vraagje over flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door -, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hallo,

    Ik geef mijn dochter nu overdag de fles en snachts borst. Ze krijgt 4 flessen van 180+6 schepjes (3 schepjes friso en 3 schepjes nutrilon hongerige baby's) Toch houdt ze het soms nog steeds geen 4 uur vol. Dan is het na 3/3,5 uur al weer raak. Ik heb nu al vaak 190 water maar ook dat helpt niet echt. Ze krijgt om de volgende tijden voeding:

    10.00 fles
    14.00 fles
    18.00 fles
    22.00 fles
    op verzoek s'nachts en s'ochtends Borstvoeding

    Wat als ik helemaal zou overstappen dan zou ze toch veels te veel flesvoeding binnenkrijgen? Is er iets wat ik aan de fles moet toevoegen zodat ze wat voller zit?

    Trouwens volgens onze eigen weegschaal weegt ze al 6 kilo ;)

    alvast bedankt.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik begrijp uit je verhaal hierboven dat je de eerste voeding de borst geeft? Zoja, dan zou je kunnen proberen om wat meer voeding voor hongerige baby's te geven. Denk niet dat je de flesvoeding moet ophogen.

    Ilja
     
  3. Niet meer actief

    oke ik zal dat wel even proberen. De eerste ochtendvoeding met meer voeding voor hongerige baby's. Ik zal eens kijken ;)
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je kan bij eventueel alle flesjes een schepje comfort meer doen en een schepje normaal minder.

    Ilja
     
  5. Niet meer actief

    nou ik ben toch overgegaan op 210+7 schepjes en dit gaat prima! Ze drinkt het meestal leeg en komt meestal niet meer eerder dan 4 uur. Ook slaapt ze snachts nu beter. Gister had ze om 20.00 bv gehad omdat ze zo'n last had van krampjes en later op de avond kreeg ik er niks meer in want ze was heel moe (zelfs 24.00 niet) en ze kwam pas om 05.15.

    Ze krijgt nu dus 4x 210 en 1 a 2x bv. Kan dit kwaad?
     

Deel Deze Pagina