Borrelende buik begin zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tessa., 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa.

    tessa. Lid

    20 dec 2005
    40
    0
    0
    Hoi Mirjam,

    Erg fijn om mijn vraag aan een deskundige te kunnen stellen.

    Ik heb namelijk al een tijd het gevoel zwanger te zijn.
    Ik heb al een paar keer vocht uit mijn tepels gehad. Maar mijn huisarts neemt mij volgens mij niet serieus en deed geen onderzoek, niks.
    Hij zei alleen doe maar een test, en dan weet je genoeg.

    Ik heb een test gedaan maar hij was negatief.

    Nu (weer ongeveer een 1,5 verder) heb ik echt een dikkere buik gekregen, het is echt te zien..

    1. Vanaf waar ongeveer (vingers onder de navel) komt je buikje op?
    en
    2. Waarom voel ik steeds geborrel en plopjes in mijn buik?
    Dit heb ik nog nooit zo extreem gevoelt en het is vooral 's avonds.

    Ik hoop zo dat je mij kan helpen want ik zit er best mee, ik wil graag meer duidelijkheid.

    3. kan ik eens aan mijn buik laten voelen? want bij mijn navel voelt het erg hard, en er ongeveer een centimeter onder.

    4. zou ik zo eens een afspraak kunnen maken bij een verloskundige? of moet je daar voor aangesloten zijn ofzo?

    Ik hoop op hulp want ik begin onzeker te worden

    Alvast bedankt,
    Liefs Tessa
     
  2. tessa.

    tessa. Lid

    20 dec 2005
    40
    0
    0
    sorry ik ben wat vergeten 1,5 moet maand zijn
     
  3. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Tessa,

    ik begrijp uit jouw verhaal niet of je nog een tweede zwangerschapstest hebt gedaan. Zo ja, is deze wel positief?
    Dat je buik wat opbolt als je zwanger bent is normaal, waar precies, dat is bij iedereen anders. Het is met name vocht wat je vasthoudt nu, de baarmoeder kun je nu nog niet voelen.
    Plopjes en borrels komen waarschijnlijk uit je darmen, die veranderen ook in activiteit door zwangerschapshormonen.
    Als je inderdaad zwanger bent kun je een verloskundige bellen, je kijkt gewoon in het telefoonboek of op internet naar de verloskundige bij jou in de buurt.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina