wat vragen scheiding cq inschrijving

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij kan bij de gemeente de gba van de woning aanvragen. Daarop staat wie er per wanneer woont (even bellen kan ook, willen ze vaak wel antwoord geven als je vraagt of er per 10 december 3 personen ingeschreven stonden of meer)

Wanneer zij nog ingeschreven stond zullen de toeslagen (van beiden! Dus ook van haar) terugbetaald moeten worden.
    De belastingdienst zal zeggen dat hij het zelf had moeten controleren.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja. hij gaat zo de gemeente bellen en het vragen en dan hopen op een positief antwoord, Maar als zij wel zih ingeschreven heeft voor 2 december moet zij dit aan kunnen tonen toch?

3. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze weet neem ik aan toch wel of ze in december of in maart naar de gemeente is gegaan om zich in te schrijven?
    Dat onderdeel moet je zelf regelen bij een verhuizing.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ze beweerd dat wel gedaan, te hebben, toen dr tijd is daar al veel gezeur over geweest omdat ze niet wist hoe dat moest.. ( let wel deze persoon heeft begeleiding van een professionele organisatie) en even later zei ze dat ze dat wel gedaan had..

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Tegenwoordig staat dit ook als je inlogt op mijn toeslagen per waarneer je adres wijziging in is gegaan. Let wel: adres wijziging ontvang je alleen op het nieuwe adres.

Ik zou als jouw broer zijnde zo spoedig mogelijk contact met de belastingdienst, gemeente en advocaat opnemen. En proberen zo veel mogelijk bewijs tegen haar te verzamelen. Sterkte!

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    vraagje kan ik ergens melding doen dat mijn ex schoonzusje fraude pleegt? want mijn broer durft niet uit angst dat het een heel gedoe word met zijn kinderen i.v.m. co ouderschap en het feit dat zijn ex onwijs moeilijk doet..

weet iemand dat?

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Jouw broer moet gewoon zijn eigen zaken regelen en bij de gemeente aangeven dat hij er achter kwam dat het aantal ingeschreven personen op dat adres niet klopt en dat hij met zoveel personen er woont sinds die en die datum, de gemeente doet dan persoonsonderzoek en zal vanzelf aankloppen bij ex, en haar opzoeken, als dan is aangetoond dat zij er weg is wordt dat met terug werkende kracht verandert in het gba, en probleem opgelost, want gemeente heeft graag dat mensen op 1 januari in een huis wonen want per die datum wordt de belastingheffing gedaan ;)

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    aha oke. Maar die zorgen dus ook dat het bekend word bij de belasting dienst? want als ik het zo lees staan er dikke boetes op fraude met toeslagen

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt het iver fraude maar misschien is het gewoon onmacht en geen onwil en heeft ze het niet expres gedaan.
    Zoals Blaine zegt je broer miet zijn eigen zaakjes regelen en niet inzitten over ex. Mocht dit voor haar gevolgen hebben is dat haar eigen verantwoordelijkheid. Mocht zij dan problemen maken naar je broer kan hij verwijzen naarchet feit dat hij het voor zichzelf netjes wilde regelen.

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113

Als je een anonieme brief stuurt naar de belastingdienst onder de melder, bezorgde burger, moeten ze hem ook behandelen! ;)

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ja dat doen ze de belastingdienst ontvangt de gba van hun. Bij mijn woning staan momenteel 7 mensen ingeschreven, ben net verhuisd dus ik bellen, gemeente gaf aan al op de hoogte te zijn van het feit dat het vrouge gezin weg was en dat er al een persoonsonderzoek liep om te achterhalen waar ze nu woonden, en dat dit dus in hun systeem stond en de belastingdienst en ook eventuele deurwaarders dit in konden zien en dit dus bij hun bekend was, en de belastingdienst ook wist dat wij er maar met ons 2 wonen, dus ja als de gemeente het er in heeft staan komt het bij de rest van de instanties vanzelf goed

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Denk je dat het verstandig is om als indirect betrokken derde, zaken mogelijk nog verder op de spits te drijven tussen je broer en ex schoonzus? Je komt bij mij over alsof je behoorlijke rancune tegen je voormalige schoonzus hebt. Misschien moet je je eens afvragen in wat voor soort positie je je broer daarmee zet maar ook zijn kinderen.

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

Dat is ook de reden dat ik alles overweeg, maar mijn broer laat behoorlijk met zich sollen, hij heeft dan ook een vorm van autisme waardoor wij hem meer moeten begeleiden vooral in dit soort zaken..

Daarnaast heb ik idd wel wrok tegen mijn ex schoonzus maar meer om wat ze nu allemaal flikt en JUIST vanwege de kinderen.. Want ik heb regelmatig contact met mijn broer en dus ook mijn neefjes en nichtje en ik merk dat ze er enorm onder lijden...

Maar dit is waarom ik en contact heb met veilig thuis in overleg met mijn broer, daarnaast probeer ik de schade zoveel mogelijk te beperken gezien het feit dat moeder van de kids er volledig schijt aan heeft..

Dit even in het kort.. ik laat dit eventjes staan en haal het straks weer weg in verband privacy redenen..

14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @spikkel19, maar besef je ook wat voor impact het op de kinderen heeft als ze direct of indirect merken dat jij/jullie wrok koesteren tegen je voormalige schoonzus, hun moeder? De gedragingen die je omschrijft kunnen namelijk evenwel veroorzaakt worden doordat ze het gevoel en idee hebben niet van hun moeder te mogen houden. Iets waar heel veel instanties en mensen aan voorbij gaan door het maatschappelijk geaccepteerde beeld dat dit soort reacties veroorzaakt worden door een zogezegd gebrek aan emotionele toestemming vanaf moederszijde. En dan gaat het alleen nog maar meer ten kostte van de kinderen.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    we uitten dat natuurlijk niet waar de kinderen bij zijn zeker niet. ook praten we gewoon gezellig over wat ze bij mama hebben gedaan, of wat ze hebben gedaan dus nee ik geloof niet dat ze dat van ons zouden kunnen merken..
    daar zijn we uiterst voorzichtig mee.

ik besef maar al te goed dat deze situatie enorme impact heeft op de kinderen. Zeker gezien het feit dat de oudste niet naar papa durft in de week dat hij bij mama is omdat hij bang is dat mama dat niet leuk vind. gelukkig is er nu voor de kinderen een hulp programma waar ze alles kwijt kunnen wat ze willen on afhankelijk van hun ouders en/of familie..

Nogmaals ik weet wat voor impact het kan hebben op de kinderen en daarom staat de deur altijd voor ze open ook als ze even willen vertellen over papa mama of van mijn part hun schoen die verkeerd zit..

waar het nu omdraait is wat mn ex schoonzus flikt tegenover mijn broer wat echt niet kan.. het klinkt misschien alsof dit alles is gebaseerd op alleen dit maar dit speelt al veel langer en er is al veel meer misselijk makende dingen gebeurd richting danwel tegen mijn broer en de maat is wat dat betreft een beetje vol :)

en of melden van fraude dat wat gaat verlichten vast niet..

16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    dan ben ik erg benieuwd hoe instanties er in jullie geval mee om gaan, deze handelswijze wordt hier namelijk door instanties nog steeds geschaard onder belasten van het kind en een gebrek aan emotionele toestemming. En niet te vergeten tegenwerken en uitdagen/treiteren van de andere ouder. Oh en vingertje wijzen en een gebrek aan inzichtbhebben in eigen handelen/aandeel.

Misschien kun je er iets mee, voor het ten kostte gaat van je broer en nog belangrijker zijn kinderen.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoe bedoel je hoe ze ermee omgaan?

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Omdat de handelswijze die jij omschrijft hier weggezet wordt zoals zojuist omschreven. Met alle gevolgen van dien voor het kind.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Tja de instanties zeggen alleen maar ach sta dr boven is letterlijk wat er tegen hem gezegd word.. zij heeft echter er complete schijt aan..
    Dit zal hopelijk door de school ook nog opgepakt worden.. en verder sta ik zoals ik begreep van de instanties machteloos..

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar dit is toch ook zo?! Je moet boven het gedrag staan van een ex. Je eigen zaken goed regelen en er voor je kinderen zijn. Wanneer hij tegengewerkt wordt in belangrijke situaties zal hij hulp moeten inschakelen en wanneer hij bewijzen heeft dat de kinderen bij zijn ex gevaar lopen natuurlijk ook.

Jij bent ook geen onderdeel van het geheel en zal gezien worden als "partijdig". Wanneer school zorgen heeft zullen zij dit ook melden.

Ik weet niet wat je ex schoonzusje doet en of jouw broer voor hulp heeft en van welke instanties?

Deel Deze Pagina