Zeurende buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Wij wonen nu net een halfjaar in ons huis.
    Het is een vrijstaande woning met grote tuin.
    In deze korte tijd hebben we al best wat gezeur met de buren gehad en ik weet even niet wat ik er mee moet.
    Hier alles op een rij:

    • Voordat we de sleutel kregen wou zij mijn nr van de vorige bewoonster want ze was bang dat we de container voor hun oprit gingen zetten.
    • We hadden een paar dagen de sleutel( zaten toen in verbouwing) en vroegen ze of het licht op de garage uit kon want die was fel en hadden ze last van.
    • De man die onze keuken deed reed per ongeluk tegen hun paaltje, waarop onze buurman heeft gebeld naar hem en helemaal gek werd. (Terwijl hij tegen de buurvrouw heeft gezegd dat hij het zsm zou oplossen)
    • Na een paar weken wonen kwam de buurvrouw aan de deur; mijn muziek was te hard en zij was aan het lezen en vond dat vervelend. (Het was half vijf en ik stond te koken en mijn muziek stond zeker niet keihard)

    Mijn man was er toen helemaal klaar mee en heeft op een rustige manier meegedeeld dat we er niet van gediend zijn om bij elk klein dingetje gezeur te hebben. We hebben in een flat gewoond, tussenwoning, 2 onder 1 kap en nog nooit heeft iemand last van ons gehad, nu hebben we een vrijstaand huis en nu wel.

    Gisteren was dan de bom gevallen.
    Onze zoon was jarig en we hadden voor het eerst visite in de tuin ( ochtend een groepje en smiddags )
    De buurman kwam pas tegen 16.00uur thuis. Buurvrouw was vanaf 13.00uur thuis.
    Onze visite bleef bij ons eten.
    Tegen kwart voor zes waren mijn schoonzusje en ik even gek doen en we riepen iets van woohoo tegen de familie.. waarop we ineens heel hard Woohoo Jez*s! en een deur heel hard dicht hoorde gaan bij de buren..
    Dat was al een behoorlijke reactie vond ik.
    Het begon te regenen en zijn toen vanaf achter in de tuin verhuisd naar de partytent die staat vlakbij onze achterdeur. Dus ook dichter bij ons huis.
    We zaten gewoon veel te lachen, was gezellig en om half acht kwam de buurman naar buiten. Hij durfde zich niet te laten zien en schreeuwde of het zachter kon want hij moest weer vroeg uit zijn bed de volgende dag en daar moesten we rekening mee houden.
    Mijn man riep toen dat het nog maar half acht was. En eerlijk; ik heb gezegd dat ze misschien op een hutje op de hei moesten gaan wonen. Toen schreeuwde hij dat we familie Flodder waren en gooide hij de deur weer dicht.

    Ik vind dit echt zo’n extreem gedrag en het zit me niet lekker. En mijn man ook niet. We zijn erg blij met hoe we nu wonen en dan woon je hiernaast.
    Ik heb nog nooit visite bij hun gezien en weet dat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen(van de vorige bewoners)

    Wat zouden jullie hiermee doen?
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik leef met jullie mee, wat een ellendig gedrag en gezeur.
    Kan me ook voorstellen dat er een stoornis bij komt kijken bij een van hen (bedoel meer: dan is elke verandering mss veel te incasseren voor hen en is het allemaal heel erg wennen, andere buren, andere geluiden enz).

    Wat voor type mensen zijn het? Ouder stel zonder kinderen of wel wat jonger?
     
    Gewooniemand en Mindy26 vinden dit leuk.
  3. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Wow, die mensen zijn niet wijs joh! Wat ongelooflijk balen dat je een heerlijk nieuw huis hebt en dan mensen je woonplezier verstoren. Tips heb ik niet maar ik zou mij zeker niet aanpassen want jullie doen niets verkeerd!
     
  4. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    ze zijn eind dertig.. Ja wij denken zelf ook dat (hij in ieder geval) echt psychisch niet in orde is.
     
  5. Nehneh

    Nehneh Niet meer actief

    Nou lekker dan, heb je gekozen voor vrijstaand krijg je dit:confused:.

    Ik hoop niet dat dit een begin is van een burenruzie. Wat een zeikerds.

    Ik zou een gesprek aangaan om verwachtingen te peilen? Ik zou iig gewoon lekker mn leven leiden, als dit niet zoals je zegt niet te bont is.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik zou ze uitnodigen voor een kop koffie en proberen eerst eens gewoon contact te maken om zo iets meer begrip over en weer te krijgen. Ze reageren erg extreem, waarom zo extreem? En dan hoeven jullie je niet enorm aan te passen maar misschien kan je met een paar kleine dingen wel rekening houden? Als dat voor wat meer rust over en weer zorgt is dat wellicht de lieve vrede waard?
    En als een gesprek niet helpt, tsja dan heb je dat in ieder geval geprobeerd.
     
    Dastoch3, Didi1980, NiVa0230 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.659
    1.826
    113
    Wijs of niet, het zijn je buren en zij ervaren last. Terecht of onterecht. Wat ik zou doen? Een afspraak maken, je allerbeste wil en begrip laten zien en heel vriendekijk aangeven dat je open staat voor verbetering en een goede relatie met je buren. Desnoods met tussenkomst van een mediator.

    Hoe lang hebben de vorige mensen er gewoond? Hadden zij goed contact? Misschien vinden ze het moeilijk dat ze zijn verhuisd. Kijkend naar mezelf ben ik altijd heel erg gehecht aan oud en vertrouwd in de omgeving zeg maar. Toen eerst de directe achterburen vertrokken, vond ik dat niet leuk. Maar toen mijn buurvrouw en vriendin vertrok, vond ik bij voorbaat de nieuwe bewoners erg stom. Ik hield afstand en alles lag onder een vergrootglas. Nu gaat het prima hoor. Maar wat ik probeer te zeggen is: kijk of het lukt ze uit te nodigen en vraag eens door, laat zien dat je snaot dat er veel veranderd is. Geen idee hoe lang hun daar wonen, maar vraag eens over de buurt, geschiedenis, zeg dat je je voor kan stellen dat het is zoals het is. Ga gewoon echt in gesprek, zonder te beloven dat je nooit meer buiten zal zitten. Er kan van alkes zijn waarom ze doen wat ze doen en als dat verdriet is bijvoorbeeld, dan is dat heel moeilijk. Wees lief voor elkaar.
     
    Dastoch3, Marti, sillies en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Oh ik word al helemaal benauwd als ik het hoor. Wat een nachtmerrie, verhuizen naar een vrijstaand huis en dan krijg je dit.
    Heel veel sterkte en hopelijk komen jullie er uit!
     
    Butchke vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O wat vervelend. Wat kunnen zeikende buren toch je woonplezier vergallen.
    Wij hebben een buurman naast ons waar ik inmiddels een boek over kan schrijven, knettergek worden we van die man.
    Wij hebben enorme voorpret over onze nieuwe tuin die volgende week aangelegd wordt, maar dat wordt echt overschaduwt door "de angst" wat voor gezeik het met de buurman gaat opleveren als hij erachter komt dat we een pergola en overkapping gaan plaatsen.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  10. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Aan je verhaal te horen zou je eerder zeggen dat het 2 bejaarden zijn. Verschrikkelijk. Mijn vriend zou denk ik het gesprek aan gaan. En ik zou bij elke zeik opmerking die ze maken een sarcastische opmerking terug kaatsen. Of oordoppen in de brievenbus doen:p
    Daar los je niks mee op dat weet ik.
    Super zuur dat jullie daar net wonen en dan zulke zeikerds als buren hebben.
    Misschien als jullie het gesprek aan gaan dat er wat aapjes uit de mouw komen waarom zij zo reageren. Maar dan nog vind ik niet dat jullie er altijd maar rekening mee hoeven te houden.
    Succes iig!
     
    Gewooniemand en Gl0ria vinden dit leuk.
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Tandjes op elkaar, die heksen uitnodigen, lekkere taartjes serveren en proberen tot een oplossing te komen. Zooooo vervelend zulke mensen, maar probeer een goede band op te bouwen, anders verpest je het voor jezelf.

    Ook al sta je volledig in je recht en doe je niets verkeerd.
     
    Didi1980 vindt dit leuk.
  12. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Haha nee, dat vind ik ook niet. Dit was de eerste keer in een halfjaar dat we visite hadden en wat lawaai.. zij zouden zich dan even moeten aanpassen vind ik.
     
    Philippine vindt dit leuk.
  13. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Dit klinkt als onze buren. Ik stuur je even een pb!
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  14. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Dat snap ik!
    Zo jammer is dat..
     
    tuc vindt dit leuk.
  15. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Die angst moet je niet hebben! Ik leef ook best vaak in angst als ik in mn tuin zit en de buren hoor.. pfff. Maar op de een of andere manier lukt het me ook meer scheit te krijgen aan hun. Anders kan je nooit meer lekker in je eigen woning wonen :( tis heel lastig als je in zo'n situatie zit
     
    Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  16. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.312
    113
    Ik dacht ook dat het om oude mensen zou gaan. Maar nu lees ik eind 30 :|:|. Super vervelend. Ik zou toch proberen om een x uit te leggen dat je best rekening wil houden met hun maar dat zij niet over zulke kleine dingen moeten zeiken. Al vraag ik me eerlijk gezegd af of het zin heeft....hebben jouw buren ook buren aan de andere kant? Anders zou ik daar eens aan bellen en vragen of dat bij hun ook zo gaat
     
    Gewooniemand en Nataly1972 vinden dit leuk.
  17. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Nou daar hadden wij het dus net over, we hebben nog niet met hun gesproken. Wil wel eens met ze praten daarover. Ja gek hè, zo jong nog en dan zo zijn.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het gaat gelukkig al een stuk beter dan een paar jaar geleden. Toen liep ik echt wel eens huilend rond van wat die nu weer bedacht had om over te zeuren. En wilde ik mn eigen tuin niet eens in.
    Ik heb er nu idd schijt aan, ik zet in mijn tuin wat ik wil en hij kan de boom in. Maar het is gewoon jammer dat het toch de voorpret overschaduwd.
     
  19. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Herken het enorm. Heb er zelf de afgelopen maanden ook heel erg last van gehad en nu in contact met de huisarts geweest en psycholoog intake gehad.

    Zulke mensen zijn geestelijk gewoon niet goed en willen overal commentaar op leveren en iedereen in de gaten houden.
    Ik denk dat er overal wel zulke mensen zijn in een buurt pfff.

    Vervelend he dat je voorpret dan overschaduwd wordt. Wij willen nog een nieuwe schutting. Eerst wilden zij het ook alleen laatst is er iets voorgevallen waardoor we hebben besloten een schutting aan onze kant neer te zetten tegen die andere aan.
    Maar dan weet ik nu al dat de buurman gaat zitten loeren en dat ze de mensen die hem gaan plaatsen vast gaan aanspreken dat er bijv. een steentje of wat modder in hun tuin komt.
    Dus ik ga, mocht het zover zijn, wel even laten weten dat er wat overlast gaat komen van ons zodat ze er wel vanaf weten.. pfff tis toch wat zulke mensen
     
  20. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wow, ik dacht dat het over oudere mensen zou gaan. Nu lees ik dat ze in de 30 zijn:|

    hebben de vorige bewoners dit ook zo ervaren?

    ik zou ook jullie goede wil laten zien en ze een keer uitnodigen om erover te praten. Waarom reageren ze zo heftig? (Zou toch een reden voor moeten zijn, zou je denken)


    Dan heb je in ieder geval je goede wil getoond en tel dan tot 10 als het gesprek niet lekker loopt.
     

Deel Deze Pagina