Ik geef Thijs vanaf de geboorte borstvoeding, na wat opstartproblemen en bijvoeding in het begin loopt de borstvoeding nu prima en komt hij heel goed aan. Probleem is dat hij veel zuigbehoefte heeft en hiervoor hebben we hem gisteren (alleen als hij echt gaat krijsen) een fopspeen gegeven. Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar sinds gisterenmiddag hapt hij niet meer goed aan bij de bv, hij blijft happen (terwijl hij gewoon goed zit), maar zuigt niet aan, wordt dan ontzettend driftig en gaat slaan met zijn handen en trappen met zijn voeten en loopt helemaal rood aan. Als hij dan toch een keer goed aanzuigt dan verslikt hij zich gelijk en begint het weer van vooraf aan. Hij blijft dat de hele middag huilen en er is niks dat hem kan troosten. Ik probeer hem regelmatig opnieuw aan te leggen, maar helaas blijft dit probleem. Het vreemde is dat hij dit nog niet gedaan heeft en het alleen (tot nu toe) een probleem van in de middag schijnt te zijn. 's avonds en 's nachts lijkt hij moe te zijn en heeft hij het probleem niet. Ik ben nogal bang dat mijn bv terug gaat lopen en wil heel graag dat Thijs goed gaat drinken, want het maakt me erg bezorgd. Graag je advies! Alvast bedankt! Angela
ik kan niet precies zeggen wat hier het probleem is. wanneer thijs pas een paar keer de fopspeen heeft gehad zal dit waarschijnlijk niet echt het probleem zijn. Wat je kunt proberen om hem beter te laten drinken: - probeer thijs aan de borst te leggen op het moment dat je ziet dat hij wakker gaat worden. wanneer hij al echt wakker is en huilt zal hij zich meer verzetten dan wanneer hij nog aan het wakker worden is. - wanneer hij overstuur is en de borst steeds los laat probeer hem dan op je pink te laten zuigen. je kunt hem hiermee trainen hoe hij moet zuigen en hij zal weer even kalmeren. - wanneer hij echt niet wil leg hem dan bloot op jou huid. huid op huidcontact zorgt voor rust en vertrouwen en soms gaat hij dan zelf wel weer de borst zoeken. - blijf regelmatig de borst aanbieden. - laat het speentje maar weer even weg totdat thijs de borst weer goed pakt. - wanneer hij drinkt aan de borst laat je hem drinken aan 1 kant tot hij vanzelf loslaat. bied daarna de tweede borst aan als hij nog wil. wanneer hij niet aan de borst drinkt moet je wel starten met kolven om te voorkomen dat je borstvoeding terug loopt. succes