Onregelmatig ongesteld na de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Saskia01, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Hallo,
    Ik vraag mij af of er mensen zijn die het zelfde mee maken of hebben meegemaakt wat ik nu meemaak.
    Ik ben in juli gestopt met de pil ik heb netjes mijn srip afgemaakt dus werd ik ook gewwon ongesteld toen. Daarna duurde het 3 maanden voor ik ongesteld werd dit duurde zo'n 5 dagen. Toen dacht ik hehe eindelijk heb ik weer een cyclus en dacht komt nu wel goed. Nou mooi niet want sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik word er erg onzeker van en vraag me echt af of dit wel normaal is. Als iemand mij kan helpen of informatie kan geven heel graag.
    Gr

2. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    hoi
    het schijnt heel normaal te zijn hoor,
    je lichaam is gewoon bezig met ontpillen!
    het kan ook enige tijd duren voordat je cycles weer helemaal normaal is!

je kan altijd voor jou eigen zekerheid de huisarts even bellen!

3. Ctje

Ctje Lid

12 dec 2008
    5
    0
    0
    Ik heb er ook last van! Ben gestopt met de pil en toen nog 1x 3 dagen ongesteld geweest... Dat was eind oktober en sindsdien ben ik het niet meer geweest... Hoor van de mensen om mij heen dat het wel normaal is, maar op internet heb ik ook gelezen dat dan wel lastig is om zwanger te worden..dus ik weet het ook niet!

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Het kan idd een hele tijd duren voordat alles weer normaal op gang komt, zeker als je de pil erg lang hebt geslikt!

5. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Dit komt heel veel voor.
    Omdat je eigen hormoonhoushouding wordt stilgelegd en je dus een kunstmatige hormoonhuishouding hebt.
    In NL is er nog niet heel erg veel bekent over de gevolgen van de pil.
    In Amerika zijn ze hier al verder mee.
    Omdat je hersenen al heel lang andere signalen krijgen dan normaal kan het zijn dat ze de normale signalen niet meer herkennen en komt je cyclus moeilijk en in sommige gevallen helemaal nooit meer op gang.
    Dat hangt er natuurlijk ook van af hoe vruchtbaar je van je zelf bent en hoe lang je de pil hebt geslikt.
    Eigenlijk is het gewoon kunstmatige rotzooi.
    Ik hoop dat er ooit een goed alternatief komt.
    Ik heb zelf ook hele slechte ervaringen met de pil.
    Het heeft jaren geduurt voordat ik uberhaubt ongesteld werd na het stoppen met de pil. Het is nooit regelmatig geworden.
    Gelukkig ben ik nu bijna uitgerekend voor de bevalling van mn 1e kindje. Ik dacht echt dat het niet meer zou gebeuren op een natuurlijke manier.
    Ik ben ook erg benieuwd of het na mn zwangerschap beter word.
    Ik weet niet of ik ooit nog aan de pil durf te gaan.
    Ik werd er ook erg depri van en had gigantische haaruitval.

6. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Jeetje, dit heb ik helemaal nooit geweten! Ik hoop idd dat mijn cyclus een keer normaal gaat worden, heb de pil 7 jaar geslikt en ik heb na 1,5 jaar nog steeds geen cyclus. Veel ongesteld, soms een paar dagen niet. Maar dat is meer regel als uitzondering. Gelukkig heb ik nu eindelijk 1,5 week niet gebloed, mar het is elke dag maar hopen dat ik niet bloed. Knetter wordt ik ervan. Medicijnen hebben niet geholpen dus daar kom ik ook niet verder mee...
    Met een inwendige echo hebben ze gezien dat er wel een eitje rijpt, gelukkig maar.

Ik ga echt nooit meer aan de pil! Had er ook altijd hoofdpijn van...

7. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Ik ben van mijn 13e tot mijn 22e aan de pil geweest en toen gestopt omdat we zwanger wilden worden, werd de eerste maand ook pas weken later ongesteld, maar bleek achteraf wel al in ronde 1 zwanger te zijn maar wist het pas met 7 weken waarschijnlijk toch nog soort van menstruatie gehad de eerste keer. dus het kan wel, ga je niet gelijk zorgen maken het komt vast goed! groetjes Nicole

8. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Ik denk dat de meesten er ook niet zoveel over weten. Maar het hoeft natuurlijk ook niet bij iedereen slecht af te lopen.
    Het was niet om mensen bang te maken hoor.
    Maar ik vind de Nederlandse voorlichting over pil e.d. wel slecht.
    Maar als er een eitje rijpt is een goed teken hoor!
    Bij mij rijpte er ook 1 keer per half jaar gemiddeld een eitje. Was altijd heel onregelmatig. Gelukkig kon ik altijd voelen als ik een eisprong had dus wist ik ook dat ik 2 weken later ongesteld moest worden....tot de laatste keer want toen was ik zwanger tot mijn grote verbazing en blijdschap. Vandaag ben ik uitgerekend. Erg spannend

9. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Ik heb 15 jaar de pil geslikt en ben na het stoppen meteen zo goed als regelmatig ongesteld geworden en heb ook een ei sprong. Getest met ovu testen. Nu moet alleen manlief nog even raak schieten ;) . Ach ja, ik lees net dat het gemiddeld wel 3-6 maanden kan duren. Dus we gaan er deze ronde gewoon weer voor. Ik ga wel weer even nieuwe testen halen

Deel Deze Pagina