We zijn druk bezig met de nieuwe kamer van onze dochter. Er staat inmiddels een tafeltje+stoel, kledingkast en bed. Nu zijn we hard op zoek naar een praktisch, maar ook leuk opbergmeubel voor in haar kamer. Beneden staat een opbergmeubel van de Ikea (Trofast). Deze blijft daar ook staan, omdat ze voornamelijk nog beneden zal spelen en dus het merendeel van haar speelgoed daar zal blijven. Ik zat zelf te denken aan een speelgoedkist of kinderbank met klep voor het speelgoed. Onze dochter vindt het heerlijk om een boekje te lezen op een zitzak, dus misschien dat we in haar kamer nog een relaxhoekje voor haar willen creëeren. Een stoeltje, kinderbank en zitzak wordt dan wel wat veel toch? Welk opbergmeubel hebben jullie in de kinderkamer staan? Alvast bedankt!
Ik vind zo'n bank echt helemaal niets... Alles ligt op één berg en zo'n klep is vaak vrij zwaar (moeilijk open doen en niet fijn als ie op je hoofd of hand valt...). De oudste heeft een kast met vier open vakken en onderin twee lades, op haar kamer staan voor haar speelgoed. Verder ook een 'speelgoedbank' (wat ik dus een onding vind...maar we hebben hem gekregen...) met knuffels. Zodra ze een nieuwe kamer krijgt gaat dat bankje er sowieso uit. De jongste heeft een Expedit kast op haar kamer, vond ik wel handig ivm de doorzichtige bakken, dan ziet ze wat er in zit. Als je beneden een Trofast kast hebt, dan zou ik daar geloof ik boven ook voor gaan, dan kun je de bakken makkelijk af en toe omwisselen.
ik zou voor een bureautje gaan! kan ze lekker aan zitten en evt met een kastje ofzo erbij voor haar spulletjes. aan haar bureautje kan ze dan ook rustig spelen en zich even terug trekken. maar later ook wat meer serieuze werkjes doen enzo.
Wij hebben een Ikea expedit kast, met van die bakken, heel handig. Daarnaast ook nog een Ikea Stuva speelgoedkist, dat is in principe een tafeltje met een grote verrijdbare lade voor speelgoed eronder.
onze dochter heeft een expedit kast (4 vaks) van de ikea op haar kamer, beneden hebben we een 8-vaks en de trofast. Die kunnen we later zo omwisselen. Ik vind het ideaal om speelgoed te kunnen wisselen. Heb een paar van de trofast bakken opgestapeld op de studeerkamer staan, en af en toe dan wissel ik dat om met wat er in de kamer staat. De ene week kleien we heel veel, de andere week knippen en plakken, dan weer verven.
Wij hebben de 8-vaks Expedit kast op kamer van zoonlief staan (met de lange kant naar beneden). Ik vind hem ideaal, staan wat autotjes knuffels en boeken in. Eventueel kan ik de kast later nog aanpassen door er bakken, deurtjes, of lades in te maken! Daarnaast hebben we een stoere zitzak waar hij zelf regelmatig in zit met een boek
Wij hebben beneden een serie van Stuva, geweldige kasten, toch nog redelijk strak en modieus. Ook in leuke kleurtjes te verkrijgen (deurtjes). Wij hebben een hoge kast met onder 2 flinke lades en boven 2 deuren (in het midden een plank), daarnaast 2 tafeltjes/bankjes waaronder bij 1 een schuifbak. Kan lekker veel in! Boven wil ik straks een expedit kast met ik denk 8 vakken. Paar met manden, paar open voor de sier. We hebben ook een speelgoedkist (gekregen) en hoewel ik hem super leuk vind, dient hij puur voor de opslag van knuffels en boeken die we niet gebruiken en staat haar Little People verzameling er op . Praktisch is dit dus niet direct, zoals er al gezegd werd...
Ik heb bij dochter ook de 4 vaks expedit staan. Twee bakken en twee open vakken met boekjes en puzzels. Laatst heb ik een lack tafeltje gekocht met een roze mamut stoeltje. Als ze hier te groot voor word vinden we wel een ander doel voor het tafeltje.