Zooooo angstig voor oud&nieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door GwoonAn, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Pfff, ik zit te trillen achter me computer...
    Ik ben als de dood voor vuurwerk!!
    Elk jaar is het echt verschrikkelijk voor mijn rond deze tijd, ze beginnen al met knallen en het lijkt wel of elk jaar de knallen harder worden, net ook schrok me dood het leek wel een bom!

Het is natuurlijk super dat we weer een jaar verder zijn en ik heb echt zin in 2012! maar als vanavond de klok op 12 uur komt te staan, barst de hell los buiten naar mijn idee.
    Het is zo'n dubbel gevoel altijd, want ik heb toch wel zin in vanavond maar tegelijker tijd zou ik weg willen kruipen ergens waar ik niks kan horen en zien!

Die angst had ik van kleinsaf aan al, ik woonde in best een rebelse buurt zeg maar.. en daar gebeurde vaak ernstige dingen met vuurwerk.
    Ik heb vaak dingen zien ontploffen op de grond wat eigelijk in de lucht hoorde en heb vaak moeten rennen voor mijn leven om zo maar te zeggen. toen ik een jaar of 16 was vierde ik het altijd met vrienden buiten erg gezellig tot die momenten.
    het gebeurde gewoon echt elk jaar weer...!!
    Sinds toen ben ik altijd maar binnen geweest tot vorig jaar toch maar proberen buiten te staan bij de voordeur..! nou echt niet het ging niet ik was zo overstuur door al die knallen om me heen.

Ik vind het zo erg om steeds weer zo bang te moeten zijn.:(

Sorry voor mijn lange verhaal, moest het toch echt even kwijt..!:(

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik hou ook niet heel erg van vuurwerk. Vooral niet nu al. Hoort al van alles knallen en ik denk... waarom???

Maar goed als je gewoon binnen blijft is er niks aan de hand toch? Lijkt me sterk dat er een vuurpijl binnen komt ;)

3. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    vervelend meis dat je zo bang bent.
    helaas is vuurwerk onvoorspelbaar idd, al let jij nog zo goed op de buurman/vrouw kan dat mischien niet doen.
    jij geeft aan dat t je niet lukt naar buiten te gaan, lijkt me dan gezelliger voor jouw om mischien voor t raam te kijken?

alvast sterkte maar ook veel plezier!!!

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik geef er ook niks om maar voor de mensen die het wel leuk vinden vind ik dat het die ene dag gewoon mag hoor. ik heb zelf ook weleens een vuurpijl in mn broek gehad waardoor ik een brandwond had maar ik blijf gewoon binnen en niets aan het handje hoor

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb het er ook niet op, maar zo erg als jou heb ik het gelukkig niet! Gewoon binnen blijven hoor, je bent niet verplicht om naar buiten te gaan. Als mensen je willen nieuwjaren komen ze maar naar binnen;)

6. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    ja idd, ik was ook van plan hoor maar zelfs binnen schijt ik al 100 kleuren:)
    Het komt wel goed hoor me vriend is lekker bij me en die weet hoe ik me voel altijd, hij zei net ook gaan we samen hand in hand voor het raam staan;) heel lief!
    maar moest het even van me af schrijven het is gewoon vervelend om me zo te moeten voelen.
    ik ben sinds een jaar nu verhuist en woon nu 4 hoog op de een of andere manier voelt het een stukje veiliger.:)
    ik ga het beste er van maken!

jullie bedankt voor de lieve reacties en een heel gezond en veilig gelukkig nieuwjaar alvast !

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

als het vooral de knallen zijn, zouden oordopjes je dan een beetje rust kunnen geven? dan komt het niet zo hard binnen. en schaam je neit hoor, iedereen is wel ergens bang voor.

8. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ach dat is rot. Sterkte vandaag en vannacht.

9. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ja, naar is dat elk jaar weer, ik ben ook heel bang voor vuurwerk en ga absoluut niet naar buiten vandaag en vannacht. Ik doe gewoon lekker de gordijnen dicht, tv aan en ben ook wel eens gewoon naar bed gegaan en heb zowaar overal doorheen geslapen. Gelukkig is het maar één keer per jaar, morgen is het weer voorbij! Van mij mogen ze het ook wel verbieden, gewoon één vuurwerkshow of zo, leuk voor mensen die toch wat willen, dan ga ik daar gewoon niet heen;)
    Sterkte vanavond/vannacht, je bent niet de enige die bang is hoor!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vuurwerk is mijn ding ook niet, ben er niet bang voor maar heb niks met die knallen (sier vind ik veel mooier) ik denk maar zo het is maar 1 dag en nacht en morgen is het weer rustig ;) Vorig jaar was mijn zoon er zo bang voor, en dit jaar kan het hem niks schelen gelukkig ;) Het carbidschieten is weer bezig hier, dus het knalt goed nu, maar hij is nu niet bang gelukkig ;)

11. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Kun je geen oordopjes indoen? Haalt niet al het geluid weg maar maakt het wel minder heftig.

12. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is een goede tip zwollywood. ik ben zelf ook niet zo tuk op vuurwerk, maar binnen niet zo bang.zit ook wel met alles dicht ook de roosters, maar toch heb ik het al benauwd van de stank die nual doordringt naar binnen.

ik ben wel heel bang om een andere reden voor vuurwerk op zich en altijd weer diep opgelucht als het 2 jan is. ik blijf zelf ook altijd binnen en nu zeker nu de kleine man ligt te slapen. ik kijk wel door het raam dan zie ik het siervuurwerk ook en de knallen kan ik missen als kiespijn.

13. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik ga een muziekje op zetten, dat scheelt ook een hoop ! :)

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij mn ouders thuis woonde een buurman die elk jaar zo dronken was dat hij niet eens meer wist hoe hij vuurwerk aan moest steken.. Heb genoeg vuurwerk van hem tegen me aan gekregen, pijlen in mn capuchion, knal vuurwerk in mn kraag.. elk jaar weer had hij mij te pakken.
    Heb er genoeg brandwonden aan over gehouden, ik ben toen maar elke keer binnen blijven staan, dan maar vanachter het raam naar het vuurwerk kijken.
    Soms ga ik nog wel naar buiten met vuurwerk maar 9 van de 10 keer blijf ik gewoon binnen. Er is altijd wel iemand van de visite die ook niet naar buiten gaat hihi dus ben nooit alleen:)

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat is niet leuk meid dat je zo bang bent.

En je verbeeld het je niet hoor, de knallen worden harder. Er komt steeds vaker illegaal vuurwerk wat steeds harder knalt. Vins ik ook geen fijn vuurwerk.
    siervuurwerk wel, maar dan blijf ik ook op afstand hoor!

Gelukkig is er iemand bij je. Voor jou hoop ik dat het snel weer voorbij is.

Wel alvast een gelukkig 2012

16. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik snap heel goed hoe je je voelt.
    Ik ben zelf niet zozeer bang van vuurwerk , maar ik vind het zo ontzettend zielig voor alle huisdieren. Mijn katten zijn van slag en zitten nu al verstopt ( dan moet het ergste nog komen ) Maar ook mijn konijnen die in de tuin zitten. Ze mogen normaal gesproken de hele dag in de tuin rondrennen, maar dat durf ik nu echt niet. Er loopt hier een groepje buurjongens rond ( tussen de 8 en 10 jaar oud ) die gooien het vuurwerk gewoon in de tuin. Wat een knallen zeg !!! En er iets van zeggen helpt natuurlijk niets.
    Kan niet wachten tot het weer voorbij is.

Toch wens ik iedereen een fijne jaarwisseling toe !
    Laten we genieten van alle mensen om ons heen en al die lekker oliebollen :p

17. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Vervelend voor je meid. Gelukkig heb je je vriend om je gerust te stellen. Ik kan me voorstellen dat als je zo vaak nare dingen hebt meegemaakt met vuurwerk dat je er bang van wordt.
    Je hebt geen overzicht of controle over de knallen, je weet immers nooit wanneer ze afgaan. Dat geeft dus een gevoel van machteloosheid. Probeer bij jezelf te denken: Wat kunnen deze knallen met mij doen? Helemaal niets!
    Ik hoop dat je toch een fijne jaarwisseling zult hebben!

18. Islah

Islah Niet meer actief

Hier nog 1.
    Heb al dagenlang buiten werktijden van de postbode de brievenbus dichtgeplakt met plakband en een dik stuk karton ertussen, durf vandaag de ramen niet open te doen, durfde vanaf eergisteren niet meer naar buiten etc. Maar moet ondertussen wel steeds m'n dochter geruststellen met al die knallen. Ach nog 1 dag en dan is het over.

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Heel veel sterkte vanavond.

20. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Dankje wel :)
    komt allemaal wel goed blijf lekker binnen en me vriend is bij me meer heb ik niet nodig.;)

fijne jaarwisseling !!

Deel Deze Pagina