Ik heb eindelijk een keus kunnen maken mbt de opvanglocatie van mijn zoontje. Maar, nu kreeg ik de overeenkomst en hier stond alleen zijn roepnaam op en een naam die ze zelf hebben bedacht (zou niet weten hoe ze hieraan zijn gekomen namelijk) Mijn zoontje heet Quishaydrion, roepnaam shaydrion en op de overeenkomst staat Shaydrion Quishay Nou dat tweede is dus uit een gat getrokken, want dat heb ik dus niet opgegeven.... Ik erachteraan of dit wel klopt, maar blijkbaar is het gebruikelijk om alleen de roepnaam en achternaam te vermelden van het kind? Ik krijg alsnog een overeenkomst met zijn initialen en zijn roepnaam volledig erop. Maar dit is toch vreemd? Of is het inderdaad gebruikelijk om alleen de roepnaam erop te vermelden? Eerste keer voor mij dit.... echt geen kaas van gegeten
Ik geloof dat de onze op zijn initialen met achternaam staat. Zolang de initialen geboortedatum en bsn-nr maar kloppen is het volgens mij goed. Verkeerde tenaamstelling zou ik wel gelijk de kop in drukken aangezien deze papieren opgevraagd kunnen worden door de belastingdienst. Sowieso moet je elk jaar een jaaropgaaf van het kdv sturen en als die niet klopt qua naam weet ik niet of ze moeilijk doen.
Het bsn staat er niet eens op....ook zoiets Onze gegevens staan er wel allemaal goed op, alleen van mijn zoontje dus alleen de achternaam en geboortedatum. Ik krijg deze week een nieuwe overeenkomst met zijn initialen, roepnaam, achternaam en geboortedatum. Wel vrij bijzonder, want ik heb bij de aanmelding echt ALLES moet invullen, inclusief zijn bsn
Ik snap niet waar je je druk om maakt? Zoals ik het zie staat dus gewoon zn roepnaam (voornaam) erop met een gedeeltje van zn achternaam? Wat wil jij dan dat er op de papieren staat?
Roepnaam lijkt me wel zo handig, je wilt toch dat ze hem daarmee gaan aanspreken? Dat ze dat tweede stuk zelf hebben bedacht lijkt me een foutje aan hun kant. Kan ik me wel voorstellen, het is niet bepaald een naam die je elke dag tegen komt. Achternaam en voorletters, en BSN, is misschien nodig om toeslag te kunnen aanvragen. Voor de rest hebben ze zijn officiƫle voornamen niet nodig. Wat zouden ze daarmee moeten doen? Geeft alleen maar verwarring bij de leidsters. Dus: laat ze weten dat 'Quishay' niet klopt, en dat je graag wilt dat ze hem Shaydrion noemen. En daarmee is het wel klaar, lijkt me.