Volgende week gaat mijn zoontje van 8 weken voor het eerst naar het KDV om te wennen en over 3 weken gaat hij 2 dagen in de week naar het KDV. Ik zie er alleen verschrikkelijk tegenop. Op zich weet ik positieve kanten van het KDV. Hij leert met andere kinderen om te gaan e.d. en het kan simpelweg niet anders omdat we mijn inkomen nodig hebben en ik dus aan het werk moet. Maar gevoelsmatig is het een heel ander verhaal. Misschien komt het door de moeilijke start die we hebben gehad vanaf zijn geboorte. De bevalling is heel zwaar geweest en het heeft zowel voor mijn zoontje als voor mij een tijd geduurd voor we er bovenop waren. Ik kan hem heel moeilijk uit handen geven. Zelfs als familie hem vast wil houden, vind ik dat al lastig. Als ik eraan denk dat ik hem straks echt achter moet gaan laten bij het KDV breekt mijn hart. Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan? Alvast heel erg bedankt!
Maak het bespreekbaar op het kdv, je bent echt niet de enigste moeder die het heel erg moeilijk vind om je kindje daar te brengen. Je kan ook altijd bellen naar het kdv om te vragen hoe het gaat,misschien geeft dat je ook wel rust Maar ik denk het bespreekbaar maken, dat het voor hun ook fijn is dat zij dat weten kunnen ze er rekening mee houden
Ik denk dat als je hem een paar keer hebt gebracht dat het wel mee zal gaan vallen ( deed het bij mij ook) Verder is het erger voor jou dan voor hem. Hij wordt heel goed verzorgd en dat is het belangrijkste voor hem. Komt allemaal goed, sterkte ermee ( je bent echt niet de enige)
Vertel het idd.. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf, maar zelfs ik vond het verschrikkelijk.. Dacht dat ik moest huilen (wat veel gebeurt hoor), kon het nog net houden.. Hij is er nu 2 maanden en kan er nu mee omgaan. Leuk vind ik het nog steeds niet, maar ik denk maar aan de leuke vriendjes die hij daar krijgt. Dat is zo leuk om te zien op mijn eigen werk... Dat houd mij op de been. En tja, zo'n kleine baby maakt het niets uit, als hij zijn natje en droogje maar krijgt.. Helaas kunnen ze ook een dagje zonder mama... Tip: Als je er moeite mee hebt, kan het zijn dat je (in jouw ogen) veel negatieve dingen ziet of meemaakt. Zoals hij drinkt te weinig of slaapt veel te veel. Bespreek dit dan meteen, je moet het leuk gaan vinden anders wordt het echt heel zwaar... Maar het word echt minder verdrietig allemaal hoor... Heel veel sterkte.. Wel heb ik een opmerking, ik vind wennen nu al erg vroeg.. Baby's zo klein hoeven eigenlijk niet eens te wennen. Is meer voor de ouders.. IK zou er voor kiezen om een paar dgn ervoor of hoogstens 1 week ervoor te gaan wennen.. Hij is nu echt nog heel klein hoor!
Komt echt goed! Ik vond het ook vreselijk, ook een moeilijke start gehad en zag het helemaal niet zitten.. Daarom bracht mijn vriend haar in het begin meestal, die had er minder moeite mee. Was voor mij toch makkelijker en mijn dochter vond het superleuk op het kdv! Nu nog steeds.
ik zit op t moment ook me nagels af te bijten tot ik mn kleine weer op kan halen. ze is nu ook aan t wennen voor 3 uurtjes, nu de 2de keer... bleehhhhh
Ik was ook weken van de voren al aan het huilen. Wat vond ik het erg. Maar ik heb gewoon de eerste dag 2 keer gebeld, en toen ik ons meisje kwam halen was ze lekker vrolijk... Mijn ervaring is, dat als je echt weer aan het werk bent, het makkelijker is, dan nu je je kindje wegbrengt en zelf thuis zit. Maar het blijft voor een moeder denk ik onnatuurlijk.
Vreselijk vond ik het... Heb inderdaad gehuild de eerste keer (kon het echt niet tegenhouden...) en vond het echt het ergste wat ik kon doen... Maar... het viel me echt 1000 procent mee. Tuurlijk is het lastig, zeker in het begin. En helemaal als ze zo klein zijn vind ik. Aan de andere kant wennen ze er dan wel heel snel en is het heel normaal. Nu gaat ze alweer bijna een jaar daar heen en ze vindt het super. Speelt met andere kindjes en wil soms niet echt mee naar huis Ik heb wel een tip voor je: ga iets voor jezelf doen als hij gaat wennen. Shoppen, kapper, weet ik veel, maar ga NIET thuis zitten wachten. Dat is vreselijk! Succes en let maar op: het valt je echt mee naderhand. Geloof je nu nog niet... maar is echt zo!
Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen! Ik zie er nog steeds verschrikkelijk tegenop, maar ik ga proberen me er overheen te zetten.
Ontzettend veel succes!!! t Wordt vanzelf makkelijker; merk je vanzelf... Leuke tip; geef een keer je fototoestel mee, dan kunnen zijn foto's maken en kan jij zien hoe leuk hij t daar heeft.
Ik zie er ook enorm tegenop, ik ga denk ik gewoon naar mijn werk op de dag dat ze een hele dag gaat wennen. Oh het idee alleen al, ik zit nu alweer te huilen Sorry, hier heb je geen reet aan natuurlijk, maar je bent dus niet alleen.