Wat vragen over de basisschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Snoopy1979, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Mijn jongste vindt het allemaal wel prima om het rijk voor zich alleen te hebben, wat meer aandacht voor hem wat hij normaal altijd moet delen met zijn zus. Ze zijn wel dol op elkaar hoor en spelen veel samen, maar los van elkaar gaat dus ook prima in ons geval.
    Ze nemen wel uitgebreid afscheid hoor op school, kusje en een dikke knuffel!
    Mijn dochtertje zit nu voor de derde week op school. De eerste week was ze door een jochie geslagen, geduwd en uitgescholden en toen was ze echt even verdrietig en wou ze niet meer naar school, maar gelukkig gaat dat volgens mij nu wel goed, ze vertelt namelijk heel veel en nu is ze weer gewoon vrolijk en maakt het haar niet zoveel uit dat ze er heen moet.
     
  2. augustus

    augustus Niet meer actief

    Rosalie wordt 12 december 4 jaar en mag pas 9 januari naar school. 3 weken een probleem dus.
    Ik heb vandaag geregeld dat zij een week langer mag blijven op het KDV. Ik heb 5 extra dagen gekocht op basis van beschikbaarheid en dat kost ons ca. 150 euro (contract 2 weken verlegen koste 636 euro :$ , maar dan is er wel zeker plek voor haar). Krijgen we wel een deel van terug hoor. De tweede week heeft mijn lieve baas mij vrij gegeven..Terwijl ik geen dagen meer heb. De derde week gaat ze naar opa of oma. De naschoolse heb ik vanaf 16 januari laten starten. Ze gaat 2 dagen. De eerste week haal ik haar zelf op elke dag. Lijkt me vermoeiend genoeg voor haar. Op haar school hebben ze een continu rooster, dus geen overblij probleem..
     
  3. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn idee is om Eva straks op de dagen dat ik thuis ben tussen de middag op te halen om thuis te eten.
    Hier is dat praktisch al opgelost, omdat ze een continurooster hebben op M's school :). Als ze dat niet zou hebben zou ik misschien op di en do in de problemen komen, omdat T om 1230 uit de speelzaal moet worden gehaald, geen idee of dat aansluit op de pauzes op haar school? Als het praktisch zou kunnen, dan zou ik haar denk ik wel thuis laten eten.

    Eva is 30 december jarig, de school begint 9 januari weer en ze mag naar het kdv tot haar 4e verjaardag, maar dan zitten we de eerste week van het jaar dus al met opvang.
    Hier geen issue, ik ben docent en heb dus vakantie. Als kdv geen optie is, zou ik idd oma's inschakelen.

    Zouden jullie haar die 9 januari meteen de hele dag laten gaan en zelf gaan werken?
    Ik werk zelf niet op maandagen, maar aangezien ik in het onderwijs werk, is een dagje vrij nemen geen optie. Dus als ik zou moeten werken dan zou ik ook gaan. Ik zou wel of mn man of mn schoonmoeder of schoonzus als backup hebben. Ergens vind ik het jammer dat ik niet kan werken, ik denk dat ik de hele dag ga ijsberen met T :D :D :D

    Nog 1 laatste vraag. Ik weet dat een paar kindjes van haar groep van het kdv naar dezelfde school gaan, ik wilde in ieder geval 1 naam doorgeven van een kindje zodat ze daarbij in de klas kan komen. Ze heeft verder niet veel met het jongetje, maar misschien wel fijn voor haar dat ze dan een bekend gezicht ziet meteen?
    Dat hangt van Eva af. Voor M zou het heel fijn zijn als ze een bekend gezicht heeft. Gelukkig komt ze sowieso bij een helft van een tweeling in de klas die ze kent van de buurt. Heeft ze wat spelen betreft ook niet veel mee hoor, maar misschien dan wel :)
     

Deel Deze Pagina