Ik ben vanmorgen ook bij de ha geweest ivm mijn anticonceptie. Ik zit te twijfelen tussen een lichtere pil en de Mirenaspiraal. Ik heb van hem een boekje meegekregen waar alles in staat. Vreemd dat jouw ha je daar niet beter over voorlicht.
ik heb hem gister laten zetten, het zetten was wel vervelend,maar nu gaat alles goed,gelukkig ook geen krampen enz, wel weer wat bloedverlies. en nu maar hopen dat dit wel iets is voor mij succes dames met de beslissing.
Hoihoi, ik heb nu bijne een week een koperspiraal. Niks geen hormonen voor mij. Was erg nerveus over het zetten en had 2 paracetamol tevoren genomen. Was de derde dag van mijn ongi. Het viel echt reuze mee! het "pakken" van je baarmoedermond voelt als een ongikrampje, de rest voelde ik niet. Verder geen last gehad. Over 6 weken krijg ik een echo ter controle.
Hi, ik ben ook overstag gegaan met de mirena. 2 vriendinnen van mij waren zo tevreden, dus heb ik me ook over laten halen. Daarbij adviseerde mijn huisarts te stoppen met de pil, sinds mijn bevalling is mijn bloeddruk véél te hoog (gebleven) en gaan we het dus met de mirena proberen, waar aanzienlijk minder hormonen inzitten. De avond voordat ie geplaatst werd heb ik natuurlijk eerst al die horrorverhalen op internet zitten lezen. Stom stom stom. Maar toch gedaan en heb mezelf voorgenomen dat als de eerste vervelende bijwerking die de kop opsteekt, ik 'm direct eruit laat halen. Het plaatsen was afgelopen maandag en het viel me écht mee. Ik moest een uur van te voren een naproxen zetpil inbrengen, zo ging het inbrengen heel goed. Ik heb 1 dag nog wat gevloeid maar dat is nu al verdwenen! Ik voel niks en merk (nog) niet dat er iets in mijn lijf zit! Gewoon proberen hoor, het is echt beter dan jarenlang de pil slikken.