Zelf oppas gevonden, hoe nu verder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Janneke21, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb een kennis van mijn ouders gevonden die via een gastouderbureau op ons kindje wil passen. 3 dagen per week.
    Heerlijk idee, veel fijner dan een vreemde.

Maar hoe nu verder? Ik kom allerlei gastouderbureaus en sites tegen, maar bijna overal staat wat anders.
    En wij hebben het financieel niet echt lekker, moet ik die eerste maand voorschieten, want bij de belasting moet ik alles invullen over de opvang enzo, dus dat kan pas als we ons echt hebben aangemeld bij een bureau.

Hoe is dit bij anderen gegaan?

En ik wil ook niet dat de gastouder te weinig geld krijgt of zelf dingen moet betalen. Toen ik als gastouder ging werken moest ik een verklaring goed gedrag enzo zelf betalen. Hoe doen jullie dat?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je gastouder moet zich aanmelden bij een gastouderbureau. De bureaus hanteren verschillende prijzen. Variërend van zo'n beetje 5,5 EUR per uur tot 6.10 EUR. 6.10 EUR is namelijk het maximale bedrag waarover de belastingdienst vergoeding voor geeft. Sommige gastouderbureaus hanteren daarnaast ook een maandelijkse kosten. Dat verschilt ook weer per gastouderbureau. En soms heb je ook inschrijfgeld dat je moet betalen. Het gastouderbureau betaalt dan de gastouder. Denk aan een bedrag van 3,5 EUR per uur. De rest is voor hun. Geen vetpot dus voor de gastouder. Daarnaast moet de gastouder de belasting afdragen.
    Als je van te voren (ongeveer een maand) het gastouderbureau regelt, kun je ook op tijd de gegevens doorgeven aan de belastingdienst. Op deze manier krijg je maandelijks vooraf de vergoeding.

Ons gastouderbureau vraagt van ons 5,75 EUR per uur. Geen inschrijfgeld en ook geen maandelijkse bijdrage. Hiervan krijgt onze gastouder 3,5 euro per uur.

Je moet dus goed gaan uitzoeken welk gastouderbureau het beste voor jullie is geschikt. Het is een uitzoekwerk.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh en onze gastouder hoeft verder zelf nergens voor te betalen, ook niet voor de verklaring van goed gedrag. Het gastouderbureau regelt de box, bedje en alle andere benodigdheden. Ook verzorgen ze cursussen etc voor de gastouders. Maar ik heb begrepen dat dit niet overal zo gaat.

Deel Deze Pagina