Wat waren jullie eerste symptomen van de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pukkie1, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams89

    Mams89 Nieuw lid

    6 jul 2019
    4
    2
    3
    Vrouw
    Krampjes die zich normaal pas aandienen als ik ongesteld ben.... inmiddels zijn we 4 dagen verder en had ik toch maar een testje gewaagd. Grote shock wel... niet gepland. Niet gezond genoeg geleefd.. er moet wel heel veel geregeld worden..
    dat geeft wel voldoende stress om daarbij instand misselijk te zijn.
    Eerst maar is ademhalen en is goed in gesprek. Samen. Dan komen we er vast goed uit

    De andere kant is... wat bijzonder. Wow...
     
  2. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Was op oudjaarsdag zo moe en futloos en das niks voor mij eigenlijk. Savonds aan een wijntje en die smaakte me ook niet, dus laten staan. Nieuwjaarsdag test positief, was 6 dagen voor nod.
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Rond 8 dpo begon het.
    - Koud hebben, héél koud
    - Rillerig
    - Verstopte neus

    10 dpo tot heden:
    - Bruinverlies (normaal nóóit)
    - Koud!!!!
    - Gevoelige borsten, soms jeuk tepels
    - Zware benen, enorm
    - Lage rugpijn
    - Menstruatie krampen en zwaar gevoel onderbuik en liezen.
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Vandaag positief getest, dus nog erg pril, maar ik vind het leuk dat ik hier nu ook iets kan plaatsen.
    Hierbij mijn symptomen voordat ik testte:

    - zomaar huilen
    - kramp in onderbuik
    - steken in liezen
    - bruinverlies
    - een soort opvliegers
    - onrustig slapen
     
  5. Pitaa91

    Pitaa91 Fanatiek lid

    6 jun 2017
    1.349
    813
    113
    Vrouw
    12 juli positief getest.
    Sinds 12 juli de stekende pijn in m'n onderbuik en rug. En daarnaast was ik heel het weekend na 5 juli moe en depressief, ik dacht dat het wel door m'n verjaardagsfeest kwam, maar het bleek achteraf mijn zwangerschapshormonen haha. Verder heb ik er echt helemaal niets gemerkt van andere kwaaltjes zoals misselijkheid en nog wat.
     
  6. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Ik zit nu op 8pdo. Als ik uit ga van cyclus van 28 dagen.. 21 juli is dan NOD.
    Dus of het echt symtomen zijn van prille zwangerschap is de vraag. Het is mijn eerste ronde. Ik heb geen ervaring met vorige zwangerschappen. 20 juni laatste pil gehad, dus lijkt me sterk.. Maar je weet het niet. Misschien ontpillen?

    - 4 dagen last van lichtelijk onder rugpijn
    - weeig gevoel in buik
    En sinds vandaag met vlagen behoorlijk misselijk. Net niet over te geven.
    -borrelende buik/darmen
    -gevoelige tempels
    - vanmiddag warm koud en zwetende oksels ( dit heb ik nooit!!!)

    We zullen het zien!
     
  7. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Eerste symptomen waren pijnlijke borsten
    Menstruatie krampjes
    Misselijkheid.. (om dat een beetje tegen te gaan heb ik Melba toastjes zodat ik niet ga spugen dat helpt wel maar het is wel ff kauwen hoor )
    OH last van oprispingen vastzittend lucht rennies zijn nu me beste vriendjes
     
  8. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Zo ik kreeg er opeens 1 ook echt mega ook
     
    Kroontje1992 vindt dit leuk.
  9. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Niks nada noppes
    Alhoewel ik vond mijn tepels er raar uitzien en toen ik ging nadenken en tellen was ik dus 3 dagen overtijd
     
  10. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    De eerste en de tweede zwangerschap alleen “menstruatiepijn”, liep echt al 3 dagen met maandverband in, en testte dus ook pas 2 dagen na mijn NOD, omdat het echt voelde als ongesteld worden.

    Nu ben ik net zwanger (1 dag na NOD) , en heb al dagen klachten: last van mijn borsten, veel honger, lage rugpijn en kreeg een koortslip.
     
  11. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Nergens last van gehad eigenijk. Althans geen nare kwaaltjes oid waaraan ik kon merken dat ik zwanger bleek te zijn.

    Had wel pijnlijke borsten, maar dat had ik al jarenlang als ik mijn menstruatie kreeg, dus dit was voor mij geen symptoom.

    De 1e paar weken wat licht roze/bruine afscheiding bij het afvegen na het plassen. Ook na een orgasme en een moeilijke ontlasting.

    Vanaf deze week begin ik te merken dat de dagelijks bezigheden wat vermoeiender beginnen te worden.

    Tja, voor de rest helemaal niets eigenlijk. Ik voel mij dikke prima. Het is dat ze echo's maken want heb nog steeds het idee dat ik niet zwanger ben, puur omdat ik echt geen last heb van symptomen :oops:
     
  12. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    De dag voordat ik testte misselijk en verder helemaal geen kwaaltjes gehad de eerste weken.
     
  13. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Niksssss nog!
     
  14. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Kokhalzen van tanden poetsen. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg, dus dat was de reden om een testje te wagen:)

    Verder helemaal niks.. Symptomen kwamen pas met 8/9 weken
     
  15. Utrech

    Utrech Lid

    25 jun 2019
    49
    83
    18
    Vrouw
    Moe, moe en nogmaals moe. Ik was echt extreem moe. Normaal kon ik geen middagdutjes doen en ineens deed ik elke dag een middagdutje.
     
  16. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Op dit moment ben ik 4/5 weken. Hoe ver precies weten we nog niet omdat het als een verrassing kwam. Ik ben afgelopen maandag bij de poli vroege zwangerschappen geweest omdat ik in het verleden een bbz heb gehad maar ze kon me nog niet met 100% zekerheid zeggen waar het zat. Dus aankomende maandag gaan we weer.

    Verder voel ik me wel prima. Soms wat weeïg, gevoelige tepels en een vreemd drukkend gevoel onder in mijn buik wat soms meer zit aan de linkerkant. (en uitstraalt tot in m'n rug links) Wel spannend omdat ik de linker eileider nog heb en rechts niet meer maar ik probeer er zo nuchter mogelijk over te doen.
     
  17. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Ik was heel moe en emotioneel. Later nog misselijk, zere borsten, en menstruatiekrampen erbij gekregen. Inmiddels vooral erg moe, en last van duizeligheid. Ondanks een keurige bloeddruk.
     
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik voelde me erg licht in mijn hoofd en in opwellingen heel duizelig. Dit was voor mij hét teken dat er iets anders aan de hand was dan andere rondes.
    Voor mijn nod had ik ook erg veel scherpe steekjes onderin en héél pijnlijke borsten.
    Nu amper 2 dagen overtijd en ik voel helemaal niets meer.. erg vreemd. Mijn testen lopen wel mooi op.
     
  19. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Met 1 dag overtijd liep ik van werk naar de auto toen ik gehaast gevoel kreeg wat licht in mijn hoofd dat ik ook echt even ben gaan zitten. Paar uur later test gedaan die positief was.

    Dat gevoel is de hele zwangerschap trouwens niet meer terug gekomen :roflmao:
     
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Nog maar 4+3 weken zwanger en daarnet staan kokhalzen op de geur van beleg :D Er liggen ook plots dikke blauwe aders op mijn borsten :eek: liggen er echt op. Dit had ik tijdens de borstvoeding ook maar bij 1ste zwangerschap nog niet zo vroeg. Ze herkennen de hormonen blijkbaar :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina