Mijn dochter wil ik graag leren oefenen met lepel maar zodra de lepel in de pap gaat (Griekse yoghurt om te oefenen) draait ze de lepel om. Ik weet dat het een kwestie van oefenen is maar zodra ik help wordt ze boos. Of ze hoeft het niet meer. Laat ik haar gang gaan dan is echt alles smerig maar heeft nog steeds honger/trek Welke lepel is geschikt? Meen heg eerder gevraagd te hebben maar kreeg toen weinig tot geen respons.
Ik denk niet dat je veel meer kan doen dan gewoon een lepeltje te geven en haar te laten smeren, doe het bv met een toetje dus wanneer ze al wat in haar maag heeft en het niet noodzakelijk is dat alles in haar mond komt.
Is heel normaal hoor, dat ze de lepel omdraait. Om het knoeien wat te beperken vooral oefenen met geprakt eten en het toetje ja...en jij een lepel en zij een lepel, zodat je af en toe een hapje tussendoor kan geven...en bij erg 'knoeieten' geen lepel erbij geven. Zou er geen speciale lepel voor aanschaffen als die er al zijn, blijven oefenen en geduld...ze gaat echt wel met een lepel eten
Die van mij wilden rond de 12/13 maand niet meer gevoerd worden. Vanaf die tijd heb ik het ze zelf uit laten zoeken. Hier is je bord, hier je lepel, eet smakelijk Natuurlijk wel eten genomen dat makkelijk met de lepel eet. Stamppotten, pasta met saus, rijst met creme fraice erdoor, etc. De eerste weken ging er best wel wat naast, en werden de vingers nog goed gebruikt. Maar eigenlijk leerden ze al best vlot hoe ze wel iets binnen kregen. Ik probeerde wel te voeren als ze echt weinig binnen kregen, maar dan werd de lepel weggeslagen, dus echt zelf doen.. Ik had van de Etos een oefenlepel, die lag wat fijner in de hand. Na een paar maand ben ik gewone lepels gaan geven..
Hier toch echt gewoon laten gaan en ze kan het nu al een tijdje heel goed zelf. Had er wel vaak een tweede lepel bij in het begin om tussendoor wat hapjes te geven met mijn lepel.
Wij hebben een lepel en 'vork' van de kruidvat. Deze hebben een soort van verdikking op het einde wat precies in een knuistje past en dus makkelijker te gebruiken is dan een reguliere 'dunne steel' lepel. En ja, in het begin is het een heerlijke knoeiboel, maar dat wordt echt beter. Inderdaad is het makkelijker om met wat dikkere substanties te beginnen, dit blijft beter op/ aan de lepel liggen/ hangen. Succes!