Wat vraagjes over Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Margriet, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Wij proberen al sinds december 2005 zwanger te worden, maar na het stoppen met de pil heb ik geen eisprong gehad. In januari van dit jaar mocht ik eindelijk naar de gynacoloog, die schreef Clomid 50mg voor. Het resultaat was helemaal niks. Vervolgens moets ik 2x 50mg per dag slikken. Dit heb ik nu gedaan en gisteren was dag 14. Tot nu toe gebeurt er wederom helemaal niks!

Ik wordt toch een beetje ongerust. Vandaar dat ik hoop dat jullie een antwoord hebben op onderstaande vragen:
    - Op welke dag is er ongeveer een eisprong als je Clomid gebruikt?
    - Zijn er meerdere meiden die van 2x 50mg geen eisprong kregen, en wat was het vervolg van de behandeling?
    - Kan het zijn dat er een eisprong plaatsvindt zonder dat er vruchtbaar slijm is? En is de kans op zwangerschap dan ook kleiner?
    - Kan het zijn dat je een eisprong hebt zonder dat je temperatuur omhoog gaat?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik zit er echt even doorheen. Ik was zo blij toen we eindelijk naar de gynacoloog mochten en was er van overtuigd dat het tij zou keren. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Liefs Margriet

2. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hoi Margriet,

- Op welke dag is er ongeveer een eisprong als je Clomid gebruikt?
    Dat is heel wisselend per persoon. Inderdaad hebben sommige vrouwen rond CD 14 een eisprong. Maar zelf heb ik het 2x rond CD 24/25 gehad.

- Zijn er meerdere meiden die van 2x 50mg geen eisprong kregen, en wat was het vervolg van de behandeling?
    Die zijn er hoor! Meestal gaan ze dan door met 150mg en als dat niet werkt spuiten.

- Kan het zijn dat er een eisprong plaatsvindt zonder dat er vruchtbaar slijm is? En is de kans op zwangerschap dan ook kleiner?
    De kans is dan wel kleiner omdat de zaadcellen dan minder gemakkelijk het eitje kunnen bereiken dacht ik...

- Kan het zijn dat je een eisprong hebt zonder dat je temperatuur omhoog gaat?
    Hier worstel ik op het moment ook mee. Mijn temp blijft laat 36.4. Volgens mij moet je temp wel stijgen na een eisprong!

Sta je niet onder controle bij de gyn voor echo's? Ivm controleren op overstimulatie etc...

Kom anders eens kijken op het topic eerste ronde clomid. Je bent van harte welkom!

Liefs, Marit

3. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi Margriet,

Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit. Je bent ook al behoorlijk lang bezig, zonder een eisprong! :(

Clomid reageert bij ieder persoon anders. In het topic 'eerste ronde Clomid' zitten heel veel meiden, en allemaal reageren ze anders. Sommigen reageren pas bij 150mg, en anderen in eerste instantie al bij 50mg, maar later weer niet. Ik kan daar dus weinig over zeggen. Krijg je controles bij de gyn?

Om je vragen te beantwoorden:
    - volgens mij moet de eisprong tussen dag 14 en 25 komen, maar het komt wel eens voor dat ie toch later komt;
    - andere meiden kunnen je vast meer vertellen over het vervolg na 50mg, 100mg en 150mg Clomid. Daar heb ik nog geen ervaring mee;
    - niet iedereen krijgt vruchtbaar slijm bij een eisprong. Ik denk dat het voor de kans op zwangerschap niets uitmaakt;
    - meestal kan je aan je temperatuur wel zien of je een eisprong hebt gehad, maar ook hier bestaan uitzonderingen op. Er zijn meiden waarbij er geen duidelijke temperatuurstijging is.

Je zit nog redelijk vroeg in deze cyclus. Misschien kan je ovulatietesten gebruiken om meer duidelijkheid te krijgen?

Veel succes,

Simba

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Dat is dan toch endometriose als je geen vruchtbaar slijm hebt.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi!

Ook bij mij slaat Clomid niet aan. Eerst 50 mg, toen 100mg. Nu ga ik over op injecties met Gonal-f en Ovitrelle. Heel veel succes, meid! Ik probeer ook al zwanger te worden sinds december 2005 en heb tot nu toe ook nog geen eisprong gehad.

Het gaat vast lukken!

Jacq

6. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik was zwanger dankzij 150mg clomid. Ik had mijn eisprong rond dag 18.
    Succes hoor!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij sommige is het vruchtbare slijm wel duidelijk waar te nemen, bij anderen wat minder, maar het zit er altijd wel rond je eisprong. Heeft niets met endometriose te maken.

Ik heb toen de clomid (t/m 150mg) niet werkte een leo-behandeling gehad, een kleine operatie waarbij ze gaatjes in je eierstokken prikken en waardoor er een cyclus zou moeten ontstaan. Het is me 100% meegevallen en vanaf de 9e dag na de operatie had ik een temperatuurstijging, nu een week. Heb gister bloed laten prikken en woensdag weet ik meer. Mocht het nu een eisprong zijn geweest en mijn progesteron hoog genoeg, dan hoop ik dat ik zwanger ben en anders dat mijn cyclus zo blijft. Geen ziekenhuisbezoeken meer voor mij dan.

Succes!

Liefs,
    Snoopy

8. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Het is toch fijn om te lezen dat je niet de enige bent met deze problemen, en helemaal om te lezen dat anderen in mijn situatie hebben gezeten en toch zwanger zijn geworden.

Ik heb overigens weinig last van bijwerkingen van de Clomid. Zou dit ook nog uitmaken voor de werking ervan? Dus als je wel last hebt van bijwerkingen, dat de kans dat de medicijnen z'n werk doen ook groter is?

9. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hoi Margriet,
    Dat denk ik niet hoor, ik had de eerste 2 x ook geen bijwerkingen, later wel en juist geen reactie meer die keer.
    bij mij doet clomid dus ook niets meer en ik spuit nu sinds kort.
    Dat valt me heel goed mee, ben energiek en slaap goed, dat deed ik met clomid niet.
    Klinkt heel heftig hoor, maar is niet veel heftiger dan clomid of iets anders, je zit gewoon in de MM en dat is al heftig genoeg. Ik zou inderdaad ook eens vragen of je controles kan krijgen, dat is ook fijn en goed je temp bijhouden en de moed niet verliezen!
    Succes

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik slik ook clomid 50 mg de 1e keer moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik eisprong heb gehad verder geen controles. Omdat het had gewerkt heb ik voor zes maanden clomid mee gekregen en ook verder geen controle. Als ik over een half jaar niet zwanger ben moet ik weer een afspraak maken en wat dan? ik weet het niet.

Wat ik wel raar vind is dat het misschien dus nu wel helemaal niet meer zou kunnen werken en daar kom ik dus niet achter want ik word niet gecontroleerd. Vinden jullie dit ook raar? En zou ik hier iets mee moeten doen?

Mijn eisprong vindt meestal plaats rond dag 18.

Alvast vast bedankt voor jullie reacties.

gr vruchtje

11. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Ik moet op dag 22 bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Bedoel je die controle misschien?

Goh, Snoopy, ik had nog niet van een LEO-behandeling gelezen! Weet je wat het nu is van die gaatjes prikken? En laat je even weten wat de uitslag is? Ik hoop voor je dat het het gewenst resultaat heeft.

Heb ik nog een hele rare vraag:
    De gynacoloog wil een röntgenfoto van mijn eierstokken maken (is dat een HCG?) om te kijken of die goed openstaan. Ik heb gelezen dat ze dan vloeistof in je baarmoeder spuiten en dat ze dat op de foto kunnen zien. Nu vind ik dat er na het klussen altijd zoveel weer naar buiten loopt. Ik moet echt m'n hand er onder houden, anders ligt alles op bed/ de grond. Kan dit er op duiden dat m'n eierstokken niet goed openstaan? Sorry voor de vreemde vraag, maar ik zit er al een poosje over na te denken.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Wat bedoelde je precies met:
    'Weet je wat het nu is van die gaatjes prikken?'.
    Maar ik laat het in ieder geval weten!

En nee, wat eruit loopt na de daad heeft niet met je eileiders te maken, een zaadcel doet er wel even over om naar je eileiders te zwemmen, minstens een half uur dacht ik. Dat vloeistof inspuiten heet trouwens HSG. HCG is het hormoon dat je aanmaakt als je zwanger bent.

Liefs,
    Snoopy

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vruchtje, zo doen ziekenhuizen het wel vaker. Je zou kunnen gaan temperaturen, dan kan je zien of je een eisprong hebt. En als de clomid al een keer gewerkt heeft en je cyclus blijft de komende maanden redelijk normaal, kan je er wel vanuit gaan dat het werkt.
    De gyn wilde mij trouwens ook met een half jaar clomid naar huis sturen, maar ik vertrouwde het niet (progesteron was maar net hoog genoeg) en wilde wel controles. De keren daarna heeft clomid niet gewerkt, dus ik ben wel blij dat ik toch controles heb gehad en wat meer zekerheid had (in mijn geval dus dat het niet werkte).

Liefs,
    Snoopy

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Margriet, ik snap 'm al denk ik:

Weet je wat het nut is van die gaatjes prikken?

Als er gaatjes worden geprikt worden de overtollige grotere follikels (die je hebt als je pco hebt) weggeprikt zeg maar, zodat degene die er overblijven door kunnen groeien. Met een beetje geluk komt je cyclus dan op gang en met nog meer geluk blijft je cyclus dan voorlopig zo of voor altijd. Mijn gyn heeft er goede ervaringen mee. En als mijn cyclus blijft, hoef ik niet meer naar het ziekenhuis.

Liefs,
    Snoopy

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    bedankt voor je antwoord snoopy. Ik weet wel dat mijn progesteron heel hoog was, dus misschien is dat dan wel de reden. Veel succes met zwanger worden hé en fijne paasdagen.

gr vruchtje

16. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Hai Snoopy,
    Ik bedoelde inderdaad nut. Bedankt voor je antwoord!
    Margriet

17. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Meiden, hoe zit het met je temp? Klopt het dat je ook een eisprong kan hebben zonder temp stijging?

Mijn temp blijft namelijk laag, wel veel slijm :oops: , ik snap er niks meer van!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou nog even laten weten wat de uitslag was.

Mijn progesteron was 21, is aan de lage kant. Zit nu te twijfelen of ik niet een paar dagen later mijn eisprong heb gehad, want ik heb toen 2 dagen last mijn buik gehad, misschien door een (naderende) eisprong. Temp was toen al wel hoog.

Ik ga in ieder geval weer aan de clomid, hopelijk gaat het met 50mg lukken. Ik heb met clomid nog nooit een goede eisprong gehad, maar hoop dat door de leo nu wel te gaan krijgen!

Liefs,
    Snoopy

Deel Deze Pagina