Weekendje weg is inderdaad een leuk cadeau! Lodger wrapper of bunker Voetenzak maxicosi Voetenzak kinderwagen Buggy (staat alleen dan nog wel in de weg)
Maar je hebt er wel echt iets aan, meer dan bv een weekend weg lijkt mij.. je kunt natuurlijk ook een ander merk stoel kopen. Maar kinderstoel, wipstoel, autostoel dat spul, is echt wel heel handig. Loopauto, loopfiets, buggy?
Ik vind de Tripp Trapp echt niet zo duur als je in gedachten houdt dat je er jaren mee kunt doen en het iets is wat je vrijwel iedere dag gebruikt...
Zou het zelf geen problemen vinden om wat duurdere dingen te vragen voor later. Je krijgt vaak zoveel klein spul van de kraamvisite, dan is iets voor over een tijdje juist wel prettig. Wij hebben bijv van mijn ouders ook de trip trap gekregen met de newborn en de babyinzet. Zo hebben we hem al vrij snel in gebruik kunnen nemen en je hebt er inderdaad heel lang iets aan. Mijn schoonouders hebben een spaarrekening geopend en storten daar iedere maand iets op. Cadeaus krijg je al zoveel en dan is zoiets juist heel prettig, die spaarrekening staat ook gewoon vast tot ze 18 is dus daar heeft ze later heel veel aan.
De draagzak is een hele goede optie. Die wil ik alleen wel pas kopen als onze man er is. Ik weet nu nog niet welke het prettigste zitten en ze zijn nogal duur om "even aan te schaffen. Koeka valt onder hetzelfde als de trip trap. Ik geloof absoluut dat je er 10 jaar mee kan doen hoor. Alleen als ik zelf zoiets al niet zou kopen omdat ik het domweg te duur vind dan zal ik het ook niet als kado vragen. Dus fie vallen af. Puckababy is wel een leukr! Ga ik ook zeker er bij op zetten. Speelkleed staat al op de lijst. Dus das een leuk kado. Muziek mobiel heeft mn moeder al gekocht en ik heb er zelf een gemaakt voor de slaapkamer. Babyfoon ga ik ook naar kijken welke handig zal zijn. Nu zijn we die niet nodig maar in een volgend huis is dat heel handig. Dus die komt er bij op! Wipstoel wil ik niet. Dus die valt af. Draagjas is idd net als een draagzak een onwijs goed idee! Die staat idd ook op het "nog te kopen" lijstje! En tupp. Dat is denk ik een beter idee in die zin. Of dat ze kijken wat ze van die lijst leuk vinden. Of dat ze het pas kopen als we het nodig zijn. Net als een autostoel. Buiten het gebrek aan ruimte om, dalijk gaat deze auto stuk en moeten we een nieuwe kopen waar die auto stoel dan niet meer in past. Ik zal dat eens overleggen met mn man. Vind het een slim plan! Buggy twijfel ik nog over of ik die tzt ga gebruiken. Niemand in mijn omgeving gebruikt zon ding. Dus dat wacht ik nog even af. Voetenzak is in de maak bij een vriendin. Die maakt ze zelf en lijkt op koeka. Zo mooi! Ben heel benieuwd hoe die er uit ziet straks!! De spaarrekening blijft ook erg leuk! Dat zal ik ook in de groep gooien haha. De trip trap is geen optie. Ik weiger zoveel geld voor een stoel uit te geven. Hoe fantastisch dat ding ook is. Bedankt!
Ik zou gewoon iets vragen dat je al betaald hebt hoor. Zij komen vrij laat met hun vraag, maar misschien moeten zij dit ook allemaal nog een beetje uitvogelen? Maakt toch niet uit? Een (bijdrage aan de) wandelwagen? Meubeltjes voor de kinderkamer? Autostoeltje? Fotoshoot met dan ook een paar extra afdrukken voor de opa's en oma's? Ik heb zelf een andere, maar bijv. zo'n stokke kinderstoel heb je ook echt nog jaren plezier van, dat zou ik misschien doen als je die nig niet hebt en met hun samen wil gaan kopen. Met newborn set!
Geld vragen zou wel kunnen, maar ik heb liever dat ze dan wat van die 'kleinere' dingen kopen. Die heb ik juist zelf niet gekocht zodat we dat als kado kunnen krijgen En ik neem het ze ook zeker niet kwalijk hoor, vind het super lief dat ze iets willen doen. Alleen we zijn ondertussen zo ver heen dat we dus alles wat we nodig zijn wel al zelf gekocht hebben. Wandelwagen heeft mn pa gekocht, en mn mam de box met alle toebehoren. Autostoeltje doen we pas als hij daar ook aan toe is. En die foto's krijgen ze sowieso Ik heb al een kinderstoel op de lijst welke ik leuk en handig vind, die blijft gewoon staan. 200 euro voor een stuk hout vind ik belachelijk.
Ja dat is ook de bedoeling Ik had hem inderdaad al op de lijst staan, voor het geval mensen samen een kado willen doen. 60 euro, leuke prijs
Hier precies zo....ookal hebben we nog even de tijd, ook wij hebben vrijwel alles in huis. Mijn schoonmoeder is vanaf het begin al allemaal dingetjes gaan kopen die ze tegenkwam en leuk vond en die heeft ondertussen 3 tassen vol, maar mijn familie....tja, die lopen te zeuren dat ze niks kunnen geven, omdat ze denken dat als wij een pyjama gekocht hebben dat hij genoeg heeft aan 1...
Jullie hebben een auto? Een autostoeltje heb je dan mogelijk al vanaf dag 1 nodig, is namelijk verplicht om je kind mee naar huis te nemen uit het ziekenhuis. Ook als je thuis wil bevallen kan het anders lopen en kun je in het ziekenhuis terecht komen.
Klavertje, haha sorry, we hebben wel een maxi cosi hoor!! Ik bedoel met autostoel die opvolger, als hij niet meer in de maxi past Sorry haha. De maxi heeft hij een nuna. Voor de vervolg stoel wil ik een achterwaartse stoel, maar ik durf dat nu nog niet te kopen, je weet nooit hoe het loopt en wat dan past. Wipstoel vind ik niet nodig, ik ben van mening dat dat gewiebel niks is voor mn ventje, en dat de box net zo lekker ligt, of bij zn mama in de doek. Adrianne: Das irritant zeg.. Wie weet gewoon zeggen? Van nou hij heeft wel meer nodig dan 1 pyama? Ik heb nu wat dingen op de kraamlijst er bij gezet. Ik zal haar vragen wat ze leuker vind, daar dingetjes van kopen, iets 'terugbetalen'(al vind ik dat niks) of bijv de autostoel later voor ons kopen. Of dus die rekening, ook erg leuk.
Dat kan je vooraf echt niet weten hoor. Mijn dochter werd hysterisch in de box, ook owv reflux. En mijn zoon weigert in de draagdoek of draagzak te zitten. Bovendien slaapt niet elke baby van voeding tot voeding, en hebben ze dan ook vaak graag wat afwisseling in waar ze tussendoor zitten. Ik zou alleszins niet kunnen zonder wipper.
Tja ik weet niks van te voren. Ik weet alleen dat ik nu absoluut niet zon ding ga kopen omdat ik het niks vind mag mijn zoon idd de box en de draagdoek en de draagzak die ik dan ga kopen niks vinden dan zoeken we naar iets waar hij wel happy van word. Ik kan niet rekening houden met elk scenario en voor alles wat in huis halen En klavertje. Haha ik moest er even flink om lachen. Net alsof ik m zo op mn schoot zou zetten hahaha. Nee mn kleine ventje heeft een hippe blauwe nuna haha
Ik had inderdaad ook niet geweten wat ik zonder dat ding had gemoeten! Plat in de box was hier ook niks, met z'n wippertje in de box of bij ons aan tafel tijdens het eten was hij tenminste even zoet en had ik een kwartiertje m'n handen vrij. Om dus onder andere te kunnen eten of even naar de wc te kunnen. Maar TS, je moet uiteraard doen wat bij jullie past. Hoop dat je schoonouders een mooi cadeau voor jullie kopen.
Ik heb zo'n heerlijke wipper, maakt natuur geluidjes en hij trilt heel zachtjes. En, hij is handig als we ergens anders eten. Opa&oma's hebben geen box in huis. Alles gaat straks waarschijnlijk anders dan hoe je het nu plant, hier wel tenminste 😂