ook vers
    * geen digitale tv, ik kijk nog niet naar de 20 of 30 zenders die we nu hebben, wat moet ik dan met 100 of 300 zenders?!
    * in opvoeden ben ik heel ouderwets, maar werk daarbij wel 3 dagen.

9. MiSe

MiSe Niet meer actief

Haha.. Nou, als mijn man meer zou verdienen zou ik ook graag thuisblijf-mama zijn! :D
    Veel van de dingen die jij niet hebt, hebben wij wel. Maar ik vind je opvattingen niet perse ouderwets, kan me er wel in vinden. Als je iets niet nodig hebt, waarom zou je het dan gebruiken?! En vanuit idealistisch oogpunt snap ik je ook, wat mij betreft krijgt mijn dochter geen tv op haar kamer (totdat ze 14 is of zo..;)). En wij hebben dan wel 2 auto's nodig ivm werk maar ik ga mijn dochter echt wel met de fiets naar school brengen in de toekomst.

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    uhhh hier ook een ouderwetse gezin samenstelling
    Daarin tegen ben ik wel van de luxe;
    hebben 2 magnatrons 1 boven 1 beneden ;)
    heb toevallig een auto voor mijzelf gekoch omdat het met deze zwangerschap te zwaar word om overal naar toe te fietsen
    Mijn abo van mijn tel staat heel laag, ik weet op dit moment ook niet waar hij is..
    Wel digitale tv hebben wel 100 kanalen ofzo ;)
    heb wel een ipad..
    Bestel mijn boodschappen via de AH thuisbezorgsite..
    Heb geen droger..
    de tv's hangen hier aan de muur.. Zal het je sterker vertellen op onze tv zit zelfs diensten zoals youtube(erg handig als je lala wilt kijken)
    Oja wij hebben ook geen dvd speler in de auto (vind dat niet echt nodig op deze leeftijd, naar buiten kijken is toch ook leuk?)

Ik ben gewoon een verwende thuisblijfmama...
    Wel met een ouderwetse opvoeding..

11. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, misschien een domme vraag en misschien verklaart dit ook meteen hoe ouderwets ik toch ben, maar hoe kun je de maxi cosi anders vast maken dan met de gordel???

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, wat is ouderwets ...

Hier ook een man die thuis is en de vrouw die fulltime werkt ... Als ons ooit nog kinderen gegeven zijn, zal hij ook wss. huisvader worden.
    Hier wel digitale kastje met 100.000 :D zenders, maar weer geen ultra platte HD/3D beeldbuis (nog altijdmet de TV van dik 10 jaar geleden, doet het nog uitstekend)

Wel 2 auto's en eentje daarvan met een DVD ingebouwd (en een koelkast :D:D), een een fiets hebben we wel, maar staat meer als sier in de tuin (ik ga naar de stad met de bus, die stop nl. bij mij vor de deur, een auto is teveel gedoe met parkeren)

Ik heb wel een Nokia E75, maar met een zakelijk nummer, geen internet en ik vind 'm vooral handig vanwege het qwerty-toetsenbord. Hyves/Facebook etc. heb ik niet, maar LinkedIn dan weer wel (zakelijk gezien namelijk best handig)
    Ik zou graag een e-reader willen, maar ik lees zelden gewone boeken, dus het is gewoon weggegooid geld denk ik. Een IPad is wel een wens, maar ik wacht wel ff totdat ie goedkoper wordt, of als ik in de US ben koop ik 'm daar wel.

Ben ik ouderwets? Sja, ik spreek mensen die ik niet ken nog altijd aan met U, dat verwacht ik straks van eventuele kinders ook. En eten doe je niet met je elleboog op tafel ... dus in dat opzicht ben ik wellicht ouderwets ja ... voor de rest ben ik toch best wel met mijn tijd meegegaan :D

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Isofix | Kinderstoeltje.nl

:D

Oja ik heb ook de gewone ouderwetse met gordel

14. MamaMarije

hihi, met zo'n Isofix/easifix/easybase-ding, waarin je hem vastklikt, toch? Kun je nagaan, ik weet niet eens precies hoe het heet :D

en het erge is, een heel aantal dingen in jullie antwoorden was ik zelf ook nog vergeten :).
    Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben met ietwat 'ouderwetse opvattingen';)

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Alles behalve ouderwets!
    Wij hebben met z'n tweetjes 3 auto's, allebei een smartphone, interactieve tv,twee laptops, zowel beneden als boven een flatscreen tv en als ik een kindje mag krijgen komt er zeker een beeldschermpje in de hoofdsteun zodat de kleine tekenfilms kan kijken onderweg. Ow ja,we eten nu alleen aan tafel omdat m'n vriend dat moet met z'n maagband;liever hangen we voor de tv.

Als ik nog een robot kon kopen die alles voor me doet in huis haal ik ook gelijk m'n bankrekening leeg!:D

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat betreft die hightech op telefoons loop ik ook achter, het zegt mij helemaal niks... ik heb nog gewoon zo'n oude met druktoetsen.:D.
    Of twitter... ik snap daar de bedoeling nog steeds niet van. Ik zit sinds kort dan wel weer op hyves.
    En thuis hebben we nog een tv met zo'n enorme bak erachter van 6 vierkante meter. (die mag van mij trouwens wel de deur uit)
    Speelgoed.. liever niet teveel van v-tech... wordt knettergek van al die geluidjes. Hout vind ik ook leuk.
    Maar ik zou weer niet zonder magnetron kunnen of vaatwasser.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Wij kunnen elkaar de hand geven.

Nou ja bijna. Ik eet liever wel aan tafel. Op de bank zit niet lekker.

Maar daar staat ook een laptop en tv. :D

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik hang er tussen in denk ik.

ik ben thuisblijf mama.
    ik heb geen mobieltje (ik heb er wel ergens 1 maar die is al z'n 3 maanden spoorloos)
    ik heb het liefst houten speelgoed. maar echt degelijk plastic kan ook (little tike etc)
    de maxicosi gaat gewoon in de gordel (minimaal 2 keer in de week)
    we eten altijd samen.
    ik kook iedere dag
    geen dvd in de auto (ook niet op lange afstanden)

alleen gedrukte boeken.

ik heb wel een magnetron
    ik heb een vaatwasser
    ik heb een tv op de slaapkamer (maar alleen als ik ziek ben dan staat hij aan)

19. tulip

tulip Niet meer actief

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

hi,hi.. ik dacht ook, heb ik wat gemist?
    Die van ons moet ik ook vast maken met een gordel, dagelijks.. wist niet eens dat er een andere oplossing was. :)

Deel Deze Pagina