Net echo gehad en nog steeds is de baby nog niet ingedaald. Het is mijn tweede en ben 38.2 Nu is mijn vraag.. betekent het dat ik nog lang kan wachten op de bevalling?(las ergens dat bij niet ingedaalde kindjes er ook geen ontsluiting plaats vindt) en dat doordat het kindje laag ligt er druk op de baarmoeder komt en t hormoon vrijkomt wat een bevalling in gang zet. Dat hormoon zou bij mij dus niet worden aangemaakt ? En er ligt een grote plens vruchtwater onder t hoofdje dus ik denk dat ze niet eens kan indalen Ben beetje onzeker geworden . Ik zou bij 39 worden ingeleid maar hoop natuurlijk stiekem dat het eerder komt en vraag me af of ze uberhaupt wel kunnen inleiden zo. . Heb ook maar 1cm ontsluiting..amper.. Hoop op reacties/ervaringen
Nee hoor volgens mij is het juist vooral bij een 2e kindje normaal als het niet in daalt van tevoren. Dat gebeurt dan tijdens of vlak voor de bevalling.
Kleine hier was ook niet ingedaald. Ik kwam zelf ook niet verder dan 3 cm. Strippen ofzo konden ze ook niet doordat het hoofdje niet ingedaald was (ze hadden daarvoor 'druk' nodig en de vraag was of de kleine goed in zou dalen dus deden ze het ook niet). Tegen mij zeiden ze ook dat m'n lichaam daardoor geen 'seintje' kreeg om weeën te krijgen (was oom bij mij het tweede kind)
Ja ik ben zelf op 3 cm gekomen, maar meer niet (ze hebben gekeken vanaf 2 dagen voor de ud tot de dag van de bevalling, 10 dagen na de ud ben ik ingeleid)
Tegen mij zeiden ze dat ze bij 2 3 cm gewoon kunnen inleiden.. t hoofdje proberen ze in t bekken te duwen ofzo en soms daalt t vanzelf .. k word om medische redenen met 39 ingeleid als t goed is.. maar ben benieuwd hoe dat dan gaat verlopen .. heb er niet zo n heel fijn gevoel bij
Hier ook een nog niet ingedaalde 2de . Ik baal er ook van en ben ook bang dat ik ver overtijd ga lopen. Vrijdag op verzoek van de VK in het ziekenhuis geweest voor controle. Om uit te sluiten of er niks in de weg zit. Zoals verwacht was alles ok.... Is nu afwachten.....
Inleiden is vervelend en natuurlijk begrijp ik je gevoel wel. Maar het einde is voor jou wel in zicht....
Ben heel onzeker momenteel over alles.. denk nu ook dat ik geen ontsluiting kan krijgen omdat mn beebje niet is ingedaald
Nee is ook zo .. morgen weer naar de gyn.. gaan ze kijken of er meer opening is dan vorige week(vingertop) maar denk t niet aangezien de baby nog niet is ingedaald
Hier een positief verhaal. Mijn tweede was ook niet ingedaald. De ontsluiting ging ontzettend snel (van 3 tot 10 cm in 5 kwartier tijd) Ik moest wel lopen en staan van de vk om het te bevorderen, dat is dus gelukt
Fijn om te lezen!dus de vliezen kunnen ook breken als t hoofdje er niet op ligt /drukt en ontsluiting kan dus ook?
Inderdaad En heb het meer gehoord. Gewoon uitgaan van het positieve en nog lekker even genieten van het baby'tje in je buik
Klinkt goed! hopelijk hoeven we niet lang meer te wachten. Mijn eerste was er met 39.1, zou mooi zijn als ze ook rond die tijd komt.
Klop! Was een mooie termijn! Ik hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten en je snel je baby in je armen kan houden. Succes nog even!