Credit card vraagje..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynn85, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Mijn man heeft een credit card die hij alleen zakelijk gebruikt. Als hij moet reizen moet hij alle kosten eerst zelf betalen, zoals hotel, restaurant, vervoer etc.
    Daarna declareert hij alles, en krijgt hij dit meestal snel uitbetaalt.
    Elke maand word het bedrag van de credit card automatisch van de rekening afgeschreven.
    Zelf zou ik het veel prettiger vinden om, zodra de declaratie verwerkt is en gestort, het bedrag af te betalen wat op de credit card staat. Weet iemand of dit kan? Dus zeg maar je openstaande saldo betalen.
    We hebben er al naar gekeken, en je kan wel iets storten volgens mij, maar het is ons niet duidelijk of je daarmee ook daadwerkelijk je openstaande saldo aflost..
    We hebben pas al een keer gebeld, maar we stonden toen nogal lang in de wacht, dus vandaar dat ik het maar even hier probeer..

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan dat wel, maar ga je rente betalen na een bepaalde periode.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Natuurlijk kan dat. Gewoon overschrijven naar de kaartrekening.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor, als jij gewoon voor de betalingsdatu geld overmaakt, sta je eigenlijk even in de plus.

Ik manage ongeveer 3500 kaarten ... Dit gebeurt bij ons dagelijks ...

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ja hoor doe ik ook altijd. Bij ing kan dit zelfs via de app

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ja, dat kan wel. Ik weet niet of je bij ING zit, maar ik heb daar op de site gelezen hoe dat moest. Helaas is het bij mij wel eens voor gekomen dat ik een eerdere aflossing deed, maar dat het alsnog werd afgeschreven. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen zolang je de aflossing voor een bepaalde datum doet, maar kennelijk kruisen die twee handelingen elkaar wel eens.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja dat is wel een risico idd. Incasso's gaan geheel automatisch en dan kan je idd dubbel betalen.

8. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Oke, dus als ik nu een bedrag open heb staan van zeg 500 euro, en dit maak ik nu over naar de credit card rekening, dan sta je niet gelijk op nul?
    Dan word dit dus de 8e (vaste dag van afschrijving) verrekend?
    Wel balen als het dan alsnog word afgeschreven inderdaad, Aylen..
    Hij heeft een ICS card trouwens..

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jawel, als jij vandaag € 500 overmaakt, dan staat het saldo dus op 0 wanneer de account wordt bijgewerkt (meestal 24 uur later). Echter kan het zo zijn dat het automatisch incasso nogmaals € 500 van je rekening afhaalt, en sta je dan € 500 in de plus.

10. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Oke, dus dat is een kwestie van uitproberen? Want als dat steeds gebeurt blijf je dus ook steeds meer in de plus staan, toch?

Bedankt iig voor de reactie's!

Deel Deze Pagina