Wat vriezen jullie in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Op dinsdagmiddag loop ik standaard over de markt naar de poelier.. Via de poelier naar de slager (heeft sinds kort weer een kraam op de markt:D) en hup door naar de groenteboer om af te sluiten bij de bakker (t stoepje, jummie) voor een zak bolletjes..

Ik haal genoeg kip / vlees etc. voor de hele week.. Vlees haal ik de laatste tijd eigenlijk nooit meer bij de supermarkt..
    Samen met Lenn doe ik het in zakjes en hup, de vriezer in..

Nu zat ik te bedenken dat we weinig (of eigenlijk geen) restjes van het avondeten invriezen.. Geen idee waarom eigenlijk.. Probeer er wel aan te denken, want soms lijkt het me zo handig om bijv. restjes groente in te vriezen en op te warmen op een avond dat ik geen zin heb om te koken..

Nu vroeg ik me af: Wat vriezen jullie in? Alleen vlees? Of wel restjes groente etc.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vries alleen zelfgemaakte rode kool met appeltjes in qua groente. Verder als ik teveel macaroni of lasange heb gemaakt vries ik dit ook in en vlees.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik eet 2 van de 10 dagen alleen omdat mijn man dan late dienst heeft.

Dus ik kook vaak gewoon voor 2 en dan vries ik 1 portie in voor een andere keer al sik alleen moet eten.

* pasta/macaroni/spaghettie etc
    * rijst met een prutje
    * stampotten
    * verse soep

Waar ik niet zo een fan van ben is aardappelen en groente in te vriezen (behalve dan met stamppot). Als ik het dan opwarm is het nooit zo smakelijk meer.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij vriezen nooit etensrestjes in, kan ook niet want mijn man eet alles op, haha. Wel vriezen we groentes in die we van m'n schoonouders krijgen. Dat is vaak al zo verpakt dat het meteen ingevroren kan worden. En verder vlees, brood en frituursnacks.

5. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    pastasaus, stamppot, quiche, bami, nasi, macaroni, pannenkoeken, soep, rijst, brood, gebak

6. Maia

Maia Niet meer actief

buiten het standaard vlees/brood vries ik voornamelijk zaken in als spaghettisaus, stoofpotje e.d. ik kook zoveel mogelijk zo dat ik geen/weinig restjes over heb en als ik het heb, bijv. aardappelen, bakken we dat een paar dagen later op.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vlees, brood, groente
    soms restjes eten, maar niet alles is even lekker om het nogmaals in te vriezen

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Aardappelen vries ik sowieso niet in, vind het niet lekker meer als k het na een paar weken weer opwarm..
    Over het algemeen hou ik qua aardappelen niet zoveel over 's avonds.. En als ik dat al heb bak ik het de volgende avond weer op.. Heerlijk is dat..

Groente heb ik vaak over omdat Lenn en ik doordeweeks met zn tweeën eten en bijv. een bloemkool veel te veel is voor 2 personen.. alleen denk ik er nooit bij na en flikker het gewoon weg..

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    eten vries ik in zoals macaroni, snert, stampot e.d. als er iets overblijft van dit soort avondeten en het is nog een portie dan gaat het de vriezer in. Mijn moeder kookt ook vaak extra voor mij en dat gooit ze dan hier in de vriezer :) en brood vries ik ook in, haal er 's avonds de stukjes uit die ik nodig heb zo heb ik elke dag vers brood op tafel :)

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik doe net als annetske, alles wat overblijft van het avondeten en wat nog een portie is vries ik in. En vlees en vleeswaren. En moedermelk ;)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij vriezen eigenlijk nooit etensrestjes in. Er blijft sowieso niet vaak wat over, maar als er toch wat over is pak ik dat meestal die dag erna bij de lunch. Ik eet het liefst twee keer warm per dag. Maar op zich lijkt het mij ook wel handig om standaard wat maaltijden in de vriezer te hebben.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.040
    2.904
    113
    't Gezellige Brabant
    - Brood in handige porties (dus nooit een heel brood)
    - Vlees. Vooral kip en gehakt. Ook in bruikbare porties.
    - Overgebleven eten als bijv. mie, macaroni, stamppot. Van de wereldgerechten (bijv. Beef Shanghai of Kip Siam) hebben we altijd 1 portie over, deze vries ik ook in. Komt weer van pas tijdens de avonddiensten van vriendlief. Aardappelen en groente vriezen we over het algemeen niet in, omdat dit vaak niet meer lekker is bij opwarmen (m.u.v. stamppot dan)

13. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    in onze vriezer zit brood, pizza, vlees en vis, macaroni en rode bieten (kook ik altijd voor meerdere keren tegelijk). Verder zit er patat in en snacks, ijsjes en een voorraadje borstvoeding.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

alles wat over blijft! (en nog een echte portie is)
    Doordeweeks ben ik alleen en heb ik vaak geen zin om te koken... Als ik dan lekker nasi of iets met aardappels op kan warmen zonder te hoeven koken, Super! :D

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik vries alles in, behalve losse groenten en aardappelen. Alles in stamppot vorm en alle andere gerechten vries ik in. Ook gebak, roomboter, geraspte kaas, soep en noem maar op. Wij eten dan eens in de week een keuzemenu. Ieder kan een maaltje kiezen waar die zin in heeft.;)

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hihi dat klinkt leuk:D hebben we hier ook weleens.

Ik vries ook best veel in, sowieso maak ik nasi,bami en macaroni voor ruim 4 personen dus hier kunnen we dan nog een keer van eten.

Verder vries ik regelmatig sauzen in als er genoeg over is zoals kip tandoori,spaghettisaus,chicken tonight,kofta etc.
    Lekker makkelijk hoef je er alleen nog rijst of pasta bij te koken de volgende keer en je hebt weer een maaltijd;)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tuplip
    Keuzemenu klinkt wel goed.. Vaak zitten we zo op zondag dat man en ik beide iets anders willen eten :D Op deze manier is dat snel opgelost natuurlijk..

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben maar een klein vriezertje dus hier blijft het vaak bij diepvriesgroenten, vlees en brood.
    Als ik meer plek zou hebben zou ik wel meer invriezen. Maar restjes heb ik bijna nooit, mn man is net een vuilnisbak en eet het liefst midden in de nacht nog een tweede keer dus de volgende ochtend is de pan altijd leeg.

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ohja pannenkoeken die over zijn vries ik ook in, zonde om weg te gooien en na ontdooien en opwarmen zijn ze nog super lekker;)

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hmm wat vries ik niet in eigenlijk...:p

aardappelen (in stukken, stamppot wel): dat wordt lijmachtig
    gekookte bloemkool: wordt snot

de meeste groenten blancheer ik even kort voor ze in de vriezer gaan.

ik heb bijv. verschillende ziplock zakken met daarin gesneden prei, paprika, wortel, etc. bij bijv. spaghettisaus doe ik er dan een handje van in. lekker makkelijk, zo heb je ongemerkt weer meer groenten binnen ;)

Deel Deze Pagina