Wat vragen voor strijken thuis?

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Als ik iets aan wil dat gestreken moet worden doe ik 't een avondje van te voren, klaar.
    Manlief strijkt meestal zelf z'n overhemden als hij persé een overhemd aan wil. De overhemden van z'n werk zijn een soort antikreuk of zo, zo zouden ze allemaal moeten zijn, haha!

'k Heb wel fotoachtergronden die ik niet zozeer strijk, maar met 'n stoomapparaat bewerk, ook handig, maar voor de rest heb ik nog nooit in m'n leven 'n dekbedhoes of iets van dien aard gestreken. 'k Wist niet eens dat mensen dat deden joh!

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou per uur een bedrag maken
    dat is makkelijker dan per stuk te werken
    zit je ook de hele tijd alles goed bij te houden pff
    lijkt me niet prettig
    of als ze de strijk willen brenge dat je en bedrag afspreek dat e dat er voor wilt hebben

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Oooh ik strijk echt bijna iedere dag wel een wasje weg en vind het helemaal niet erg. Ieder zijn hobby he haha! Ik zou me ook wel kunnen vinden in een bedrag van E20,- per mand. Al zou ik dan wel voorwaarden aan de maximale grootte van de mand stellen ;)

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou een dekbedovertrek strijk ik niet hoor. Vouw hem gewoon netjes op, zodat de kreukels eruit verdwijnen.
    Maar de kussenslopen daarentegen wel. Anders vouwen die randjes allemaal om, wat je ook snel bij een theedoek ziet, en dat vind ik niet mooi. En de hoeslaken vouw ik uiteraard ook gewoon zo op zonder te strijken, die trek je weer glad bij het op bed leggen.

Haha moet ineens denken aan Mr. Bean, die in een filmpje zijn witte onderbroek netjes aan het strijken is....
    Zo ver ga ik niet hoor. :)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik strijk ook alles behalve mijn dekbedovertrek en onderlaken, onderbroeken, sokken en badhanddoeken. Als je zorgt dat je na elke was je strijk doet, is het op een half uurtje geklaard. What's the point? :p

Ik vind strijken ook helemaal niet erg. Poetsen daarentegen!

@ TS: ik denk dat je best eens kan kijken wat het meeste zou opbrengen: per mand of per stuk strijken. Ik heb er ook al aan gedacht om dit te doen, maar weet niet goed hoe ik het moet aanbrengen. En langs de andere kant, als ik geen strijk heb liggen ben ik content! Ik werk voltijds en draag bijna het volledige huishouden, dus daar heb ik m'n handen mee vol. En de karige vrije tijd die ik heb, besteed ik dan liever aan iets anders ;)

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik ga het gewoon proberen, heb niks te verliezen toch!
    Denk dat ik het toch gewoon per stuk doe. Ik ga er nog even overnadenken. Dan doe ik gewoon 1 euro per stuk. Kan best leuk oplopen, het is maar voor een extra zakcentje.
    Als er nog mensen zijn die graag strijkgoed uit willen uitbesteden die in Almere wonen, stuur me maar een pb! ha ha.

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    1 euro per stuk is leuk om mee te beginnen toch?

Hier gaat alles ook naar een strijkservice: mijn moeder. Ik hou niet van strijken en kan het ook niet goed. Mocht mijn moeder het niet meer doen zou ik ook een strijkservice zoeken en dan vind ik 1 euro per stuk wel een mooi bedrag.

Overigens dekbedden, spijkerbroeken, handdoeken etc. worden heir niet gestreken. Enkel overhemden en blouses en af en toe een shirtje dat erg kreukt of een rokje, jurkje of broek.

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Per uur ..tja gewoon net als een huishoudster doet! En stel je hebt een keer minder dan kan dat in een half uur en reken je dus de helft...maar misschien krijg je dan sneller dat mensen zeggen..jaa daaag zó lang heb je echt niet staan strijken! Dus als je het per item doet is et voor iedereen duidelijk wat de kosten dan zijn! Overhemden 1,50, witte shirtjes 0,50 cent en polo's een euro, broeken ook 1,50
    En dan zou ik voor aparte items zoals een groot linnen tafellaken een aparte prijs afspreken want dat is echt een rotklus!

Je kan het natuurlijk ook iets duurder maken! Tip...gebruik lekker strijkspray! strijkt makkelijker en ruikt heerlijk!

x

9. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Even een vraag aan de meiden die niet strijken.... HOE DOEN JULLIE DAT????? Hoe wassen en drogen jullie dan?
    Ik strijk ook niet alles,maar t-shirt van mijn man en truitjes en broeken moet ik toch echt strijken!
    Ziet er anders echt niet uit...

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn dekbedovertrekken vouw ik heel strak op en dan gaan de meeste kreukels eruit, en als er nog een paar inzitten pech. Broeken hang ik te drogen en shirtjes van mezelf meestal ook en daar zitten dan geen kreukels meer in. Overigens als mijn shirtjes uit de droger komen zijn ze ook niet gekreukt. (uitzonderingen daar gelaten).

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vraag mij dat ook af. Ik ga nooit het huis uit met een ongestreken t-shirt!

Het gebeurt al eens dat mijn vriend een werktrui (werkt in de bouw) of een werkbroek ongestreken aandoet, maar dat is enkel als hij zonder mijn medeweten iets van het droogrek neemt.

Al droog ik al mijn kleren in de droger of ik hang ze mooi op het rekje, het blijft er bij mij ongestreken uitzien...

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik strijk eigenlijk alleen bloesen. Truitjes e.d. hang ik op een hangertje en wapper het goed uit..

Als je kleding warm uit de droger haalt is het nog kreukvrij en de wasmachine niet te vol doen!

**

on topic.. ik denk dat je per kledingstuk moet vragen. 1,00-2,00 ? Gil maar wat hoor.;)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Dit is een bestaande prijslijst van een bestaande service:

LINNEN EN BEDDENGOED Dekbedovertrek 2 persoons of Lits-jumeaux € 1,80 per stuk Dekbedovertrek 1 persoons € 1,50 per stuk Hoeslaken 1 of 2 persoons € 1,30 per stuk Gewoon laken 1 of 2 persoons € 1,30 per stuk Tafellaken of kleed groot € 1,30 per stuk Tafellaken of kleed middel € 1,25 per stuk Tafellaken of kleed klein € 0,75 per stuk Kussensloop € 1,25 per stuk Schort of sloof € 1,25 per stuk Theedoek € 0,70 per stuk Handdoek opvouwen € 0,35 per stuk Washandje € 0,25 per stuk Zakdoek € 0,40 per stuk Meerprijs Kant / Linnen € 0,50 per stuk Meerprijs Geborduurd € 0,50 per stuk DAMES EN HERENKLEDING Broek € 1,25 per stuk Blouse / Overhemd € 1,25 per stuk Rok / Jurk € 1,25 per stuk Trui / Sweatshirt / Vest € 1,25 per stuk Shirt / T-shirt € 1,25 per stuk Gilet € 1,25 per stuk Pyjama broek € 1,00 per stuk Pyjama jas / nachtpon € 1,25 per stuk Ondergoed / Sokken opvouwen € 0,25 per stuk Meerprijs Extra Bewerkelijk € 0,50 per stuk Meerprijs Kant / Linnen € 0,50 per stuk BABY EN KINDERKLEDING Babykleding tot maat 98 € 0,50 per stuk Kinderkleding van maat 104 t/m 176 € 0,75 per stuk Meerprijs Extra Bewerkelijk € 0,50 per stuk Kleine herstelwerkzaamheden prijs in overleg Bedrijfskleding, Jassen, Colberts al dan niet gevoerd prijs in overleg Alle prijzen zijn incl. 19% BTW.

Prijslijst | Brigitte's Strijkservice | Best

14. 4days

4days Niet meer actief

Kleding wat uit de droger komt is inderdaad echt veeeel minder gekreukt dan kleding die heeft opgehangen. Wij hebben geen droger, dus ik moet ook echt alles strijken. Zelfs m'n vriend zn ouder werk-tshirts strijk ik, is echt geen gezicht anders.

15. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik vind ongestreken kleding er echt niet uit zien! Oké, als je een baan hebt waarbij je toch ook vies wordt enzo dan is 't niet zo erg, maar als je een baan hebt waarbij je representatief voor de dag moet komen, dan vind ik 't echt heel jammer als je kleren niet gestreken zijn. Haalt 't geheel compleet naar beneden. Als docente in 't vmbo hou ik er rekening mee dat m'n leerlingen overal (echt óveral) op letten, dus ik zorg altijd voor kreukvrije kleding. M'n man heeft werkkleding die ook op z'n werk gewassen en gestreken wordt (verpleegkundige), maar z'n gewone kleding wordt ook bijna allemaal gestreken.

Nu moet ik bekennen dat ik het geluk heb dat m'n man strijken leuk vindt en het heel snel kan. Ik strijk zelfdus nooit... haha!

@TO: ik hoop dat 't aanslaat, zoals je leest vind ik dat meer mensen wel met gestreken kleding over straat mogen gaan ;). Ik denk dat per item geld vragen het handigst is.

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

:$

Nou voor dat geld kan ik zelf ook nog wel dat ene onderbroekje opvouwen.

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Voor mijn gezin strijk ik bijna niks, maar ik heb dan ook een hele fijne droger met strijkfunctie (iron aid van electrolux).

Ik ken iemand die strijkt voor 10 euro p/u. En als t maar een beetje strijk is, kun je toch rekenen met een half uur en 3/4 kwartier. Ik heb ook helemaal geen hekel aan strijken.
    Dus als iemand zoekende is voor een strijkhulp... pb maar.
    (Ik zit TS niet in de weg, want ik woon heel ver weg van Almere.)

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik strijk ook altijd alles. ( behalve dekbedden, handdoeken etc )Ken wel mensen die het niet doen en dan zeggen je ziet toch geen kreukels. Nou ik zie de kreukels dan echt wel in die kleding van die mensen en zou niet zo over straat willen :D

@ Ts, goed idee je strijkservice en veel succes!

Deel Deze Pagina