ik weet dat mijn eisprong 27 mei geweest is, ervoor ben ik niet ongesteld geweest omdat de gyne mijn cyclus stil gelegt heeft en ik dus midden in een cyclus ben begonnen met clomid, door folikelmeting weet ik dus dat 27 mei mijn ei was, en ik heb exact 14 dagen erna getest op mijn nod,positief toen ik afgelopen dinsdag naar mijn gyne ging was het vruchtje 15.1 mm dus 1,5cm zei ze wat overeen komt met 7 weken,volgens internet is de vrucht rond 1cm bij 7 weken maar als ik via internet uittel dan ben ik nu 9 weken, is het vruchtje dan te klein? via internet tellen ze die 2 weken extra erbij, ik ben ervoor even niet ongesteld geweest dus kan geen laatste menstruatie dag ingeven,de bevallingsdatum vd gyne en internet is echter wel juist ,18 feb maar dan blijkt mijn ei 28/29 mei te zijn geweest en via internet is dat dan 9 weken, iemand een idee hoe ver ik nu ben? ik moet 19 aug terug voor de 12 weken echo, maar als ik via internet tel ben ik dan al verder,zijn telde vanuit die 7 weken verder... ik weet het allemaal niet meer
Je moet 2 weken voor je ei tellen...je ei op dag 14. tenminste, dat moet ik met de IUI, ook al is mn cyclus langer..ik moet toch 14 dagen voor mijn eisprong tellen. dat zou betekenen dat je de dag van "laatste" ongi op moet geven van 13 mei Uitgaande van de 13 mei ben je bijna 10 weken zwanger
is de baby dan niet te klein? volgens gyne ben ik 7 weken en geen 9 weken, of is de baby altijd 2 weken minder dan jezelf bent, bij de vorige zwangerschappen was ik zo ver als ik zelf uitgeteld had, drm ben ik even in de war
Bij een zwangerschap van 9 weken zou idd je beeb ongeveer 3 cm moeten zijn. kan zijn dat je een late innestelig hebt gehad, en dat het nog wat achter loopt op groei en 1 dezer dagen nog een groeispurt doormaakt.. Afwachten dus!
drm dat ik denk dat ik die 2 weken niet moet mee tellen omdat ik ervoor niet ongesteld ben geweest wegens stil leggen vd cyclus. als ik tel van 27 mei dan ben ik idd 7 weken zoals de gyne zei, innesteling is altijd paar dagen later dan de eisprong, ben benieuwd wat er half aug uitkomt bij volgende echo
Je krijgt altijd 2 weken "cadeau", dus je telt niet vanaf je eisprong. Mijn cyclussen waren verschrikkelijk lang, en de keer dat ik nu zwanger ben geraakt had ik een eisprong op dag 60!! Dmv ovulatietesten wist ik precies mn ei en dan 2 weken erbij opgeteld. Anders had ik vanaf bevruchting al meteen een zwangerschap van 8 weken gehad bij wijze van spreken! Ook al wist ik precies mn ovulatie- en "klus"datum, ik ben toch met de echo 2 dage naar voren gezet?! Je hebt ook nog zoiets als late of vroege innestelling etc.
Denk dat het er ook mee te maken heeft dat in zon vroege termijn een meting amper te doen is, een kleine mm ernaast scheelt al een paar dagen bijv.! bij onze vorige was ik 8 weken toen de meting 7 weken aangaf. bij 12 weken was dit verschil helemaal ingehaald en is altijd goed gebleven Maar als ik jou was zou ik de gyn. gewoon even bellen met je vraag. vertellen dat je door echo weet wanneer je eisprong was en je dus ook je zwangerschapstermijn weet. wie weet kan ie je geruststellen
Een zwangerschap duurt gemiddeld 38 weken, maar omdat de meeste vrouwen hun eisprong niet weten, wordt er geteld met een gemiddelde cyclus van 4 weken met eisprong op dag 14. Maar als je dus je eisprong weet, tel je vanaf dat moment gewoon en ligt je uitgerekende datum dus op 38 weken vanaf je eisprong geteld. Dat je ei op 28/29 zou zijn geweest als je terugtelt, klopt niet: innesteling varieert van ergens tussen de paar dagen tot wel 2 weken, waardoor terugtellen en zo je eisprong bepalen dus niet mogelijk is, omdat je dus nooit echt weet hoe lang de innesteling duurt/geduurd heeft. Metingen op internet kunnen anders zijn, omdat soms die 2 weken voor ei en innesteling dus wel meegeteld worden en soms ook omdat de meting zelf anders gedaan is: de gyn meet volgens mij van kop tot stuit (billen dus), terwijl veel metingen op internet ook van kop tot teen aanhouden. Niet teveel stressen en tellen dus, je bent 7 weken, dat klopt hardstikke mooi met je eisprong!
Nog even specifiek over die meting: 1 cm bij 7 weken, wat jij op internet leest, is dus bij 5 weken na eisprong! 1,5 cm bij 7 weken (na eisprong) klopt dus prima Je zit dus op 7 weken na ei/bevruchting/innesteling, wat dus hetzelfde is als 9 weken. Wat weer exact klopt met je uitgerekende datum van 18 feb Maar nogmaals: je moet niet gaan zitten tellen op de lengte van je baby, maar gewoon op weken vanaf je eisprong (en daar dus 2 bij op tellen). Je gyn houdt vervolgens bij of de groei goed verloopt en aangezien die je op 7 weken heeft gezet, is er dus echt niets aan de hand!
ok ik hou dan gewoon de telling aan op de bevallingsdatum en we zien het binnenkort wel bij de echo hoe en wat. bedankt dames
1,5cm bij 7 weken na de eisprong hoeft niet te kloppen, als de gyn. een meting doet en het apparaat zegt daarbij 7 weken is de grootte van het kindje gelijk aan 7 weken zwangerschap. niet aan 7 weken vanaf de eisprong. en dan klopt het dus niet met de berekening van TS en zou t vruchtje 2 weken achterlopen. Maar idd door lange/late innesteling en of groeispurtje en te vroege meting (ze zijn pas betrouwbaar vanaf 10 a 12 weken begreep ik altijd) weet je gewoon nog niet precies hoever je bent. Er wordt vast nog een termijnbepaling gedaan en die is definitief. hier is mn banner ook op de gok (de laatste meting) pas de 26ste weet ik of t klopt en weet ik ook wanneer ik uitgerekend ben
het apparaat zei niet 7 weken, de gyne zei dat de lengte overeen kwam met 7 weken, op mijn echo staat ook alleen de afmeting dus niet de uitkomst... en de bevallingsdatum heeft ze via een schijf uitgeteld, drm dat ik ben beginnen op zoeken...
Dan zou ik bellen of het 7 weken zwangerschap of 7 weken vanaf de bevruchting is dat weten ze vast wel en dat maakt wel een hoop verschil!
tja ze had gezegd dat mijn bevallingsdatum 18 feb is en dat heeft ze ook op haar formulieren opgeschreven, maar als ik dan via internet tel hoe ver ik ben als ik 18 feb moet bevallen ben ik dus 9 weken. drm dat ik het allemaal niet weet, zou de kleine dan 2 weken achter liggen? drm wil ik voor de volgende echo ergens anders een echo laten doen.
ik denk toch echt dat ik verder ben dan de 7 weken die zij zei want ik heb op internet gezocht en bij vele is het rond 7 weken net 1cm als je de forums leest, dus 1.5cm zal wel iets verder zijn
Ik denk dat je gyn gewoon bedoeld heeft 7 weken vanaf bevruchting en dan ben je dus idd 9 weken, wat ook helemaal klopt met je uitgerekende datum, (aangezien die 4 weken voor de mijne ligt en ik 5 weken zwanger ben.... )