Wat vriezen jullie in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

tis net de chinees:D:D

2. Anice

Anice Niet meer actief

Ik koop voor de hele week brood en dat vries ik in. Blijft het lekker vers. Vroeger deed ik wel eens eten invriezen maar vind het dan toch niet meer zo lekker smaken dus nu alleen nog maar spaghettisaus (maak altijd een hele pan verse saus) en vlees

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

brood, vlees, restjes eten, taart, appelmoes, groente waarvan ik de helft gebruik bv rode kool, soepballetjes, stokbrood...

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eten blijft hier nooit echt veel over en zo wel eet ik het vaak de volgende dag nog op.
    hier zit altijd in de vriezer, brood voor heel de week, voorraadjes kip en gehakt en ander vlees, friet en snacks, zakken bami en wokgroenten, zak aviko aardappelschotel, vissticks en een pak spinazie

5. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Brood, vlees, pasta's, bami, nasi, pastasaus, stampot, soep... Maar schrijf er wel een datum op, zodat het niet te lang in de vriezer ligt. Dan gaan smaken uit het eten.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vries sowieso vlees in voor de week.

En verder hapjes eten voor de kids als we een keer laat thuis zijn ofzo, kunnen zij dat eten en eten wij als zij op bed liggen een pizza ofzo. En dat kan al als je een klein restje over hebt.

Wij houden er sowieso niet van om eten weg te gooien en ik heb als "voordeel" dat mijn man soms s avonds op zijn werk eet. Als we bijv bloemkool koken ofzo of hutspot dan hebben we standaard te veel en vriezen we de rest in. Kan ik dat op een dag eten als mijn man niet thuis is. Ik heb namelijk een schurft aan koken (normaal doet mijn man dat dus) en dan hoef ik alleen maar te ontdooien en opwarmen.

En verder ook als ik boodschappen heb gedaan groente. Bijv. hutspot. Dat houdt je niet een hele week goed dus gooi ik gewoon die zak in de vriezer.

Brood doe ik niet in de vriezer want ik vind het zo lekker vers van de bakker. Wij halen elke 3 dagen denk ik een brood bij de bakker bij ons (en die is echt 100x lekkerder dan het stoepje ;))

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    alleen brood en ijsjes.. ohja en er ligt wat vlees in maar dat moet echt de vuilnisbak in :)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vlees en brood (moet vaak voor circa 2weken dus is al 1vriezer vol met brood) en ijsjes:D vooral toen ik zwanger was lagen er bergen ijsjes in de vriezer:p
    Kliekjes word bijna altijd visvoer...

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Bíjna alles wel. Sommige dingen laten zich wel heel slecht invriezen dus alleen dan niet.
    Brood voor een week en vlees en vis soms langer. Veel restjes, voorzien van data. Handig als aanvulling of voor de kleine meid en als het te veel wordt eten wel een avond alle restjes op.
    Ik kook soms bewust voor de vriezer, een goede verse soep of lasagne bijvoorbeeld. Zo handig.

10. Ik vries geen kliekjes in, als ik soms wat over heb dan bewaar ik het in de koelkast voor de volgende dag. Maar da's zelden, meestal kook ik precies wat we eten. Ik haal mijn vlees en groente vaak uit de vriezer trouwens, doe het er van te voren in, zo heb je nooit teveel over.

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

Alles.
    wat over is van het eten (voor restjesdag)
    groente (even stomen eerst)
    brood
    en fruit (ja die klinkt raar) maar vers fruit even schoonmaken, invriezen, dan ingevroren met yoghurt door de staafmixer, en je toetjesfruitijs is klaar:D
    en natuurlijk vlees en vis in porties

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij vriezen eigenlijk niets in, alles wat ingevroren geweest is en we dan eten vind ik smaken alsof het 'in verre staat van ontbinding is' ieuw.

Wel heb ik af en toe gekolfde borstvoeding ingevroren toen de oudste twee 6 maanden waren en ik weer net begonnen was met werken maar ook al snel weer gestopt met zowel het invriezen als het werken.

Natuurlijk vriezen we wel ijs/ijsjes in, maar verder hebben wij eigenlijk niets in de vriezer liggen.

13. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we twee grote vrieskisten.
    Eèn voor eigen gebruik; daar gaat alle groente van de tuin in en ook veel fruit nog.
    Ook brood en vlees van onze bio-slager.
    De andere vriezer gebruik ik voor het vlees voor de honden.
    Die eten vers vlees en haal ik 1x per maand bij de slachter op.
    Geen kliekjes in de vriezer, dat heb ik wel afgeleerd..
    Die kwamen vaak niet op namelijk.

Deel Deze Pagina