Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest om een koperspiraal te laten plaatsen. Aangezien ik niet tegen hormonen kan en mijn eerdere ervaring helemaal goed was, en de huisarts me had bezworen dat het 6 weken na m'n bevalling gezet kon worden ( en dat was inmiddels al 7 weken geleden), dus geen twijfel om daar weer mee te gaan. Was wel heel erg nerveus omdat ik me nog goed kon herinneren dat het inzetten niet echt prettig was. Bij de huisarts aangekomen gebeurde dus datgene waar ik het hele weekend al bang voor was: Ik heb er ruim 20 minuten gelegen, en ze kon mn hele baarmoeder niet vinden. Volgens haar had dat te maken met de bevalling dat nog niet alles terug op zn plaats zat. Er is dus niks geplaatst. Nu heeft ze de gyneacoloog in het ziekenhuis gebeld om daar een afspraak te maken, maar die willen hem pas na 12 weken plaatsen! Nu is de twijfel dus wel toegeslagen of ik 'm wil laten plaatsen ... vooral door de angst dat het volgende keer weer niet lukt. Eigenlijk wil ik er niet voor naar het ziekenhuis, maar liever bij de huisarts. Zou het na 12 weken wel lukken, of toch maar naar het ziekenhuis gaan? Waarom zeggen de huisarts en het ziekenhuis allebei wat anders m.b.t. tot de plaatsingperiode?