Hoi dames, Klopt het dat je HCG level met de weken steeds minder wordt? Dus bv in week 7 teste ik met 2 dikke strepen maar nu in week 9 bijna iets lichter. Is dit normaal?
Je HCG waarde stijgt enorm de eerste weken en volgens mij pas in je 16e week zakt je HCG waarde en word die grotendeels vervangen door progestron (of zoiets dergelijks) iig het hormoon dat alles weker maakt. Maar dat je test nu lichter uit valt kan heel andere oorzaken hebben, ik zou me er niet al te druk om maken... Als het een andere soort test is kan t zijn dat deze minder gevoelig is bijv...
daar kan het zeker aan liggen... ik dacht dat met 10 weken je HCG op zn hoogst is, dus voor jou stijgt je HCG nog ongeveer 2 weken door Niet druk om maken
Dat je test lichter wordt kan heel goed. Dit heeft niets met je level hcg te maken of met je test. Het is een beetje een technisch verhaal, maar het komt erop neer dat je op een gegeven moment zoveel hcg in je urine hebt dat je test het zeg maar niet meer aankan. De antistoffen en het hcg dat moeten reageren met elkaar om de streep te laten zien zijn dan dusdanig uit verhouding dat je test lichter uitslaat. Het kan zelfs dat je test hierdoor negatief wordt! Dit effect heeft een wetenschappelijke term, maar die ben ik effe kwijt. Geen zorgen dus! Als je geen bloedverlies hebt oid, zou ik mn zwangerschap gewoon blijven vieren!
Het kan zijn de test jouw hoeveelheid HCG niet meer aankan. Een vriendin van mij had dat ook. Bij 8 weken knalde haar test niet meer zo in vergelijking met die van MvM. De test kon het niet meer aan. Je leest hier wel meer over op internet. Succes nog even met afwachten meis.