wat vraagjes in de zwangerschap.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hummie, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    hoi!

Ben nu 6 weken zwanger! :)

inz een eerder MK ben ik nu nog voorzichtiger met alles en heb een aantal vraagjes wat me niet duidelijk wordt op het internet nl:

- mag je nou wel of niet salami eten? bij voedingscentrum zeggen ze van niet en bij een andere site mag het weer wel... (vind het erg lekker!)
    - drink 2 kopjes cafeine koffie gedurende de ochtend, de rest vd dag biologische kruidenthee of vruchtensap/water. Kan die koffie kwaad? Is cafeine vrije koffie net zo slecht als gewone koffie? dat lees ik namelijk.
    - mag je in een warm (bubbel)bad met etherische olien gedurende de 1e 12 weken? doe het nu uit voorzorg niet, maar voorheen 1 x per week wel (voor mijn zw.schap wel ) en dat vond ik heerlijk!
    - heb vorige wk na een vrijpartij erge krampen gehad in BM, trok na 10 min weer weg, kan dit kwaad voor het vruchtje de 1e 12 weken? ik laat het maar uit voorzorg, maar dat is uiteraard niet leuk voor partner.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!! :)

Groet, Hummie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

- volgens mij mag je salami gewoon eten hoor!
    - 2 kopjes koffie per dag kan geen kwaad, geniet ervan! Caffeinevrije koffie is niet even slecht, de caffeine is eruit dus je kunt er meer van drinken.
    - je mag in bad met olie, dat kan geen kwaad
    - kramp in je baarmoeder na vrijen kan geen kwaad

Mirjam

3. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    thanx!! :)

dan eet ik gewoon salami met mate. ;)

Deel Deze Pagina