Baby (2 mnd) schrikt steeds uit/in haar slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.953
    113
    Mijn dochtertje van 2 maanden schrikt heel vaak als ze ligt te slapen in de kinderwagen. De moro-reflex is bij haar nog heel sterk aanwezig dus het ziet er best heftig uit.
    Meestal heeft ze dit aan het begin van de avond, de tijd dat ze meestal ook wat onrustig is en waarschijnlijk steeds hele korte lichte slaapjes doet. Zostraks schrok ze wakker van haar eigen nies, daarna begon ze ook heel hard te huilen. Maar soms is het ook uit het niets, ineens die armpjes opzij en dan kijkt ze zo angstig uit die grote ogen, zo zielig, net alsof ze bang is dat ze uit de kinderwagen valt ofzo.
    In haar ledikantje heeft ze dit nooit (althans nooit gezien) misschien doordat die niet wiebelt als zij beweegt of omdat ze daarin rustiger en dieper slaapt..

meer mensen die dit zien bij hun kindje en gaat dat over als ze wat ouder zijn?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als ze er in haar ledikant geen last van heeft, waarom laat je haar daar dan niet slapen?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.953
    113
    Daar slaapt ze meestal ook, behalve als we weg zijn geweest en ze ligt nog te slapen ind e kinderwagen, dan laat ik haar vaak liggen.

En 's avonds wordt ze vrij vaak wakker dus dan is het handiger om haar wat in de buurt te hebben.

Maar ik weet dus niet zeker of ze het in het ledikant niet heeft omdat ik dat niet kan zien. 's Nachts heeft ze er in ieder geval geen last van volgens mij. 't Is denk ik echt als ze heel licht slaapt en een beetje droomt dat ze dan gauw wakker schrikt.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.953
    113
    Niemand die dit herkent?

5. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Jawel, had mijn ventje ook!
    Soms nog wel eens. Dan schrikt hij zo hard, alsof hij de duivel zelf gezien heeft!:$
    Echt heel vervelend als je denkt dat hij lekker slaapt...
    Bij ons hielp een osteopaat heel erg. Hij had ook een hele sterke voorkeurshouding, en die is daardoor ook helemaal weg.
    Het mororeflex is nu helemaal weg, maar dat komt ook door de leeftijd.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze oudste dochter had dit ook heel erg, als ze op haar rug lag. Maar wel altijd en overal.. Ze deed het elke 5-10 minuten wel een keer en schrok dan ook steeds wakker. Met als resultaat een kind dat nooit sliep.
    We zijn haar toen 's nachts gaan inbakeren en overdag sliep ze op haar buik..

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is heel normaal, en het gaat wel over. Het kan helpen je kindje op zijn buik te slapen te leggen, of bij je te nemen in de draagdoek.

8. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik zou hoe dan ook in ledikantje leggen, wellicht dat ze dan ook minder vaak wakker word.
    Misschien evenwicht orgaan ? Dat ze t beweegelijke moeilijk vind ?

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.953
    113
    Ze ligt nu ook zoveel mogelijk in haar ledikantje, daar slaapt ze sowieso beter (en dus langer) omdat het gewoon rustiger is op de slaapkamer.

Ja het is wel iets met evenwicht denk ik, op het aankleedkussen heeft ze het soms ook als ze een beetje uit het midden ligt en ze druk gaat bewegen dan werken de schuine kanten een beetje mee natuurlijk. Vooral als ze bloot ligt, soms grijpt ze zich dan helemaal aan mijn arm vast, echt alsof ze denkt te vallen.
    Terwijl ze in haar ledikantje en in de box soms ook flink aan het gymnastieken is (beentjes recht te lucht in enzo) maar dan heeft ze het niet.

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik herken het wel. Hier is het helaas nog zo dat hij onwijs kan schrikken als hij bijna in slaap valt of al eventjes slaapt.

Bij de meeste kindjes gaat het gewoon over met een maand of 3/4

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons meisje heeft daar ook last van en nu slaapt ze dan ook in de Puckababy. Is een speciaal slaapzakje waarbij de armpjes in de zak zitten. Zo slaan ze zichzelf tenminste niet telkens wakker maar hebben ze nog wel een beetje bewegingsvrijheid. Zo ligt ze nog steeds met d'r armpjes omhoog, alleen komt ze nu maar tot d'r kin i.p.v. boven d'r hoofd.

Deel Deze Pagina