Verschonen onmogelijk geworden!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annekijn, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine prinses vindt het sinds enkele weken verschrikkelijk om op het verschoningsmatrasje te liggen. Ze wil perse rechtstaan. Ze rolt zich dus om met al haar kracht (en ze is beresterk!), blijft soms even op handen en knieën zitten als ze wat vindt naast het matrasje (doekjes, sokjes,..) maar evengoed gaat ze *hups* zich optrekken en dan gaat ze rechtstaan om alle verzorgingsproducten van het rek te halen...

Elke keer weer is het een hele opgave om gekke bekken te trekken om haar af te leiden... Dit lukt 1 keer op 3 ongeveer... Maar dan nog moet ik bliksemsnel de luier verschonen.

Ik heb haar de laatste keren in een strakke houdgreep verschoond (haha mama is voorlopig nog de sterkste) maar daar wordt ze helemaal hysterisch van, en dat lijkt me ook niet ideaal...

Tips???

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Wat hier helpt is haar te laten spelen met iets wat normaal gesproken echt niet mag. Dus autosleutels, telefoon, net wat er op dat moment op tafel in de buurt ligt :D

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Is staand verschonen geen optie? Deed ik met mijn dochter toen ze niet meer wilde liggen. Vooral handig met luierbroekjes.

4. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje die niet wil stilliggen voor het verschonen; ze is liefst continu in beweging of kabaal aan het maken. Toen ze jonger was probeerden we het op te lossen door een of ander 'interessant' voorwerp in haar handen te stoppen (ze is heeeel nieuwsgierig en wil alles vastpakken en ontdekken), en dat werkte beter met random zaken zoals een tube zalf, de thermometer, een zakje wattenstaafjes etc dan met speelgoed. Als het maar 'nieuw' is. Sinds ze recht kan staan verschoon ik haar ook vaak al rechtstaand. Tegenwoordig laat ik haar aan de zetel staan en leg ik een leesboekje oid voor haar neus terwijl ik haar rap-rap een nieuwe pamper aan doe. Niet altijd zo heel praktisch, maar je wordt er snel handig in :) 's Ochtends bij het opstaan en 's avonds voor het slapengaan geven we haar haar flesje melk terwijl ze op het verzorgingskussen ligt, en dan kunnen we haar eens echt op het gemak aan- of uitkleden :)

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier idem.

Afleiden, afleiden en afleiden :D

Ik heb bij de commode een leesboekje voor haar liggen. Verder geef ik haar 's ochtends een tandenborstel met tandpasta (ik poets haar nog even eens een 's avonds uitgebreid) om mee te poetsen / spelen.
    Ook heeft ze nu het lichtknopje ontdekt. Dat is ook reuze interessant.

Helaas kan ik je niet vertellen dat het beter wordt (heb ik nog niet gemerkt tenminste)

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Liedjes zingen werkt bij ons heel goed. Bepaalde liedjes vindt hij super en wordt hij stante pede rustig van.

7. Ik geef hem altijd iets om mee te spelen. Kan de verpakking van de luierdoekjes zijn of een potje creme. In elk geval iets dat hij langdurig kan bekijken terwijl ik hem snel verschoon

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Inderdaad dingen in zijn/haar handjes geven.

Ik geef hier een koortsthermometer in zo'n hardplastic verpakking, een haarborstel, een pak billendoekjes, een autootje, etc. Inderdaad ook de sleutels of telefoon soms, maar dan wil ik wel graag zeker weten dat hij op de grond ligt want ik ken mijn schatz. Hij zou bijvoorbeeld zo mijn telefoon op de grond gooien als hij daar zin in heeft. Dat vind ik niet zo handig vanaf de commode.

9. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Zo herkenbaar!😃

Wat ook weleens wil helpen is een flesje met drinken.

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Oeh zo herkenbaar. Ik heb ook een 'afleidingsbakje' met allerlei spulletjes. De fisher price smartphone is er eentje die vaak wel goed in de smaak valt.
    Tandenpoetsen is ook wel een goede tip. Ik ga dat maar eens proberen. Een keertje extra kan geen kwaad aangezien het 's avonds altijd een drama is.

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Herkenbaar op die leeftijd!
    Hier geef ik iets nieuws in handen, iets dat voor het grijpen staat en eigenlijk geen speelgoed is. Het moment van op de rug liggen hou ik zo kort mogelijk, dus puur voor de luier-wissel. Shirts etc vaak zitten. Soms neem ik hem zittend op schoot, dan gaat het goed.
    Weet van de oudste dat het echt een periode was, zo'n drie maand en toen werd het weer beter.
    Probeer er zo min mogelijk een strijd van te maken en zoveel mogelijk mee te bewegen met mijn kindje. Denk dat het anders erger wordt.

12. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    bedankt voor de tips!
    vanmorgen heb ik haar een pakje wattenstaafjes gegeven, vond ze heel even erg boeiend, maar niet zo lang. Dan maar een ritselende verpakking met een parfumstaaltje in. Ook erg boeiend, maar niet lang genoeg. Mama is ook niet erg snel bij het verschonen want wil de billetjes echt spic en span!
    Ik blijf proberen! (Haha veel keus is er niet!)
    Ook probeer ik het 'ligmoment' tot een minimum te beperken, en ik loop ook vandaag om luierbroekjes. :)

13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Herkenbaar!
    Hier helpt het inderdaad ook om iets te geven waar hij normaal gesproken niet aan komt.
    Op dit moment werkt een flesje met een dop. Hij is heel gefocust bezig met de dop eraf en erop te doen zodat ik snel zijn luier kan verschonen. Zijn tandenborstel heeft ook een tijdje geholpen.
    Met het omkleden en wassen op de commode ben ik al gestopt. Ik zet hem op schoot voor de tv en was en kleed hem dan op schoot snel aan.

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Doe hetzelfde als de moeders hier boven, vanalles om af te leiden. Ook luierbroekjes zijn ideaal! Zeker nu ze zelf kan blijven staan.

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    #15 caat, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt: 25 nov 2014
    hier was het geven van afleiding met iets wat ze interessant vond de eerste stap. daarna liet ik haar 'helpen' met mama helpen door verschoonspullen voor mij vast te houden en aan te geven. tja hoe ouder hoe wilder hahaha dus zodra ze goed kon staan die ik haar dus staand verschonen en nu zelfs luierbroekje voor het gemak. Ze is nu in de ban van poppen en wat het verschoonrondje nu bevirderd is dat ze helpt om haar poppen te verschonen (ze pakt ze allemaal, ruikt aan kont en roept bah en de grote pop krijgt dan een luier om... echt hylarisch) en dan zeg ik en nu J. en dan gaat het zonder enkele tegenstribbelen gewoon liggend. scheelt nu wel dat ze bij een vieze luier dit zelf aangeeft en er dus ook minder tegens bij heeft

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Faaaaaaaaase.... Maar wel een hele lange en een hele vervelende. Onze oudste had het rond deze leeftijd en de jongste nu ook weer. En gillen als een mager speenvarken op de slachtbank. Bij de oudste wel eens gehad dat ik hem ergens verschoonde dat een ober geschrokken kwam kijken wat er aan de hand was. :)
    Dingen zoals sleutels o.i.d. geven helpt hier echt maar 1 keer en trappen ze daarna niet meer is. Dus dat soort kunsten gebruik ik echt alleen bij poepluiers. Anders raakt mijn voorraad 'verboden dingen' wel erg snel uitgeput. Wat bij de jongste een tijdje meestal wel werkte, was hem eerst even te laten zitten op het aankleedkussen en wat te zingen / kletsen / gekke bekken. En dan al spelend langzaam op zijn rug leggen. Maar dat werkt jammer genoeg steeds minder vaak. Vandaag geprobeerd de borst te geven tijdens het verschonen ;) Geen succes, haha. Flesje krijgt hij bijna nooit en het zelf vasthouden snapt hij niet zo goed (houdt hem te plat) En echt iets eten vind ik te eng terwijl hij op zijn rig ligt. Dus bij plasluiers houd ik hem in bedwang en laat ik hem krijsen. Bij poepluiers probeer ik zo lang mogelijk af te leiden.
    De oudste was erger. Bij hem was ik altijd blij als mijn man thuis was als hij een poepluier had, dan deden we het samen. (Eén houdgreep :x ander verschonen.)

17. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Doe ik precies zo! Werkt echt heel goed hier!

18. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afleiden bij het poets gedeelte... als de billen schoon zijn een fiks portie kieteldood... dan als een malle die luier om.. en al worstelend rompers dicht broeken aan ed.;)

Maar zonder kieteldood geen luier;)

Deel Deze Pagina