Wat vragen als kraamcadeaus?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Evi88, 26 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb niks gevraagd. We hadden bijns alles al. Mijn zoon is nu 12 daagjes jong en mocht de kraamvisite die nog gaat komen vragen wat we willen, dan vraag ik prenatal bonnen die ik ga gebruiken voor een draagzak.

Leukste kraamcadeaus vond ik tot nu toe de 10 dagen mand, loopfiets die in step omgebouwd kan worden, luiertaart door mijn zusje gemaakt. Oh en van mijn vader en zijn vrouw een kinderwagen gekregen. Ook al veel kleertjes, superleuk.

Evi88 vindt dit leuk.
  2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat voorleesboekjes en voelboekjes
    Babygym
    Groot speelkleed
    Muzielmobiel
    Verzorgingsproducten
    Bonnen van Hema, Prénatal, Baby-Dump of waar je graag je babyspullen koopt.
    Speelgoed voor in bad
    Blokkendoos met vormpjes
    Duplo
    Iets grotere maten kleding
    Lepeltjes voor de eerste hapjes
    Flessen van een bepaald merk
    Simpele puzzeltjes
    Iets voor bij de kinderwagen, Dooky, dekentje, voetenzak, buggyboekje

Evi88 vindt dit leuk.
  3. Yoga fanaatje 1987

Yoga fanaatje 1987 Actief lid

3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Draagzakken zijn meestal niet ergonomisch bij de prenatal. Ook al zeggen ze van wel. Zou ik als ik jou was eerder een bon van von va voom ofzo vragen. Ergonomisch is geen verhard rugpand zodat het ruggetje een natuurlijke bolling aan kan nemen. Knie tot knie ondersteuning waarbij de knieën hoger zitten dan de billen. En geen face forward. Ergonomische merken zijn bijv. Ergo baby. Manduca. Tula. Bondolino.

Bij prenatal hebben ze dacht ik wel de ergo baby. Maar ze hebben ook veel baby Björn en chico. Ook al zijn het nieuwe versies. Ze zijn niet ergonomisch. De beentjes moeten ook echt niet bungelen

spruitjes, indy90, NORAH1979 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik kom ook niet veel verder dan kadobonnen, luiertaart en evt speelgoed voor na de eerste paar maanden. Dat heb ik van dochter grotendeels weggedaan.

Evi88 vindt dit leuk.
  5. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Nee ik weet idd dat baby bjorn en chicco niet veel soeps is. Heb online al eea gelezen en reviews opgezocht.
    Vanmiddag kwam ik ook bij de ergo baby uit...maar deze hebben ze daar helaas niet.
    Iig bedankt voor t meedenken! Ik ga een kijkje nemen bij von va voom.

6. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    881
    396
    63
    - Ik vond kleertjes altijd erg leuk! Gaf dan door welke maat ik nog kon gebruiken, zodat je niet teveel in een maat hebt. Kan ook gerust voor maat 80-86, maar ik keek wel bij wie ik dat durfde (of zij een goede smaak hadden...)
    - voorleesboeken
    - babyboek
    - (gegraveerd) besteksetje
    - zilveren naamplaatarmbandje (m'n dochter is bijna 1,5 en draagt hem nog steeds!)
    - mooi (duurder) speelgoed, wat lang meegaat: Duplo, Grimms, mooie pop, stevige trekker
    - lakentje met naam erop geborduurd
    - leren babyslofjes (kregen wij met naam erop, erg lief!)
    - goede slabbetjes (wij zijn fan van Silly Billyz, zijn niet goedkoop maar blijven super mooi en houden ook vocht tegen)
    - setje met melamine/bamboe beker, bordje, schaaltje voor de eerste hapjes straks
    - leuk (baby)kookboek

En bonnen zijn natuurlijk ook heel handig; maar zelf vond ik het altijd heel leuk als iemand de moeite had genomen om een cadeautje uit te kiezen.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Het valt mij op dat het toch allemaal best prijzige cadeaus zijn om te vragen. Dat krijg ik niet hier hoor en durf dat ook niet te vragen.
    Bij ons krijg ik toch wel een grotere maat kleding of ik vraag cadeaubon zodat ik met meer bonnen of geld bijleggen wat duurders kan kopen. Of boekjes.

Deel Deze Pagina