Hallo, wie kan mij meer vertellen over de volgende behadelingen: HSG of een Kijkoperatie. Mijn dokter heeft me gisteren verteld dan warschijnlijk mijn eileiders verstopt zijn en dat hij foto's wilt hebben en ze meteen uit wilt spoelen. Ik moet nu uit een van deze 2 behandelingen kiezen,maar weet niet wat ik moet kiezen. Ik zoek eigenlijk vrouwen die z'n behandeling hebben ervaren,en wil graag alle details weten,of het pijnlijk is,of je meteen na de behandeling mag proberen om zwanger te raken of dat je 1 maand moet wachten!, etc.....
Hoi Rossana, Allereerst welkom hier! Waarom moet jij kiezen, jij weet toch niet wat beter is, dat kan alleen je arts beslissen. Maar goed, als ik zou moeten kiezen zou ik eerst de HSG doen. Vaak kunnen ze je op deze manier helpen. Mocht dit niet zo zijn, wordt je alsnog geopereerd in veel gevallen. Heel veel succes. Groetjes, Elvira
Hoi Rosanna, Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje raar dat je zelf moet kiezen. Ik vind het moeilijk een advies te geven maar zal vertellen hoe het bij mij ging: Ik heb de HSG ondergaan (behoorlijk pijnlijk!) waaruit bleek dat rechts mijn eileider mogelijk verkleefd was en mogelijk een poliep in mijn BM. Oplossing: kijkoperatie. Dus als je voor de HSG kiest bestaat de kans dat je alsnog de kijkoperatie moet ondergaan. Een HSG is volgens mij vooral bedoeld om een diagnose te stellen, bij een kijkoperatie kunnen ze ook echt ingrijpen. Maar hiertegen overstaat weer: bij mij is de kijkoperatie niet nodig ik ben nl. in de 2e ronde na de HSG zwanger! Al met al: ik zou voor de HSG kiezen (ondanks de pijn). Een kijkoperatie kan dan altijd nog. Overigens heb ik hier ook wel eens gelezen dat er dames zijn die de kijkoperatie en HSG gecombineerd hebben gekregen (onder narcose dus). Misschien de beste oplossing. In elk geval heel veel succes.
Is een HSG zo'n rontgenecho? Oh heb het al gevonden. Als het bij ons deze ronde niet raak is dan krijg ik er ook 1 zie er mega tegen op.
Je bent wel wat langer bezig. je moet je eerst klaarmaken, dan op de tafel dan alle handelingen qua baarmoedermond pakken enz.. dan het inspuiten en de foto's. Eventueel een na -foto maar dat hoefde ik niet. Ik moest wel 15 minuten blijven wachten na het aankleden om te kijken of ik niet naar werd.
Als je voor een kijkoperatie kunt gaan kunnen ze onder narcose ook de HSG doen hoor meis. Ik heb de HSG gehad en later alsnog een kijkoperatie en hebben toen weer een HSG gedaan. Zou gewoon nog eens overleggen waarom je zelf moet kiezen en waarom hun voorstel. Heel veel succes en bij onduidelijkheid gewoon weer een afspraak maken en weer overleggen want het is jou lichaam meis
Hoi, Ik heb ook een HSG onderzoek gehad. Ik vond het allemaal wel meevallen, totdat de arts het even wat beter wilde bekijken en aan mijn baarmoeder trok. Toen ging ik echt ff bijna van mijn stokje. Maar als dat niet gebeurd was, valt het wel mee. Het is pijnlijk en niet prettig, maar het helpt enorm als je rustig blijft en je je alleen maar concentreert op je buikademhaling. Na het onderzoek moest ik ook even wachten. Zorg er wel voor dat je een maandverbandje meeneemt . Was bij mij echt nodig daarna! Ik wens je veel sterkte. Liefs, Freddie
Hoi, Ik heb ook een HSG onderzoek gehad. Ik vond het allemaal wel meevallen, totdat de arts het even wat beter wilde bekijken en aan mijn baarmoeder trok. Toen ging ik echt ff bijna van mijn stokje. Maar als dat niet gebeurd was, valt het wel mee. Het is pijnlijk en niet prettig, maar het helpt enorm als je rustig blijft en je je alleen maar concentreert op je buikademhaling. Na het onderzoek moest ik ook even wachten. Zorg er wel voor dat je een maandverbandje meeneemt . Was bij mij echt nodig daarna! Ik wens je veel sterkte. Liefs, Freddie