Hee!!! Wij willen graag investeren in een goed dekbed, lekkere kussens en een fijn dekbedovertrek. Maar in de wirwar aan stoffen/materialen etc. Kom ik er niet echt uit.. Ik denk nu aan een ganzendonzen dekbed, maar is het de investering waard? Jullie ervaringen/goeie tips hiervoor??
Wij hebben de overtrekken van snurk, dat bevalt echt heel goed. Mijn man en ik hebben beide een ander dekbed, hij heeft een donsen dekbed en dat bevalt hem heel goed. Niet goedkoop, maar het geld zeker waard
Wij hebben dekbedden van dons van de ikea, warmte klasse 4 (van 6). Heerlijk in zowel zomer als winter. Verder beddengoed van crisp sheets. Even investeren maar zó fijn
Man heeft ganzenveren deken. Ik ga daar heel erg onder zweten. Weet eigenlijk niet wat ik heb.. dus daar heb je niks aan. Maar misschien kun je twee verschillende eerst proberen?
Wij hebben dons maar ik neig naar wol. Ik ken wol vanuit de kampementen die ik meedeed voor levende geschiedenis. Man heeft het echter altijd bloedheet en ik verrek van de kou. Dus ik denk dat er dan eenpersoons dekbedden gaan komen en een mooie sprei. Qua gewichtsklasses zitten we in uitersten dus wij hebben twee aparte matrassen alleen die krengen glijden uit elkaar in die Brimnes bedombouw (ikea) en een wig helpt daar onvoldoende tegen. Met mijn 55 kg vind ik mijn Ikea matras echter nog steeds te stijf,na 3 jaar, goedkoop waren ze allerminst. ( > 300p/stuk) Mijn moeder is goed geslaagd bij Beter Bed met elektrische lattenbodems, matrassen die veel beter aansluiten op haar gewicht (57kg). Ik ben een sucker van flanellen dekbedden, maar heb ook katoen/zijde mix van Terrington House (Makro, kan je als particulier nog/weer in) ivm de katten nu niet in gebruik (nagels). Ik heb ook een paar sets micro katoen oid dat het heet. De plus is dat t super snel droogt aan de lijn, t nadeel is dat elk haaltje super zichtbaar is.
Wij hebben wol en bevalt ons prima! Wel het wat duurdere wol en daar hebben we ook onze matrassen vandaan. Wij hebben ze via puur gekocht, hebben geen winkels.
Het is zo persoonlijk... Wij hebben een matras met van dat traagschuim. Aardig prijzig, maar ligt heerlijk. Voor ons dan, mijn schoonmoeder vindt het te zacht. (Ik ook een beetje, omdat ik het altijd warm heb, dan wordt het zachter, maar ondanks dat vind ik de meeste andere matrassen minder goed liggen.) Ik heb een dekbed met synthetische voering, man met dons. Mijne is misschien minder ‘chique’, maar hij bevalt prima. Ik vind het idee van dons echt Heel Erg onprettig...en ik heb het toch altijd warm. Kussens hebben we ook beide een andere. Man een normaal kussen, ik zo’n voorgevormd kussen van Ikea, omdat ik met een gewoon kussen hoofdpijn en last van mijn nek en oor krijg.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het is inderdaad zo persoonlijk. Maar omdat je er zoveel voor betaald wil je het eigenlijk gelijk goed doen.. we krijgen vandaag om ze ganzendons dekbed binnen! Toch maar besteld, ben heel benieuwd hoe het bevalt. Qua kussens wordt het nog echt een zoektocht. Die moet je ook echt een poosje gebruiken voor je kan zeggen of het lekker ligt.. Ik ga nog even kijken naar die crispy sheets!