Wat vries jij allemaal in?

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo goed als alles: brood, vlees, vleeswaren, pastasaus/nasi/macaroni/stampot, alles wat overblijft zeg maar. En dan 1x pm is het hier kliekjesdag, dan haal ik alle restjes uit de vriezer en mag iedereen kiezen waar hij/zij zin in heeft, dat is hier een groot feest ;)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat doen wij ook, keuzemenu noemen wij dat;)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is dat bij jullie ook zo'n feest? Mijn kinderen vinden dat helemaal geweldig :)

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij kopen al onze boodschappen met de houdbaarheids datum van die dag, en dat gaat dus allemaal de vriezer in. Groenten, fruit (hoewel dat vaak nog wel langer goed blijft en dan al op is) vlees, kant en klaar maaltijden, kaas, broodbeleg, brood, taarten, cake, eieren (zonder schaal!). Hier wordt ook echt niets weg gegooid.

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier vlees (maar dan wel in de originele verpakking, ook al kost dat wat meer ruimte, maar als we ruimte willen besparen en het in zakjes zouden doen, dan vinden we het niet zo lekker meer)
    En brood, ook bolletjes als we die eens kopen, diepvriesgroente, en ander spul voor in de vriezer als we die hebben zoals ijs, pizza, patat etc. En dan restjes, van wanneer we chinees gehaald hebben of spaghetti-, macaroni- of rijstgerechten. Maar zo heel erg vaak is dat ook weer niet.
    Geloof dat dat het zo'n beetje is..

Ohja, vleeswarenbeleg hebben wij ook wel eens gedaan, is wel te doen maar toch een heel stuk minder lekker. Dus dat doen we nou ook niet echt meer.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tommo: eieren zonder schaal? Hardgekookt dus? En wat doe je daar dan mee,, als ik mag vragen?

7. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Vlees, paprika, brood, mais, diepvriesgroenten, restjes. De restjes vries ik voor mijn zoontje in als wij eens iets ongezonds eten (patatjes halen oid).

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee gewoon rauw. Kan zelfs de eiwitten en eidooiers nog apart invriezen als je zou willen. Wij gebruiken deze om te bakken.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    vlees, brood, groente, restjes van maaltijden, soms chinees als er veel over is en we het de volgende dag niet willen eten, friet en snacks

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    andijvi, sperziebonen, rode kool, witte kool enz, spruitjes, sausjes, kruiden kan je ook invriezen met ijsblokjes van olijf olie ;)

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heel veel vriezen wij in zoals; brood, vlees, vis, gebak, groente, Chinees, soep, pasta saus,

12. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat is blancheren? Kort koken? En doe je de bloemkool bijv dan in stukken in de vriezen?

13. megacarls

megacarls Niet meer actief

Brood, ijsjes, diepvriesgroente, vlees en vis en een enkel keer een kliekje maar meestal wordt dit dan niet opgegeten.
    Voorheen ook liters moedermelk (full time kolven met een prematuur).

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ligt 1 la vol met vlees, we halen 1 keer in de zoveel tijd veel vlees en dat verdeel ik dan in porties en vries het in (rundergehakt, rundvlees en kip). In de middelste la: brood (Turks brood en gewoon volkorenbrood) en andere deegwaren zoals zelfgebakken broodjes. Boven de kleine dingen: losse knoflookteentjes in een bakje, tomaten (had veel tomaten uit de tuin dus gewoon in de diepvries gegooid), loempia's, in de zomer ijs maar dat is nu op.

Restjes etc vries ik eigenlijk nooit in maar eten we gewoon de volgende dag bij de lunch.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Idd kort koken (2 minuten), ik kook de roosjes, laat ze dan heel snel afkoelen door ze in ijswater te doen en vries ze dan gelijk in. Vooral het snel koelen en invriezen is belangrijk.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ik vries alleen ijs, brood, vlees en gebakken aardappels (uit de winkel) in.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Friet, een paar snacks, maar vooral veel zakken diepvriesgroenten (zo in de winkel gekocht), vlees, vis (zalmfilet, pangasius, fishsticks), quorn en nog een paar andere vegi-dingen. Ergens ook nog een halve doos cornetto's.

Daarnaast nog wat "restjes" waar ik niet meer van weet wat het juist is. 1 keer per jaar smijt ik die er es uit.

Aan zelf beginnen blancheren van bijvoorbeeld bloemkool begin ik niet als je 't in de winkel in de diepvries vindt voor 99 cent (Aldi).
    Verse bloemkool kost immers vaak meer geld, de kwaliteit is even goed en mijn tijd is me ook iets waard.

Hier steekt standaard bloemkool, brocolli, spinazie en boontjes in de vriezer van groenten. En momenteel ook een restje prei dat er al minstens een half jaar in steekt.

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je! Ga ik ook doen, lijkt me makkelijk voor ovenschotels en roerbak gerechten :)

19. tuc

tuc Niet meer actief

jep groot suc6...de jongste maakt het niet uit hoor, die eet alles wat er ook maar eetbaar uitziet, maar de oudste vindt dat heel erg leuk.

20. tuc

tuc Niet meer actief

ik had afgelopen zaterdag 2 flinke bloemkolen voor 0,49 cent per stuk. Denk de hoeveelheid van 4 van die doosjes. 1,5 is er in 1 keer opgegaan, de andere halve heb ik dus ingevroren.

Deel Deze Pagina