Meiden, Onze dame is nog geen twee en sinds kort overdag zindelijk. Nu vraag ik me af, moet ik ook bezig gaan om haar snachts en tijdens het middagslaapje zindelijk te krijgen? Of moet ik dat lekker op zn beloop laten totdat ze wat ouder is?? Iemand hier ervaring mee??
Stijn was met 22 maanden overdag zindelijk en hij is nu 3,5 maar snachts nog steeds niet.. Moet ook eerlijk bekennen dat ik dat nog niet met hem oefen aangezien zijn luier smorgens zo nat is dat hij doorlekt, zelfs als ik hem savonds als wij naar bed gaan nog een keer laat plassen.. Misschien dat ik het binnenkort eens met hem ga oefenen. Ben ook wel benieuwd naar de reactie's hier, weet namelijk niet wanneer ze ongeveer snachts zindelijk worden,..
Ik zou de luier in de ochtend in de gaten houden. Is die elke ochtend droog voor een week dan kun je hem wel uitlaten. Even een zeiltje onder het lakentje ( ik gebruikte een onderlegger uit het kraampakket die ik over had) Wel elke avond even voordat ze naar bed gaat even gaan plassen. Zo is het bij ons gegaan. Om 20.00 uur nog even plassen en dan naar bed. Luiers bleven steeds droog. Even afkloppen..... maar ze heeft nog nooit een ongelukje gehad. Isabella was met 2 jaar en 2 maanden zowel overdag als in de nacht zindelijk.
zodra ze bij mij overdag zindelijk waren ben ik ook 's-nachts begonnen, mijn dochtertje was met 3 dagen ook 's-nachts zindelijk en riep zelf om te plassen. mijn zoontje sliep na 2 weken ook zonder luier maar die moet ik voordat wij naar bed gaan wel even laten plassen anders is ie wel nat. Ik zou het gewoon proberen, gaat het niet dan wacht je nog even.
bij mijn dochter heb ik meteen dag en nacht de luier uitgelaten en is eigenlijk meteen goed gegaan (23maanden). ik merkte dat ze smorgens elke keer een droge luier had en toen ze aangaf geen luier meer te willen vond ik dat eigenlijk een logische stap. het was gewoon voor het slapen gaan plassen en als ze opstaat plassen. als je kindje smorgens nog echt een doorweekte luier heeft kan het zijn dat je kindje te diep slaapt en dus niet opmerkt dat hij/zij moet plassen. dan kun je denk ik nog beter even wachten. het werkt niet echt stimulerend als je kindje elke morgen wakker wordt in een nat bedje terwijl het andersom wel erg stimulerend werkt als ze wakker worden in een droog bed en trots kunnen zijn
Dominique was twee en half dat ze overdag zindelijk was en nu ( lees: één jaar verder) zijn we voor het eerst gestart met de nacht. We hebben niet zozeer gewacht totdat ze droge luiers had, maar met haar gesproken of ze het wilde proberen en dat wilde ze. Zo gezegd, zo gedaan en sinds twee dagen draagt ze 's nachts geen luier en ze heeft (nog) geen ongelukjes gehad! (ben ondertussen super trots, dat begrijpen jullie wel...) Het heeft geen haast. Als blijkt dat ze er niet aan toe zou zijn geweest hadden we ook niet gedaan. Dus neem je tijd zou ik zeggen! En je dochter is ook pas net zindelijk, dat moet ook nog wennen. Ze zal daarin ( waarschijnlijk) ook even in terugvallen. Het is al heel wat dat ze voor haar tweede verjaardag al zindelijk is!
Mijn dochtertje heeft sochtends echt nog een doorweekte luier. Ik denk dat ze het gewoon niet merkt. Sochtends als ze uit bed komt wil ze wel bijna gelijk op het potje..... Misschien toch nog even wachten met snachts zindelijk 'maken'. Vind het overigens wel lastig. Met een luier om geef je haar ergens toestemming dat ze daar wel in mag plassen....
Ik denk dat ze het verschil met nacht en dag wel merkt. Bewust overdag droog zijn is echt wel anders dan 's nachts in de luier ( onbewust) plassen.