Wij willen deze vakantie weer eens gaan zwemmen met onze dochter van 15 maanden (is alweer veel te lang geleden!), maar nu hoor ik verschillende adviezen over wat je het beste kan gebruiken; zwemvleugels of een babyfloat? M'n dochter loopt nog niet. Iemand enig idee?
Wij gebruiken een swimtrainer (ff googlen ) erg leuk voor kinderen. Komen ze erg gemakkelijk mee vooruit. Onze dochter is 15 maanden en vindt het super. Een babyfloat is wat saaier.
zwemvleugels vond ik op die leeftijd heel onhandig, veel te groot allemaal. Ik had een soort babyfloat bij en een zwemband, daar kon ze ook lekker in liggen. Als je wel besluit voor zwembandjes te gaan, wij hebben er toen een heel onderzoek naar gedaan en de gele bandjes van nijntje zijn het kleinste (o.a. bij prenatal) die zijn ook kleiner/smaller dan de kleinste oranje bandjes.
bandjes, met de babyfloat sloeg mijn dochter om met 14 mnd. We schrokken ons suf! Vleugeltjes vond ze meteen al erg leuk, ze kan er zelf mee "zwemmen" .
zwemvleugels! je hebt ze in verschillende maten. zo'n band vallen ze snel uit op die leeftijd. Sem vindt zo'n band niks aan, die vleugeltjes zijn helemaal top!! veel plezier met zwemmen!
vleugeltjes, idd ze zal maar omkiepen. Luca vond drijven met 9 maanden al saai en wilde lekker zelf zwemmen. Bij de perrysport hebben ze zwemvleugels met verschillende maten, maar de intertoys verkoopt ook van die dingen. Kindjes zijn te sterk om zonder vleugeltjes te laten zwemmen, ze ontglippen je erg gauw.
Vleugeltjes dus, bedankt voor het meedenken! Ik hoop dat ze die nog een beetje verkopen nu in het winterseizoen Zal morgen eens gaan shoppen!
Bij de prenatal en v&d zie ik ze vaak wel buiten het seizoen liggen. En anders is er vast wel een webwinkel te vinden Hier trouwens ook vleugels vanaf 11 maand. Ons jochie was kopzwaar in zo'n float. Zo'n swimtrainer leek me ook wel wat, maar het is niet echt een waterrat, dus voor die paar keer zwemmen is het me wat te duur..
Hier ook vleugels. Vorig jaar met 7mnd moest ie ze om in het zwembad in Leeuwarden, geen porm joh die dingen bij zo'n kleintje!
anders bel je even naar het zwembad waar je heen gaat.. misschien lenen ze ze wel uit, of heb je daar een automaat hangen waar je ze uit kan halen...?
Hier altijd een kindje gehad die echt met een saaie kop in de band zat. Sinds ze vleugeltjes om heeft wordt ze helemaal wild. Ze vind het echt geweldig! Hier zwemmen we dus alleen maar met vleugels!
Ik dacht dat vleugels pas vanaf een jaar of twee mochten, omdat ze voor die tijd nog niet genoeg stabiliteit hebben om boven te blijven. Maar dat is blijkbaar niet als ik de reacties lees. Die swimtrainer lijkt me wel wat, maar waar koop je die behalve op internet?
Nou, ik heb vanochtend het zwembad gebeld en die raadde mij de zwemvleugels juist af. De babyfloat kun je het beste tot 2 jaar gebruiken was haar mening. Nu zijn we inmiddels wezen zwemmen vanochtend en we hadden beide meegenomen, de vleugels (gekocht in het zwembad) en de float. De zwemvleugels vond mijn dochter dus doodeng! Ze had het gevoel totaal geen 'grip' te hebben. Haar toen toch maar in de babyfloat gedaan en dat ging perfect! Zal dus wel per kindje wel verschillen... De swimtrainer lijkt ons nu ook wel wat, ik zal daar ook eens naar gaan kijken!
Wij hebben de swimtrainer en het bevalt ons en onze dochter perfect! We hebben hem gekocht op de Jonge Gezinnenbeurs. Misschien dat ze ook op de 9-maandenbeurs te vinden zijn? Je kindje kan er tot 4 jaar in en dan vond ik het het geld wel waard. Je kunt er via internet behoorlijk wat informatie over vinden. Maar vind het vooral handig nu; te groot/mobiel voor een babyfloat en te klein voor vleugeltjes.
Ik ga met mijn dochter sinds ze 6 maanden is naar babyzwemmen. Ik weet niet meer precies vanaf wanneer, maar met 15 maanden kon ze zeker zelfstandig met vleugels drijven. Vreemd dat ze t in zwembaden afraden tot 2 jaar. Bij ons gebruikten we de vleugels in de lessen al voor ze 1 jaar was om te oefenen. Nu zwemt ze lekker dr mee rond. Ik hou dr natuurlijk wel in de gaten, maar t is echt ideaal en ze vindt t zelf ook geweldig. Gebruik ze ook thuis in bad.
zo te zien heb je al gezwommen hier neem ik verschillende dingen mee naar zwembad. Baby bootje gaat mee. En de Woezel en Pip zwembandjes(vleugeltjes) gaan mee. Ene keer is het bootje makkelijker en als hij die zat is dan kunnen de vleugeltjes gepakt worden en dan probeert ie zelf te zwemmen. In bootje zit ie ook lekker wild te trappelen. Hier dus beide succes. Ligt er ook beetje aan hoelang t geleden is dat we hebben gezwommen, hoe druk het daar is en hoe moe hij eventueel is.