thee, diksap, roosvice tuitbeker etc.

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Mijn meisje is nu 5 maanden en ik wil nog een paar weken wachten voordat ik ga beginnen met groente en fruit.

Ik neem aan dat ik daarom ook beter kan wachten met thee, diksap, etc?

Wanneer zijn jullie hiermee begonnen en gaven jullie dit gewoon in een fles? En waarom zijn jullie naast melk iets anders gaan geven?

Wanneer zijn jullie begonnen met een tuitbeker of zo'n beker met neusuitsparing van Difrax?

Mogen kindjes gewoon kraanwater? En welke thee geven jullie?

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hai, ik ben bij 4,5 maanden met groente begonnen. Even daarvoor al mat diksap. Mijn mannetje begon vaak een uurtje na de fles al weer te jengelen om een fles.
    Ik gaf een drupje diksap met veel water, thee lust hij echt niet.

Kraanwater is geen probleem hoor, daar maak ik de flessen ook mee klaar.

Later gaf ik bij de groente ook een slokje diksap. Eerst gaat het allemaal met muizebeetjes, en wordt steeds meer.

Nu krijgt mijn zoon fruit en groente, en max 1 fles van 200cc diksap per dag. Verder mag hij water zoveel hij wil. (bijna niet dus)

Ik heb een tuitbeker geprobeerd maar dat werd niks, deze week heb ik die baby beker er bij gepakt. Dat ging eigenlijk hartstikke goed!

De rest drinkt hij uit een gewone fles, maar wel met een kleinere speen dan die van de melk.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    mijn zoontje van 1 maand oud krijgt af en toe rooibosthee, ivm darmkrampen en verdunnen van de ontlasting. hij vind het heerlijk.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn krijgt ook elke dag rooibosthee. Hier zit geen caffeïne in en het kan helpen bij eczeem (wat hij heeft door zn KMA)
    Hij krijgt het nu nog in een tuitbeker maar ik wil toevallig morgen gaan kijken hoe het gaat uit een beker (uiteraard met hulp)
    Slokjes water gaat al wel goed dus dan thee ook ga ik vanuit!)

Hij krijgt het omdat hij vaak in de ochtend erg dorst leek te hebben tussen zijn flessen.
    Hij drinkt het niet altijd op...maar soms wel alles in 1 keer!

hij krijgt niets anders...hij heeft ernstige KMA en ik ben zelf wat huiverig voor al die bewerkte producten.

Wel krijgt hij soms versgeperste sap van de groente en fruit die hij kan verdragen...bijv wortelsap of perensap. (ik heb zo'n sapcentrifuge)
    Dit vindt ie ook echt heeeeeeeeeerlijk!

Deel Deze Pagina