hoi even een vraagje onze dochter is geboren met 35 weken en 6 dagen (na een inleiding i.v.m. voorgeschiedenis)en krijgt vanaf het begin flesvoeding in het begin ging het goed maar ze krijgt steeds meer last van krampjes had eerst een avent fles en nu een difrax omdat ze zo snel dronk(maar nu nog steeds en moet hem van de arts er na 1 minuut uithalen en speen geven en dit afwisselen)weet jij of er nog kleinere spenen zijn ? geef nu ook comfort van friso met 1 schepje friso normaal omdat ze zo verstopt zat en laat haar ook na de fles 20 min rechtop zitten maar ze blijft last van winden houden en zit echt onwijs te kreunen na de fles(ze huilt niet en spuugt ook bijna niet)maar je ziet dat ze er last van heeft zodra ik haar erna in bedje of kinderwagen lig gaat ze echt onwijs persen en vind dit zo zielig maar weet niet meer wat ik moet doen( de arts zegt dat dit normaal is voor premature baby maar ik vind dit zo raar) hebt u een idee wat ik moet doen(sommige hebben het namelijk over jhannespitbrood maar dit zit toch al in de comfort want haar ontlasting is nu smeuiig en ongeveer 4 luiers per dag)' sorry voor het warrige verhaal maar ben echt een beetje radeloos alvast bedankt voor de moeite groetjes debby
Sneu zeg. Doordat ze zo snel en gulzig drinkt slikt ze dus veel lucht in met als gevolg veel winden en krampjes. Of er nog kleinere spenen zijn weet ik niet, er zijn tegenwoordig zoveel soorten en maten. Johannesbrodpitmeel is een natuurlijk verdikkingsmiddel wat de voeding wat dikker maakt en het kind dus meer verzadigder. Het zorgt niet voor een dunnere ontlasting bij mijn weten. Krampjes komen ontzettend veel voor en premature baby's kunnen er nog meer last van hebben. Wat je nog kan proberen is een fles met een luchtventiel erin. Druppeltjes tegen krampjes bijv. sab simplex. Tijdens krampjes fietsen met haar beentjes. Buikje masseren (rondjes draaien met de klok mee), warmte. Succes. Ilja