wat,wanneer,waar? (peuterkamer)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Magdalena6, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hallo mama's !

vraagje:

Vanaf welke leeftijd had jullie kleine een 'peuterbed' ?
    Was het 2de hands of alles nieuw ?

als het aan manlief ligt , wordt alles nieuw ! Bij Ikea, peuterkamer met rood en rose voor haar 2de verjaardag.

maar als het aan mij ligt komt het gewoon bij marktplaats vandaan, grenen. opa kan heel goed schilderen, oma en ik kunnen het leuk aankleden ........met patronen op de deuren enzo.

tja, wat moet je nou..... ? hahahahaha. wie heeft de broek aan in huis...vraag je dan af.... allebei !

thnx alvast.

xx trotse mama

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij hebben een peuterbedje voor Nilo aangeschaft toen hij ruim anderhalf was. Omdat het bedje in verhouding met een normaal eenpersoonsbed relatief kort mee zal gaan, hebben wij er een van MP gehaald. Natuurlijk niet de eerste de beste, maar wel goed rondgekeken. Deze was incl. ledikant/matras en lakens 75 euro. De eerste tijd ging het niet zo goed, het slapen in het bedje. Maar nu sinds een maand of 2 gaat het helemaal geweldig.

Over ongeveer twee jaar (misschien iets eerder), als hij bijna 4 zal zijn en Bodhi bijna 3, willen we een stapelbed voor ze aangeschaffen aangezien ze op 1 kamer gaan.

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    mijn dochter was 3 toen ze een peuterbed kreeg, gelijk ook 1 voor mijn zoontje van 2 aangeschaft, ze waren allebei nieuw een dora en een carsbed.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben voor onze zoon ook een nieuwe kamer gekocht (malm-serie ikea). Hij ligt er sinds z'n tweede in als een trots prinsje.

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam is pas met ruim 3.5 over gegaan naar een 1persoonsbed.
    Houten bedbank van ikea, zitten 3 ruime lades onder en je kan er nog een 2persoonsbed van maken, zit nog een extra lattenbodem in verwerkt. Echt zo leuk!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    2e hands kopen en dan nog schilderen is vaak duurder dan de ikea.
    Tel je eens uit... grondverf, lak. allemaal schreeuwend duur!
    Plus de tijd die erin gaat zitten...
    Ik zou zeggen, ga lekker naar de ikea:p

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    toevallig heeft onze oudste afgelopen weekend een nieuw bed gekregen. hij sliep vanaf januari in zn nieuwe kamer nog met zn ledikantje, maar hij hing laatst een keertje met zn been over de rand, dat we maar besloten hebben hem een gewoon groot bed te geven (geen peuterbedje dus). ook omdat zn broertje heel snel groeit en binnenkort het wiegje te klein is voor hem.
    ik ben nogal van het nieuwe, dus wij hebben een bed Jonne van Bopita nieuw gekocht, met speelgoedlade.
    Hij is heel trots op zn nieuwe bed en hij doet het super (niet steeds eruit komen enzo). oja hij is nu 25 maanden...

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier gelijk een eenpersoonbed toen hij 2 jaar en 5 maanden was. Ik had hem gewonnen. Manlief vond hem niet zo mooi maar ik wel!!

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier kreeg Joris met 1 jaar en 6 maanden een peuterbed (dit al zo jong omdat ik een maand erna geopereerd moest worden en dan 6 weken niet mocht tillen, dus gewoon toen geprobeerd en gelukkig werkte het ook). Maar hier nieuw gekocht bij de ikea. Alleen het bedje toen, verder niks verandert toen aan zijn kamertje.

Maar als je zelf zo creatief bent, zou ik eerder kiezen voor 2e hands. Zo kan je vaak mooiere meubeltjes maken, meer eigen stijl etc! Ik ben helaas niet zo creatief...

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier een nieuw bed, sinds 2 weken. Omdat ik op marktplaats niets kon vinden wat ik wilde.
    Verder een nieuwe kast van Ikea -ook omdat ik wist wat ik wilde en datgene niet op marktplaats zag staan.
    Wij hebben een kast van 1,5 meter (3 deurtjes) en van 38 cm diep. Vrij ondiep dus, maar prima voor de kleine kleren voorlopig. En door de hoogt 2.25 ofzo (?) , kan er lekker veel in , zonder dat hij heel veel plek inneemt op de kamer. Ideaal :)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wel goed idee athina...
    38cm is een soort van billy?

12. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ons zoontje ging met 2 jaar(z'n zusje moest in zijn ledikantje;)) in een juniorbedje..(hij heeft een zeekamertje.. zn bed is ook een boot, met stuurtje en anker.) verder heeft hij niet veel op de kamer, omdat hij namelijk alles overhoop haalt. we hadden een commode op zn kamer voor zn kleertjes enz.. maar meneer vond t nodig om elke morgen de hele kast leeg te halen door de hele kamer heen.. en beveiliging werkt niet bij m:(.. echt boefje;)

13. Tash78

Tash78 Lid

7 mrt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2 jr en 2 mnd, hij heeft sinds een maand een juniorbed. Een derdehandsje, wel hebben wij een nieuw matrasje gekocht. Hij is helemaal trots op zijn 'grote kinderenbed' zoals hij het zelf noemt!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M was net twee jaar toen ze naar dr nieuwe kamer ging. Daarin een nieuw peuterbedje van Ikea (rood), nieuwe klerenkast van Ikea (wit) en een onwijs leuk klein kastje dat roze is met bloemen (uitverkoop nieuw).

Ik vind MP vaak te veel gedoe, maar niets op tegen. Hoewel ik wel (uiteraard) een nieuw matras zou kopen ;)

Deel Deze Pagina