Fles laten staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje heeft sinds kort dat hij 1 van zijn flessen elke dag laat staan.
    Onderstaande is momenteel zijn voeding schema :

08:00 bordje pap van 190 cc met 6 scheppen
    09:30 fruit
    12:00/12:30 1 broodje en flesje 190 cc met 6 scheppen
    14:30/15:00 Koekje en vaak wat slokjes diksap proberen maar hij wil nog niet echt drinken
    17:30 potje Olvarit 8 maanden met een toetje vaak
    19:00 flesje 190 cc met 6 scheppen

Hij is inmiddels bijna 10 maanden oud maar hij liet zoals net zijn fles van 19:00 staan. Kan dit erg kwaad ? Zou hij toch misschien de melk aan het afbouwen zijn ? Hij wou van deze fles zelfs helemaal niks. Heb het na een paar minuten nog een keer geprobeerd maar begon bijna letterlijk te vechten met zijn fles.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja zou kunnen... en wat hij niet wil, dat wil hij niet.
    Je kan evt. nog proberen om rond 19.00 een schaaltje yoghurt of kwark te geven?! Hebben wij hier ook een poosje gedaan nadat de fles van 19.00 eraf was.
    Later werd het toetje gewoon weer na het avondeten geschoven en kreeg hij wat anders te drinken voor hij naar bed ging. Maar zoontje was hier al wel wat ouder, zo'n 14 maanden geloof ik.
    Hier wel met 10 maanden over op 2 flessen, maar hier weigerde hij de middagfles. Dit werd toen een beker thee.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Met 10 maanden zijn twee flesjes niet raar hoor :D
    Zou hem gewoon volgen en kijken hoe hij het doet

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Je zou kunnen proberen bij het middag broodje een kleine fles aan te bieden bv 90+3

Misschien dat hij dan zijn laatste fles wel drinkt

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips !

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    ik zou ook tussen de middag een kleiner flesje geven. Tijdje geleden was fles 190+6 nog een volledige maaltijd voor hem en nu krijgt hij een boterham en nog een fles.
    Hier krijgt zoontje s middags 120 + 4 en fles voor het slapen gaan 150+5

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Bij het cb gaven ze bij mij aan dat ik met 9 maanden geen fles meer hoefde te geven voor het slapen gaan. Gewoon een toetje bij het avondeten. Hier krijgt ze hem nog wel, het is beetje gewoonte geworden voor her naar bed gaan. Maar als hij hem niet meer wil, zou ik het zo laten.

8. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    De fles voor de nacht is nu ook de eerste fles die wegvalt. Als je kleintje zijn potje/bordje leeg eet en daarna nog een toetje krijgt, heeft hij eigenlijk geen fles meer nodig. Dit geeft hij nu zelf aan denk ik. Mijn zoontje deed het zelfde rond 9/10 maanden. We hebben toen eerst de fles gehalveerd (hij zit op de -2 lijn en wilde niet gelijk de hele fles weghalen ) maar ook deze ging bijna nooit meer leeg. Nu sinds 3 weken de fles weggehaald en hij slaapt nog steeds heerlijk door. Ik zou eens kijken wat hij doet als je de fles weghaalt. Slaapt hij door dan heeft hij echt genoeg aan de voeding overdag. Anders kun je altijd een klein flesje teruggeven voor het slapen. Succes!

9. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Wij zijn met ongeveer 10 maanden ook overgestapt naar 2 flessen per dag, maar dan alleen een ochtend- en avondfles. Dit gaf ze ook zelf aan. Ik vind een flesje voor het slapen gaan wel fijn zodat ze daar lekkerder op slaapt, dus ik zou eerst de middagfles eraf proberen te halen.

10. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft vannacht heerlijk doorgeslapen zonder zijn avond fles dus :) Alleen ik maak me wel druk als ie wel voldoende vocht binnen krijgt want hij wil nog steeds niet goed drinken uit een tuit beker of een rietjes beker. Op het medisch kinderdagverblijf geven ze hem wat limonade in zijn normale fles en dit drinkt hij wel op. Als ik hem wat diksap of water geef dan wil hij dit niet drinken.

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Fijn dat hij lekker heeft geslapen. Lastig dat hij nog niet zo goed drinkt. Mijn ervaring is dat het vanzelf komt. Doe kleintjes moeten echte nog wennen aan drinken uit iets anders. Komt vanzelf goed

Deel Deze Pagina