Na de geslachtsecho bij 16 weken toen we zagen dat het een jongetje ging worden. Pas na de 30 weken ben ik echt losgegaan op de jongenskleertjes, toen had ik de babykleertjes van dochterlief uitgezocht.
Ik heb voor mijn man een speentje gekocht 'papa is the best', een rompertje met 'strong like daddy' en een boekje van Kleine Pluis om mijn man te vertellen dat ik zwanger ben. En dat heb ik eerlijk gezegd al gekocht toen ik sterk het vermoeden had dat het raak was. Voor mezelf vandaag een i <3 mama speentje gekocht, want ja... papa is wel lief, maar mama natuurlijk ook! Morgen gaan we samen wat rompertjes kopen om te bedrukken waarmee we de familie willen verrassen en twee boekjes voor de beide opa's en oma's: Opa en oma Pluis. Ik heb zo lang moeten wachten tot ik eindelijk lekker babyspul voor mezelf kan kopen. Nu ik dan ook zwanger ben laat ik het niet om me af en toe eens te verwennen met iets schattigs. Zelf ben ik ook niet zo van het afwachten of de echo's wel goed zijn. Geniet ervan zolang je het bent. Mijn schoonzus en zwager hebben hun kindje met 39 weken verloren, dus wanneer moet je dan je spulletjes aanschaffen? Het maakt het voor mezelf ook meer tastbaarder, omdat ik kan zien dat al die mooie, lieve, kleine spulletjes voor ons wondertje zijn!
Bij onze oudste met 28 weken of zo de babykamer, kinderwagen, etc. Nu voor nummer twee, nog niks, volgende week maar eens op pad. Nu scheelt het wel dat we weer niet weten wat het wordt dus kan ook nog niet voor kleertjes gaan shoppen en de rest hebben we nog wel. Uiterrard komt het moment van shoppen nog
Na de positieve test met bijna 6 weken . Om de aanstaande papa mee te verrassen! Ik kocht een kledingsetje en een Sophie de giraf ( die inmiddels dankbaar in gebruik is! ). De positieve test bovenop! De eerstvolgende keer was met 12 weken ( na de 2e goede echo ) en dat was gelijk de bugaboo....
Babykamer was klaar voor de 20 weken echo en kinderwagen hadden we in huis voordat we 3 maand waren De rest geleidelijk aan gekocht.
Uuh volgens mij had ik al redelijk snel iets gekocht. Een Knuffeltje met een week of 6 geloof ik. Daarna nog een wit rompertje en een speentje. De kinderwagen hadden wij met 12 weken al in huis, kwam op ons pas en was precies wat we zochten en ook nog s voor een prikkie. Commode (is eigenlijk een dressoir) hadden we met 16 weken gekocht want die wilde ik schilderen. De rest van de uitzetlijst (kruik, hydrofiel, etc) hebben we met een week of 20 besteld. Na de geslachstbepaling met 14 weken ben ik flink kleding gaan shoppen. Nog wat klein spul heb ik de afgelopen weken nog gekocht. Hiervoor een miskraam gehad en toen had ik een shirtje gekocht toen ik een positieve test had maar dat shirtje heb ik weg gedaan.. Dat shirtje had ik echt voor die baby gekocht en toen ik weer zwanger bleek heb ik t uiteindelijk weg gedaan.. Kan niet precies uitleggen waarom, is een bepaald gevoel.
Ik mag van mezelf morgen gaan shoppen. We zijn nu 12 weken, dus ik "durf" nu wel wat klein spul te kopen. De grote dingen denk ik schaf ik aan nadat we de 20 weken zijn gepasseerd
Heb voor nr. 2 een paar nieuwe kleertjes gekocht na de 20 wkn echo. Maar ik verwacht weer een meisje dus veel hoeven we niet nieuw. Daarna snel uit de running en lig al weken op bed. Dus ook geen babykamer. Mijn dochter houdt haar eigen kamer en ik denk dat we alleen de commode verplaatsen. We hebben een wiegje en daar zou de kleine toch al eerst in gaan. We weten niet hoe lang ze in mijn buik blijft en hoe het verloopt.
Na 12 weken een neutraal pakje. Paar weken later wipstoel van Bloom, en na de geslachtsbepaling nog drie pakjes.
Met vijf weken een slabbertje in zeehondencentrum pieterburen. Met zes weken de eerste echo en daarna al kleertjes, hydrofielen, fupjes, sokjes enzo...
bij de 1e met een week of 6 een omslag rompertje met lange mauw, die totaal niet handig bleek bij de 2e nog voor de 12 weken echo een super schattig jurkje met roosjes.. die ligt nog met kaartjes in de kast. die kon ik mijn zoon niet aantrekken
met 5 weken. een ieniemienie zwembroekje met roezeltjes en roze bloemetjes. en gelukkig werd het ook een meisje, want dat kon echt niet voor een zoon. toen ze 6 maand oud was ging ik met haar op babyzwem, toen kwam het mooi van pas.
Met 22 weken een pyjama pakje van de prenatal. Ik vond het zo moeilijk om iets te kopen. Na de geboorte van mijn zoon had ik daar geen last meer van nu ga ik los!