Wat waren jullie eerste symptomen van de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pukkie1, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ik testte afgelopen zaterdag positief. Het is dus nog heel pril! :)
    Ik ben vooral heel erg moe. Soms een wat weeïg gevoel in mijn maag, niet echt misselijk, maar het zit me ook niet helemaal lekker. En vooral 's avonds echt een rommelbuik, last van de darmen.
     
  2. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Pas net positief getest dus ben er wel vroeg bij.. maar als ik terug kijk naar afgelopen week en vandaag..
    afwisselend warm en koud, krampen alsof er een super periode op komst is, en van maandag op dinsdag heb ik snachts steeds felle steekjes onder mijn navel ergens gevoelt. De dag erna weer een paar keer. Achteraf denk ik dat hef misschien de innesteling geweest kan zijn? Geen idee of je dat echt kunt voelen.
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik kon met tepels glas snijden XD Voor de rest weinig, eerst maar eens kijken of het goed blijft gaan.
     
  4. Shelsmanda

    Shelsmanda Actief lid

    2 nov 2015
    144
    4
    18
    sales assistant
    Lelystad
    Enorm jeukende borsten. Toen gingen bij mij lampjes branden

    En bij de eerste zwangerschap had ik ineens hele donkere tepels en ze waren gigantisch.
     
  5. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    MOE! en dan niet zomaar moe van ach ik zal wel teveel gedaan hebben maar gewoon echt intens moe! Bij V had ik eerst helemaal niet door dat ik zwanger was tot ik weer die zelfde vermoeidheid begon te krijgen en dacht zal het........en ja hoor
     
  6. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Gisteren positief getest!! Maar had al 2 dagen zoiets van niet fit tot.. sinds gisteren
    Hebben jullie even

    - hele dag door regelmatig misselijk.
    - enorm wagenziek, zelf als ik zelf rij
    - warm koud warm koud ..
    - duizelig soms
    - vage hoofdpijn
    - buikpijn alsof er een mega menstruatie op komst is. Vandaag gelukkig al minder
    - moe en heel moe. Vanmiddag dutje gedaan
    - vaak plassen.. en dan soms maar 3 druppels ofzo.
    - vannacht om 1, 3 en 5 uur klaarwakker

    Ik heb gezegd.. als ik zwanger mag worden boeit dit alles mij niet. Ik sla me er wel doorheen. Haha dat gaat ook gebeuren. Maar jeetje zeg.. hoop dat de kwaaltjes minder gaan worden op termijn.
     
  7. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Ik ben nu 4,5 week. Veel plassen, koud, moe, zere (zware) borsten en een enorm opgezette buik en in de avond rommelende darmen. Geen honger gevoel. Net voor NOD hele levendige dromen.. heel bizar
     
  8. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb gisteren (clearblue) en vandaag positief getest (huisarts)
    Mijn klachten zijn :

    29 Mei, ik zat in het vliegtuig terug naar NL, na twee weken VS : veegjes bloed.
    Voor de vakantie sliep ik als een roosje, maar sinds ik terug ben van de VS wordt ik `s nachts wakker om te plassen en slaap ik niet langer dan dan 4-5 uur (erg vervelend!)
    Mijn tepels zijn extreem gevoelig. Ik bezorg sinds april de post en over een heuveltje fietsen doet pijn. Ook ben ik elke keer misselijk na het eten, heb ik snaaizin (Heb vooral zin in perziken), emotioneel (wat ik normaal gesproken niet ben)moodswings, trekkend gevoel in de onderbuik (ongi-gevoel), tussentijds veegjes bloed (dat baart mij wel zorgen omdat ik dat bij de miskraam ook heb gehad) zeurend gevoel in de onderrug en spierpijn in de buik (bandenpijn?)
     
  9. NewMomAlert

    NewMomAlert Nieuw lid

    23 jun 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben er afgelopen maandag pas met (dacht ik) 11 weken achter gekomen dus ik heb het begin een beetje gemist. Ik ben wel zo’n 1,5 week 24/7 misselijk geweest maar ik dacht dat ik een virus had opgelopen op vakantie. Bovendien ben ik twee keer ongesteld geweest (dacht ik), dus ik heb de link niet gelegd. Ik had wel erge hoofdpijn maar dat krijg ik wel vaker als ik ongesteld moet worden. In de paar dagen dat ik het weet heb ik wel ineens last van extreme moeheid en ‘s ochtends en ‘s avonds gespannen borsten. Af en toe rugpijn en buikkrampen. Nu ik dit allemaal op een rijtje zet verbaast het me gewoon weer dat ik al die weken niks in de gaten heb gehad....
     
  10. Kanoet

    Kanoet Actief lid

    10 apr 2019
    136
    215
    43
    Vrouw
    Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Had op het begin meteen zere borsten en moest vaak plassen.

    Verder met vlagen rugpijn, buikkrampjes/steekjes, heb de neiging om op te ruimen (nu al:eek:) en dat heb ik normaal eigenlijk nooit zo.. Mijn man is juist de netste van ons twee. Ik heb ook rommelende darmen en 's avonds is mijn buik een beetje opgezet.
    Ook ben ik met vlagen misselijk en 's nachts slaap ik slecht, veel dromen en heeel vaak wakker. Soms slaap ik meteen weer in en soms lig ik een half uur wakker.
     
  11. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik ben nu 4 weken zwanger, weet het pas een paar dagen. Mijn symptomen al voor de NOD waren vreemde krampjes, steken bij mijn liezen en darmen die compleet van slag waren. Nu ook gevoelige tepels en stemmingswisselingen en de moeheid begint te komen.
     
  12. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Extreme vermoeidheid, niet mijn bed uit te komen. Normaal ook geen ochtend mens maar nu nog veel erger.
    Strakke botsten, opgeblazen buik, rommelende darmen, hele dag door misselijk en al 3 weken het gevoel alsof ik mega ongi moet worden maar er gebeurd niks.
     
  13. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Brandend maagzuur. Had er al last van voor mijn nod. Ik had dit bij mijn dochtertje ook, dus ik wist meteen dat het raak was.
     
  14. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Koortslip op DPO 4&5. Toen moest ik mijn terugplaatsing nog krijgen, toen ik daarna geen krampen wist ik dat het raak was. Verder tot DPO 10 geen symptomen dus moest wel raak zijn en jawel hoor: een knaltest op DPO 10!

    Nu hopen dat het geen tweeling is...
     
  15. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Rekbaar slijm vanaf 4 dagen voor nod en heel veel afscheiding, toen begon er stiekem een belletje te rinkelen. Vanaf 2 dagen voor nod constant misselijk/weeïg gevoel, heel moe en vaak plassen. Voor de rest ook gewoon de normale progesteronklachten (pijn onderrug, steken in baarmoeder, steken in borsten, chaggy,..) alleen wel elke dag veel duidelijker aanwezig
     
  16. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Nu zwanger geworden na verse tp bij Ivf. Wist dat het raak was toen ik weer dezelfde opgeblazen buik kreeg als net na de punctie. Klachten namen weer toe ipv af. Misselijkheid en moe pas paar weken later.

    Vorige zwangerschap geen enkele klacht en pas bij de test (was toen ivm vakantie al ruim week overtijd) zekerheid over de zwangerschap (gebruikte utrogestan dus uitblijven van de menstruatie was geen zekerheid)
     
  17. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Sinds 1 week weet ik ook dat ik zwanger ben! :) Super leuk, maar ook weer spannend!
    Mag hier ook eindelijk (en weer) wat neerschrijven! :p

    Din 25-6 positieve test, licht streepje (10dpo)

    Don 20-6 had ik een paar pennenpuntjes bloed bij afscheiding zitten met afvegen.
    Za 22-6 getest, maar omowit.
    Ma 24-6 in avond na het douchen ineens een sliert afscheiding (sorry voor de details), maar dat was voor mij een reden om volgende dag toch nog maar een testje te doen.

    Overigens in die week ervoor was ik 1 dag ineens heel emotioneel en had ook af en toe beetje maagzuur-achtige klachten. Die heb ik normaal nooit.

    M'n borsten doen normaal voor m'n menstruatie ook altijd pijn aan de zijkanten, maar rond 24-6 toch net ff wat anders. Maar waardoor ik in het begin wel dacht, dat mijn 'glazen bollen' weer aangaven dat de menstruatie eraan kwam. Maar had het mis!
     
  18. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    2 dagen voor ik testte had ik hartkloppingen. Nu bijna 10 weken zwanger en heb die hartkloppingen nog steeds (best vervelend, als ik dat zo mag zeggen ;) )

    Sinds week 6 zijn daar misselijkheid (hele dag door helaas) bij gekomen, maar wel pas 1 keer overgegeven.
    Moe, moe, moe, moooooeeeeee. Ik wist niet dat een mens zo moe kon zijn en zie nu al op tegen mijn hopelijk ooit 2e zwangerschap :roflmao::roflmao::roflmao: (want hoe doe je dit als je al een kleintje rond hebt lopen???)
    Verder zo'n beetje om de dag een bloedneus. En vanaf de positieve test meer puistjes, op mijn kin, voorhoofd, borst, nek en bovenrug... Super tof..
    Oh ja en vergeet de pijnlijke borsten niet!

    Maar goed, echt voor de NOD was het dus alleen die hartkloppingen, de rest begon 2 weken later pas.
     
  19. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Bij de eerste hartkloppingen en bij de tweede deden mijn borsten zeer, voordat ik moest testen.
     
  20. Utrech

    Utrech Lid

    25 jun 2019
    49
    83
    18
    Vrouw
    Voordat ik het wist: heel erg moe + vaak plassen. Nu merk ik dat ik ook misselijk begin te worden.
     

Deel Deze Pagina